Első fejezet: Anatómiai oktatás - Chicago, 2004 - 5TH Murder Scene

 

Karácsony előestéjén az általunk irányított Victoria McPherson, a fiatal, szemrevaló FBI ügynöknő egy elhagyatott, romos épületbe érkezik, Chicago egyik rosszhírű negyedébe, ahol egy vérfagyasztó gyilkosság körülményeit szeretné kivizsgálni. Beszéljünk az épület bejáratánál ácsorgó színesbőrű rendőrrel, majd lépjünk be a házba. A földszinten láthatóan semmi érdemlegeset nem találunk, így baktassunk fel a lépcsőn az emeletre!

A folyosón induljunk jobbra egészen a gyenge idegzetű nyomozótársunkig, akit láthatóan nagyon felkavart a bűnesettel járó látvány. Váltunk pár szót az öklendező Miller-rel, kínáljuk meg egy pohár kávéval, mire egy fényképezőgépet ad át nekünk. Menjünk be a lakásba és keressük meg a fürdőszoba küszöbén térdepelő munkatársnőnket, Claire-t! A nő megkér minket arra, hogy segítsünk neki a lakásban nyomokat találni. A konyhában, a kredencen lévő táskából vegyük fel a fültisztító pálcikákat, a lámpákra szerelhető UV lencsét, a Luminol Spray-t, a csipeszt, valamint a filmet. Lépjünk be az Invertory-nkba és rakjuk bele a filmet a fényképezőgépünkbe!...   Menjünk vissza az első szobába és vizsgáljuk meg a falat, ahol egy pentagrammát és egy szemet látunk felfestve a falon. Fújjuk le Luminol spray-jel, majd helyezzük a lámpára az UV lencsét! Ennek köszönhetően láthatóvá válik a falon egy szó: Sanctuary, fényképezzük le, majd vegyük le a lámpáról az UV lencsét. A helység közepén egy vérfolt éktelenkedik, a fültisztító tamponnal vegyünk mintát belőle, végezetül fényképezzük le azt is! A következő szobában az ajtótól jobbra, a falon repedéseket látunk, fújjuk le itt is Luminol spray-jel, majd az itteni lámpára rakjuk rá az UV lencsét és fényképezzük le a láthatóvá vált szót: Disturbed. Itt is találunk a padlón vérfoltot, vegyünk belőle mintát a tamponnal. A következő szobában, amelyben felakasztott babák lógnak a falon, érdekes nyomra bukkanunk az ajtó melletti falban lévő szögön: egy hajtincsre (Hair Fibe). Örökítsük meg az útókor számára a fényképezőgéppel, majd csipesszel vegyük magunkhoz! Most már elegendő nyomot találtunk a tetthelyen, rakjunk mindet a konyhában lévő táskába és végezetül beszéljük Claire-rel! Végre szemügyre vehetjük az áldozatot: a látvány magáért beszél: a vérrel teli kádban, kibelezett, kopaszra borotvált, tetovált prostituált fekszik. Itt az ideje elhagyni a házat, csakhogy a földszintre vezető lépcső hangos morajjal összedől, kis híján magával rántva minket is, feladatunk, hogy másik utat keressünk az utcára. A folyosó végén meg is találjuk a vészkijáratot, ám az deszkákkal van beszögezve, így menjünk vissza az első, pentagrammás szobába és a sarokból hozzuk el a vascsövet, amivel feszítsük le a deszkákat, s lám az erkélyre kerültünk. Húzzuk le a tűzlétrát, ám az véletlenül eldől, így nem marad más hátra, mint leugorni a szemeteskuka tetejére. Sikeresen kijutottunk a házból, beszéljünk pár szót a színesbőrű rendőrrel, majd szálljunk be az autónkba és utazzunk az irodánkba! Az iroda A parkolóházon végigsétálva szálljunk be a liftbe és menjünk a 8.