A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.
Megjelenési dátum: 2017. április 25. (7 éve 8 hónapja)
Műfaj: Rejtélyes
Játékmenet: Sétaszimulátor, Narratív történetmesélés
Grafikai stílus: 3D
Nézet: Belső-nézetes
Irányítás: Billentyűzet (WASD), Gamepad
Fejlesztő: Giant Sparrow
Kiadó: Annapurna Interactive
Platform: Windows/DOS, PlayStation 4, Xbox One
A játék egy Washington állambeli családról szól, akiknek rejtélyes történetét több különböző történeti szál segítségével rakják nekünk össze. Ezek a történetek az 1900-as évek elejétől indulva egészen napjainkig húzódnak és minden egyes történetben más-más családtag bőrébe bújva élhetjük újra az életük egy bizonyos részét (meg a halálukat).
A játékmenet aszerint változik, hogy épp melyik családtaggal játszunk. Egyedül a belső-nézetes mód a közös bennük és az, hogy mindegyik történet az adott családtag halálával végződik.
Magyarítás: A játékhoz létezik magyarítás. Innen tudod letölteni.
Összes értékelése: 85
Összes értékelése: 79
A Finch család legifjabb tagjaként térünk vissza a családi fészekbe- ami elég szürreálisan néz ki. Mintha egy meséből lépett volna elő, vagy mintha csak egy játék babaház lenne, amit több különböző darabból raktak össze. Minden családtagnak más-más „lakosztálya” volt és ezek tükrözik a személyiségüket is-ami nem volt épp egyforma. Felfedező utunk során ezekbe a lakrészekbe fogunk egymás után ellátogatni, megismerve az ott élők történetét és végzetét. Mert hogy a családot egy szörnyű átok sújtja: a tagjai nem természetes halállal halnak meg. Van, akit felnőttként ér utol, de van, aki csecsemőként végzi be sorsát.
Van ez alól egy kivétel is a nagymama személyében. Az ő szülei voltak azok, akik az egész házukat felpakolva egy hajóra (szó szerint kell érteni) az újvilágban óhajtottak letelepedni. Szerencsétlenségükre a hajó házastul elsüllyedt a parttól nem messze, az új házukat pedig ezen a parton építették fel. Mellesleg ő az, aki élő példaként nem hisz az átokban és úgy tűnik, többet tud ezekről a rejtélyes dolgokról.
A történetet leginkább naplókból bontakozik ki, illetve nálunk is van egy, amin van egy családfa. Ide jegyezzük fel, hogy éppen kinek a történetén is vagyunk túl. Ami nagyon feldobja az egész játékmenetet, hogy minden családtag története más-más stílusban van elmesélve. Van, hogy belecsöppenünk egy klasszikus amerikai horrortörténetbe, de akár egy szerepjátékot is átélhetünk, ahol mi vagyunk a hős harcos, vagy egyszerűen csak játszunk a kádban a játékainkkal. Ilyenkor átvesszük az adott személy felett az irányítást és az ő fejével gondolkodunk és látunk. Az elhangzottakat pedig kiírva is látjuk, de úgy, hogy szerves részét képezik a díszletnek. Átsétálunk rajtuk, elfújja őket a szél, leesnek. Lenyűgöző, milyen jól illik mindez ebbe a bizarr környezetbe.
A végén megismerjük a család történetét és így a sajátunkat is, de magyarázatot nem kapunk. Mindenki maga egészítheti ki a történetet saját szájíze szerint. Ami személy szerint nekem tetszik, szeretem az ilyen nyílt végű történetmesélést. Közben elgondolkodhatunk a családtagok sorsán és ezen keresztül az emberi sorsokon, vagy akár a sajátunkon is. Érdemes úgy leélni egy életet, hogy egy megfoghatatlan dologtól rettegünk, mindeközben ez lesz a végzetünk okozója is? Vagy hogy egy apró figyelmetlenség milyen súlyos következményekkel járhat?
Tessék kipróbálni, érdemes. ;-)
Meglepő és tömör élmény a What remains of Edith Finch. Bár a legvége várható a játék előrehaladtával, de minden egyes mini történet annyit ad az egészhez, hogy ez inkább elégedettséggel tölti el az embert, mintsem rossz szájíz maradna utána.
A szűk két órás játékmenet kevés (első sorban a játék árához képest), de mivel semmilyen fejtörő, de még egy hosszabb párbeszéd sem akasztja meg, lényegében olyan, mintha egy novelláskötetet olvasna végig az ember. És ezek között nem tart szünetet. A minimális játékbeli interakciók, mini-game-ek pedig egy az egyben a karakterek aláfestéseként funkcionálnak, ami rettentő kreatív megoldás, nem beszélve a feliratozás hasonló felhasználásáról. Ez utóbbi igazán heroikus küzdelemmé tehette a játék magyarításának elkészítését, amit Mmatyasnak ezúton is köszönök :).
Ami talán negatívum nálam, hogy nem minden karakter történetének végkifejlete egyformán "élhető". Ezt úgy értem, hogy bár egy misztikus kalandról van szó, a karakterek tragédiái meglepően "földhözragadtak", a körítésük ami inkább elvont. Ez két szereplőre azonban nem igaz (vagy legalábbis én nem találtam rájuk kézzelfogható magyarázatot). Lényegében emiatt és a (szerintem) magas ár miatt "csak" 8,5 pont, de egy akció keretében mindenkinek jó szívvel ajánlható, aki kedveli a sétaszimulátorokat.
Szia! Nagyon örülünk, amiért úgy döntöttél, hogy értékelni fogod a játékot, mert ezzel is segíted az AG-t és a működését. Mielőtt azonban ezt megtehetnéd, be kell jelentkezned.
Bár a Giant Sparrow viszonylag ifjú és még nem is túlságosan ismert stúdió, a Sony kegyeit élvezhette ez idáig az Unfinished Swan című, igen bizarr alkotásának...
Úgy néz ki, ez az év igencsak kedvez a kalandjátékoknak, és nem csak amiatt, mert viszonylag igényes játékok jelennek meg, de azért is, mert több hobbifordító i...