-ra, az irodánkba. Váltsunk pár szót a számítógépnél ülő kollegánkkal, majd vizsgáljuk meg saját íróasztalunkat! Hallgassuk meg az üzenetrögzítőnkön Todd tanulságos monológját, majd vegyük magunkhoz az édesapánknak szánt karácsonyi ajándékot, és a hullaházba szóló belépőkártyát, végül megtekinthetjük a korábbi áldozatok aktáit is ? erős gyomrúak előnyben! Végül ne felejtsük bedobni a fényképezőgépünket a folyosón található gyűjtődobozba és irány az alagsori boncterem. A liftnél találkozunk a néger rendőrrel is. Bökjünk a B2-gombra és hamarosan leérkezünk. A kétszárnyú ajtónál húzzuk le a kártyánkat a záron és üssük be az öt számjegyű kódot, amit a belépőkártyánk hátoldalán található ?Vodka? szóból ki is találhatunk. Méghozzá úgy, hogy a szó betűinek megfelelő számokat pötyögjük be (86352). Odabent beszéljünk Claire-rel, akitől megtudjuk, hogy az áldozatot leitatták halála előtt, mi több drogot is találtak a vérében. Vegyük fel kórboncnok jelentését a holttest mellől, majd hagyjuk el a helységet. A folyosón apánk telefonál, sürget, hogy menjünk haza. Liftezzünk fel az irodába és adjuk át a jelentést a telefonáló munkatársunknak, majd vegyük a parkolóházba az utunkat és kocsikázzunk haza. Pat?s House Miután felhúztuk cuki mamuszunkat és megtörtént a család karácsonyi ajándékozása ? amely során jómódú apukánktól egy különleges nyakláncot kaptunk. Az ezt követő beszélgetés során felmerül Gustav nagyapa története, aki hasonló bűnügyekben nyomozott a húszas évek Prágájában, mint mi napjainkban. A nagypapi egy naplót hagyott hátra a padláson, a feladatunk az lenne, hogy megtaláljuk. Az emeletre vezető lépcső melletti fogasról vegyük magunkhoz az esernyőt, majd menjünk föl a szobánkba. Az ajtó melletti gardrób plafonján található a padlásra nyíló csapóajtó, de sajnos Victoria nem éri el, így vegyük segítségbe az esernyőt és nyissuk ki azzal. Most már minden gond nélkül feljuthatunk. Kapcsoljuk fel a lámpát és vizsgáljuk meg az ablak alatti ládát. Elég bonyolult zárszerkezettel találkozunk, de rögtön beugorhat, hogy hasonló jeleket láttunk apánktól kapott nyaklánc kövein, mint a láda zárján. Tehát a mintákat ugyanolyan sorrendben állítsuk be, ahogyan a nyakláncon látjuk: rombusz ? rombusz ? szív ? rombusz ? rombusz (első hengerhez ne nyúljunk, másodikat 3x forgassuk el, harmadikat 1x, negyediket 3x, ötödiket 3x, aztán klikkeljünk egyet a kis barna gombra). Hosszabb-rövidebb kínlódás után a láda kinyílik és a naplót olvasgatva megelevenedik előttünk a húszas évek Prágája?

 

Második fejezet: Az állhatatos múlt - Prága, 1929 - Part 

 

Gustav nagypapát irányítva egy prostituáltakat felkoncoló gyilkos után eredünk a legutóbbi áldozat holtteste felett álldogálva a folyóparton. A fickóval való beszélgetés után induljunk jobbra és váltsunk pár szót a falat támasztó rendőrrel, majd baktassunk fel a lépcsőn. Itt két örömlányt találunk, kérdezzük ki őket is. Az egyikük egy Apolina nevű kolleganőjükhöz irányít minket a parkba, a másik ? miután felmentünk az utcára ? átadja a Prága térképét és információval szolgál a város boncmesterének hollétéről. Dr. Colona-t egy régi, romos templomban találjuk, de mielőtt felkeresnénk az orvost, tanúja lehetünk a lányokat futtató öregúr és a verőlegényének beszélgetésének, amiből arra következtethetünk, hogy nem tetszik nekik, hogy a prostik körül szimatolunk. Old Chapel Miután beléptünk a valaha jobb napokat látott templom ajtaján találkozunk a kicsit különc és nagyothalló kórboncnokkal, aki nem éppen higénikus körülmények között végzi a munkáját. A beszélgetés során fény derül arra, hogy egy széfet kellene kinyitnunk itt, a templomban, csakhogy Dr. Colona a kódot elfelejtette. Ha szétnézünk a könyvespolcon, rá is akadhatunk a számsort (74821536) rejtő papírra, míg a széfet az oltárnál találjuk. A számokhoz hasonló jeleket tartalmazó kockákat kell a megfelelő sorrendben beilleszteni a zárba, ballról-jobbra: az első kockán (ami a hetes számjegynek felel meg) leginkább kilencesre emlékeztető jel van, a második kocka a + legyen, a harmadikon a végtelen (?) jel van, a negyediken Z, az ötödiken egy fordított 7-es, a hatodikon L5, a hetedik kocka 3, az utolsón egy + a ? felett (?). Jutalmunk a parkot ábrázoló fotó. Azonban templomot elhagyva a strici verőlegénye fenyeget meg minket, hogy hagyjuk békén a lányokat, de mi továbbra is hajthatatlanok vagyunk. Keressük fel a parkot! Park A kapunál elegyedjünk beszédbe Apolinával, de a hölgy igazából nem lesz túlságosan segítőkész, így lépjünk be. Hirtelen látomás tör ránk, majd miután visszakapjuk az irányítást vegyük elő a templomban szerzett fényképet és hasonlítsuk össze a valósággal. Keressük meg az eltérő részeket. Rövid vizsgálódás után feltűnhet egy eltérés a szökőkút jobb oldalánál, kattintsunk oda, mire közelebbről nézve, egy fehér színű szöveget fedezünk fel a kövön. Miután elolvastuk, nézzük meg a szobor kezét, amelyen egy gyűrűt pillantunk meg, ám mielőtt még magunkhoz vettük volna ? az átvezető jelenetben ? egy holló elrabolja tőlünk, mi pedig üldözőbe vesszük a csalfa madarat. Végül egy félig leégett háznál kötünk ki. Burned Neigborhood A környék eléggé lepukkant. Rúgjuk be az épület bejárati ajtaját és menjünk be. Itt egy titokzatos kocsissal találkozunk, aki, bár simán kinéz sorozatgyilkosnak, mégse tanúskodik elborult elméről (vagy csak nagyon jól leplezi), mi több, információkkal szolgál és a beszélgetés végén visszaadja a madár által elcsent gyűrűt is. Alig léptünk ki a házból, egy ismerős prosti ? Ida - fut elénk, aki meglehetősen zaklatott állapotban van. Hallgassuk meg mondandóját, melyből kiderül, hogy végigkérdezett pár lányt a gyilkos felől és talált egyet, aki érdemleges infókkal szolgálhat. A szajha a roncstelepen bújt el. Induljunk az épület mögötti sikátorba, ahol ismét látomás tör ránk. Ezek után nézzünk szét a roncstelepen. Roncstelep Sajnos itt túl sok mindent egyenlőre nem tudunk tenni, hiszen a roncstelep bejáratánál a strici egyik gorillája éppen revolverével matat, így jobbnak látjuk, ha feltűnésmentesen elhagyjuk a helyszínt, nehogy magunkra vonjuk a fickó figyelmét. Inkább tegyünk panaszt az illetékesnél, azaz Kubinánál, a lányok futtatójánál. Lingerie Kubina hajlandó visszafogni emberét a roncstelepen, de csak akkor, ha kihozzuk egy másik verőlegényét a helyi rendőrőrsről, aki mellesleg a roncstelepi gorilla testvére és nemrég sittelték le. Mivel más megoldás nem jöhet szóba, így belemegyünk az egyességbe. Keressük hát fel a rendőrőrsöt. Rendőrőrs Mivel szinte baráti kapcsolatot táplálunk a prágai rendőrséggel, így valószínűleg nem lesz nehéz meggyőzni az illetékest. Az épületbe belépve, beszélgessünk el a pult előtt álló fakabáttal, Kazimir-rel. Örömmel teljesíti nekünk ezt az apró szívességet, de csak abban az esetben, ha visszaszerzünk neki az elveszett medálját, amit prostituált ? Apolina ? ellopott tőle legutóbbi afférjuk alkalmával. Hmm? Szóval a biztos úr nem szeretné, ha kicsapongásai a szerető felesége és gyerekei fülébe jutna, ezért kér meg minket arra, hogy teljes diszkrécióval kezeljük problémáját. Rajtunk ez ne múljon, így induljunk Apolonia ?türelmi zónájába?, a parkba. A lány hosszas győzködés után átadja nekünk a medált, amivel már nyugodtan visszatérhetünk a rendőrőrsre, ahol a zsernyák állja a szavát és kiengedi Kubina verőlegényét, térjünk vissza a Lingerie-hez. Lingerie Szerencsére Kubina is teljesíti az alku rá eső részét és meggyőzi a frissen kiszabadult behemótot, hogy tanítsa testvérét jómodorra, sőt még átad egy álkulcsot is. A strici ezáltal lezártnak tekinti a velünk való közreműködést és faképnél hagy bennünket. Most már remélhetőleg minden nehézség nélkül bejuthatunk a roncstelepre. Roncstelep A két fivér a maguk furcsa módján fejezik ki hálájukat ? amelyról egy újabb átvezető jelenetben értesülünk. A tervük balul sül el: a megijesztésünkre szánt dobermann a láncát elszakítja. Egy lerobbant házikó tetejére menekülünk fel, amelyen egyúttal mágneses darut is találunk. A kezelőbódé mögül vegyük fel a láncvágót, majd lépjünk be. A falon lévő plakátról tudjuk leolvasni a daru beindításához szükséges karok helyes elhelyezkedését a bódé hátsó falán: eszerint az 1-gyel, 2-vel és a 3-mal jelölt kar a felső sorban foglal helyet, egymás után, növekvő sorrendben, ballról-jobbra, míg az alsó sorban, a 4-es, 5-ös és 6-os kar szintén növekvő sorrendben. Ha sikerül megfelelően elrendezni a karokat, a daru működésbe lép és iránytani tudjuk a kezelőpultnál. Az udvar jobb oldalán látunk két, egymásra helyezett, lánccal összefogatott kocka alakú vastömböt. A feladatunk az, hogy az udvaron található különálló kockákkal utat képezzünk a kétszintes, láncos tömbökhöz, tehát helyezzük elé azokat, úgy hogy közvetlenül a ház fala mellett legyenek. Ily módon a kockák tetején ugrálva odajuthatunk a láncokhoz, amiket vágjunk el a láncvágóval. Most már ketté tudjuk venni a daruval az egymásra helyezett tömböket, így azokat sorba téve a létrás vagon és a mi házunk között, minden gond nélkül átjuthatunk a vagon tetejére. Itt aztán bejátszás következik, amelyben rátalálunk a keresett prostituáltra, aki a vagonban rejtőzött el.

 

Harmadik fejezet: A cilinderes férfi - Chicago, 2004 - Pat's House

 

Nagyapánk naplójának olvasásából a telefonunk csörgése riaszt fel. Ismét Victoria irányítását vehetjük kezeink közé a jelenkorban. Egy kollégánk, Samantha hívott minket: azt akarja keressük fel a hullaházban Claire-t, mert fejleményekkel szolgálhat az ügyben. Siessünk le a nappaliba és váltsunk pár szót édesapánkkal, majd hagyjuk el a családi fészket, és kocsikázzunk az irodánkba. Az iroda A boncterembe belépve különös dolog veszi kezdetét ? tudjuk meg az átvezető jelenetből. Úgy látszik, a feketeköpenyes gyilkos már a FBI épületébe is betette a lábát: ugyanis újból ?kezelésbe vette? legutóbbi áldozatát, érkezésünk előtt nem sokkal. A terembe belépő Claire is értetlenül áll a történtek előtt, majd hirtelen remek ötletünk támad: nézzük meg a biztonsági kamerák felvételeit a hullaházzal szomszédos szobában. Ebből rájövünk, hogy a gyilkos ezekben a pillanatokban hagyja el helyszínt a parkolóházon keresztül. Egy hosszú üldözéses jelenetnek leszünk szemtanúi az átvezető animáció során, amely végül is úgy zárul, hogy a gyilkos kereket old, mi pedig majdnem meghalunk. Miután visszakapjuk az irányítást, beszéljünk Claire-rel, majd liftezzünk fel az irodába. A folyosón csörög a telefonunk, a hívó Richard, a szerelmünk. A bájcseverészés után lépjünk be az irodába, hamarosan megjelenik főnökünk, Todd is, aki meglehetősen ingerült állapotban van, mindenkivel kiabál, majd az ajtót magára csapva, az irodájába vonul. Feladatunk kicsit megalázó: kávét kell vinnünk a főnöknek. Todd bögréjét kihallgatószobában találjuk, míg a kávéautomatát a folyosó végén. A tanulságos beszélgetés végeztével ? ha eddig nem tettük volna ? vegyük magunkhoz az íróasztalunkról az elkészült fotókat. Teendőnk az, hogy információkat gyűjtsünk az áldozatokról, első lépésben keressük fel a chicago-i egyetemet, a Campus-t, ugyanis itt dolgozott az első áldozat. Irány a parkolóház, majd pattanjunk a Hummer-ünkbe. Campus A karácsonyi hangulatú egyetemre belépve vegyük utunkat az emeletre, majd kopogtassunk be a szembelévő ajtón. Egy Vaclav nevű tohonya alak nyit ajtót, aki szobatársa volt az első áldozatnak. Kérdéseinket hallva meglehetősen érdeklődik a sorozatgyilkos téma iránt, de szerencsére érdemleges válaszokkal szolgál, mi több készített egy tanulmányt az 1929-es prágai és 1930-as chicago-i gyilkosságokról. Kérésünkre Vaclav át is adja dokumentum egyik másolatát, de amíg azt előkészíti nekünk a másik szobában, mi vizslassuk át a helységet. A bejárati ajtón egy filmes plakát (a főszerepben Oscar, aki a Syberia-ban volt Hans Voralberg robotja J), a tévé előtt gyűrött pornómagazin ? sajnos felvenni nem tudjuk, valamint fotel melletti szeméthalomban üres sörösüveget találunk, amit vegyünk is magunkhoz. Ezután megérkezik Vaclav és átadja a tanulmányt. Mi pedig hagyjuk el a szobát. A lépcsőn lejőve ismét csörög a mobilunk, Miller a hívó. Elmondja, hogy ő nyomozásba kezdett egy másik úton haladva, legyen ez az ő baja. Térjünk vissza az irodánkba. Az iroda Közölve felfedezésünket Claire-rel, korboncnok az irodánkba küld minket, hogy ott vizsgáljuk meg a hozott sörösüveget a mintavevővel, ujjlenyomatok után kutatva. Tekerjük le a kék tégely fedelét, majd vegyük kézbe az ecsetet és mártsuk bele a porba, amit kenjünk a sörösüvegre. Forgassuk el úgy az üveget, hogy jól látszódjon az ujjlenyomat. Vegyük magunkhoz a papírt és nyomjuk rá az ujjlenyomatra. Az így kapott papírral baktassunk le a hullaházba és adjuk át azt Claire-nek, végül nyomás a parkolóházba és a Hummer-rünkel furikázzunk haza. Pat?s House Beszéljünk apánkkal, aki elküld minket a konyhába karácsonyi süteményt sütni. Az asztalon található receptből kéne összeütnünk az édességet, csakhogy az eléggé költőiesen fogalmaz, így nekünk kell kitalálni, hogy a metaforás hozzávalók mit is takarnak pontosan. A recept a következő: tegyünk a robotgépbe egy kiscsésze vajat (butter), egy nagycsésze barnacukrot (brown sugar) és egy nagycsésze tejet (milk), majd keverjük össze. A második fázisban két nagycsésze lisztet (flour), egy teáskanál fahéjat (cinnamon) és egy evőkanál gyömbért (ginger), majd kutyuljuk össze megint. Fogjunk egy tojást (eggs), egy kiscsésze melaszt (molasses) és keverjük össze ismét. Végül kattintsunk a sütő ikonra. A süti immár a sül, szóljunk a faternak, hogy a csemege ?fejlesztés alatt?, mi pedig lépcsőzzünk fel a szobánkba Gustav nagypapi naplóját olvasni.

 

 Negyedik fejezet: Hasfelmetsző Jack hálószobája - Prága, 1929 - Roncstelep

 

A fiatal prosti, Vladana visszaemlékszik arra a nevezetes napra, amikor egy szürke maszkos és fekete kabátos gyilkos megtámadta, de szerencsére Roman testvére meghallotta sikolyait és megmentette a támadótól, mielőtt az megölhette volna. A lány arcán húzódó seb tanúskodik az életveszélyes élményről. Hagyjuk el a vagont majd beszéljünk a két nagydarab fickóval, majd keressük fel Mark lakását, akinél Vladana volt, mielőtt megkörnyékezte volna a gyilkos. Mark háza A ház előtt újabb látomás tör ránk, majd miután magunkhoz tértünk, lépjünk be az épületbe. Odabent beszélgessünk el a művész Markkal, aki szerint legjobb lenne ha felkeresnénk a helyi rendőrkapitányt, bővebb információkért. Nosza, tegyünk ennek eleget. Rendőrőrs Beszéljünk a pultnál álló Kazimir-rel, hogy engedjen fel minket a főnökéhez. Menjünk fel az emeletre és cseverészünk el a rendőrfőnökkel, kicsit feszült lesz a hangulat. Ez után hagyjuk el az épületet és az imént kinyitott nagykapun keresztül jussunk el az épület mögé, ahol rántsuk le a épülettatarozók állványáról a kötelet és keressük meg a kerítés tövében lévő farúdat, majd ezt a két tárgyat kombináljuk az inventory-nkban. Ennek segítségével minden gond nélkül felmászhatunk a rendőrfőnök irodájába, aki jelenleg házon kívül tartózkodik. Az íróasztalon találunk egy kulcsot, amivel kinyithatjuk az ablak melletti kisszekrényt. Tegyük el a fényképeket és a gyűrűt, majd angolosan távozzunk a térkép újonnan megnyílt pontjára, a hídhoz. A híd Miután lelépcsőztünk a partra szívünk hölgye, Ida érkezik. Egy megható átvezető jelenetben, közli, hogy áldott állapotban van, főhősünk pedig megkéri a kezét. Miután kizokogtuk magunkat a meghatottságtól vegyük elő a hídról készült fényképet és hasonlítsuk össze a valósággal. Az eltérés az, hogy a padokat ismeretlen kezek kicserélték, kattintsunk rá valamelyikre. Gus monológja után irány a másik fotón látható helyszín, a Burned Neigborhod. Burned Neigborhod Sétáljunk a jobbra nyíló sikátorba, majd kapjuk elő a megfelelő fényképet és ismét hasonlítsuk össze a valósággal. Az eltérés ezúttal az utca közepén lévő állatitatóban keresendő, mivel vizet hiába keressünk benne. Csupán egy szöveget találunk az alján, ami így szól: ?A kurva tudja.? De vajon melyik prosti? Elárulom: Milena, így baktassunk át a parkba. Park Beszélgessünk el Milenával, mire megtudjunk, hogy ő találta meg anno a holttestet és még látta, hogy rendőrkapitány valami tárgyat dobott a csatornába. Köszönjünk meg a fülest, és iparkodjunk vissza a Burned Neigborhod-ba. Burned Neigborhod Másszunk le a csatornába és csakhamar megpillantunk egy csillogó tárgyat a talajon, ami nem más, mint a következő gyűrű. Találunk még egy lakattal elzárt rácsajtót is, ám pillanatnyilag nem tudjuk kinyitni. Nyomozásunkat folytassuk a roncstelepen. Junkyard Elegyedjünk beszédbe a verőlegénnyel, aki unszolásunkra elárulja, hogy a híd alól elhurcolt padok itt vannak a roncstelepen. Vizsgáljuk hát meg őket, mire a két deszka közé szorulva újabb gyűrűt lelünk, tegyük el. A telepről kifele menet Milenával futunk össze, aki meglehetősen aggódik kolléganőjéért, Apolináért. A hölgyikét minden jel szerint Mark művész úr házában találhatjuk meg. Mark háza Sajnos a lófarkas hajú fickó házát zárva találjuk és ami azt illeti biztos nem kell tartania betörőktől, hiszen a zár valami eszméletlenül bonyolult. Vegyük elő a tolvajkulcsunkat és próbáljuk megoldani a program legnehezebb fejtörőjét! A tolvajkulcsunk két darabból áll, amelyeket az egér jobb gombjával cserélgethetünk. A zár két sorból áll: felül is találunk rúdszerű reteszeket és alul is. Namármost a felső sor reteszeit beszámoztam 1-9-ig, míg alul 10-15-ig. Úgy tudjuk kinyitni a szerkezetet, ha a rudakra kattintunk a megfelelő tolvajkulccsal. A két kulcs közti váltást v-nek jelöltem, a rudakat pedig egyértelműen számmal, nos a sorrend: 1, v, 10, v, 2, v, 3, 4, v, 12, v, 5, v, 6, 4, v, 14, 12, v, 14, v, 7, 4, 15, v, 4, v, 6, 6, 14, v, 7, v, 13, 13, v, 6, 6, 8, v, 9. Ha az ajtó kinyílik, megnyugodhatunk. A házban a bal oldali asztalról vegyük fel az iratot és nézzük meg a képeket. A helység hátsó felében található ágyon vérfoltokat vélünk felfedezni, talán éppen Apolina vérével van dolgunk. Egy emelvényen találunk még egy levelet is. Legjobb lesz, ha felkeressük a rendőrséget. Rendőrőrs Az üresen álló pult tanulsága szerint Kazimir jelenleg házon kívül tartózkodik, de miután felsietünk az emeletre egy átvezető animáció szakítja félbe a történetet, tehát: To be continued.

 

Ötödik fejezet: Földi örömök kertje - Chicago, 2004 - Pat's House

 

 Victoria telefonjának csörgése ismét kizökkent minket a napló olvasásából. A pojáca Miller kollegánk hív minket, miszerint jó lenne, ha meglátogatnák az egyetemet. Köszönjünk el a fürdőben édesapánktól, majd pattanjunk a kocsinkba. Campus Társunk már az emeleten vár minket, így együttes erővel bejutunk a megfelelő lakásba, ám odabent semmi érdemlegeset nem találunk, tehát lépjünk ki a folyosóra. A szomszéd Mia-ba botlunk aki, készséggel tájékoztat minket az új úticélunkról, nevezetesen a piroslámpás házról. Siessünk ki az egyetemről, és látogassuk meg a helyszínt. Piroslámpás ház Amint felliftezünk, egy mogorva ajtónállóba botlunk, aki közli, csak akkor léphetünk be a helységbe, ha rendelkezünk egy belépőkártyával. Legjobb lesz, ha felvilágosítást kérünk Mia-tól, ha már ideküldött bennünket. Utazzunk hát vissza a Campus-ba. Campus Mia lakásán hamarosan hívást kap a házigazda, miszerint sürgősen el kell mennie. Távollétében vizslassuk át a szobáját, irány a hálószoba és vegyük kezünkbe az ágyon heverő fotóalbumot. Találunk egy egész érdekes képet, amit mutassunk is meg az éppen betoppanó Mia-nak. A társalgás végén Mia-nak újra el kell mennie, most a Richard stúdiójába, ám mi megkérjük, hogy inkább maradjon odahaza. Inkább keressük fel mi a nevezett helyet. Richard galériája A főbejáraton bemenve magával a tulajdonossal, Richard-dal találkozunk, akit megkérünk, hogy engedjen be minket a műtermekhez. A fickó hátrakísér bennünket, ahol rögtön szembesülhetünk a következő áldozat vérbefagyott holttestével. Mia nem fogadta meg a tanácsunkat, mégis eljött a stúdióba, így rémült arccal elszalad amikor megpillantja a hullát. Richard barátunk erre utánaszalad, mi pedig használjuk ki az alkalmat, hogy nyugodtan szétnézhessünk. Leliftezve találunk egy táskát a padlón, amiben megleljük a Piroslámpás házba szóló belépőkártyát. A lift alatt egy rózsa tűnik fel, ám sajnos nem tudjuk magunkhoz venni, legalábbis egyenlőre. A hulla testén találunk egy fotót és a feje fölött egy vérrel írott szöveget. Keressük meg a redőnykapukat, ahol egy láncot szedhetünk le a falról, most pedig liftezzünk fel az emeletre. Itt a kampószerűségre akasszuk fel a láncot, ennek köszönhetően végre magunkhoz vehetjük a szabaddá vált ezüstrózsát. Hamarosan megérkeznek a helyszínelő nyomozók is, mi pedig kocsikázzunk az irodába a szerzeményeinket górcső alá venni. The Office Az nyolcadikra felliftezve Miller társunk behív minket a kihallgató helységbe, ahol faggassuk ki Vaclav-ot, majd miután a főnökünk megérkezett, hagyjuk el a szobát és menjük az irodánkba a hátsó vizsgálópulthoz. Fogjuk a stúdióban megszerzett belépőkártyát és nyírbáljuk meg a papírvágót használva. Előnyös lenne a saját fotónkat ráilleszteni kártyára, de mivel éppen nincs nálunk egy darab igazolványkép se, így menjünk vissza Richard galériájába, hátha ott találunk magunkról egy képet. Richard galériája A szerencsétlen Mia nagyon felzaklatta magát a gyomorforgató látványon, még Richard-nak is megterhelő feladat a vigasztalása. Mi pedig a számítógép mellett meg is találjuk a képet amiért jöttünk. Mivel jelenleg nincs itt további keresnivalónk, térjünk vissza az irodánkba. Az iroda A fényképünket helyezzük bele a papírvágóba és formázzuk meg. Az így kapott fotót kombináljuk a belépőkártyával, majd helyezzük az ujjlenyomatvevő előtti plastifier nevű készülékbe, aminek eredménye egy megszólalásig valósághű, ám hamis belépőkártya a Piroslámpás házba. Szóval le a parkolóházba és indulás a helyszínre. Piroslámpás ház Miután fellifteztünk a biztonsági ember felmerülő problémák nélkül beenged bennünket a belépőkártyánk felmutatásával. Belépve, rögtön ballra találunk egy ajtót, amelyet egy számzár véd, ám jelenleg még nem tudjuk kinyitni, így ballagjunk tovább. A következő helységbe jutva tekintsük meg a falon lógó festményeket, majd haladjunk a boltíven keresztül a medencés terembe. Itt, a falon egy ezüstszínű maszkot tehetünk el, továbbá az ezt tartó ezüstszöget, majd balra menve különös pengéket látunk a falon, ha megvizsgáljuk a középsőt, 36-os számot vélünk felfedezni rajta. Ezen felül találunk egy olyan festményt is, amin két római számot olvashatunk (I és V). A második medencés teremben is lelünk számmal jelölt festményt (IV és II). Most már visszamehetünk az első helységbe, ahol a zárt ajtóval találkoztunk. Ezen olvashatunk még egy versikét, amely segít az zár kódjának megfejtésében, a kód egyébiránt: 423615. A kitárult ajtón belépve olyan terembe kerülünk, ahol négy szobort és egy gyümölcsöstálat látunk. Utóbbiból magunkhoz vehetünk egy fél ezüst almát. A szobrokon feliratokat látunk, amiket elolvasva megtudhatjuk, hogy különböző tárgyakat kell nekik adnunk, méghozzá a nálunk lévő ezüsttárgyakat. Igen ám, csakhogy fél alma még hiányzik a repertoárunkból. Utazzunk vissza Richard galériájába. Richard galériája Keressük meg Mia-t és beszélgessünk el vele a fél almáról. Elmondja, hogy az ő birtokában van a keresett tárgy, méghozzá a lakásán, aminek kulcsát át is nyújtja nekünk. Vegyük az irányt az egyetemre. Campus A kulccsal sikeresen bejuthatnunk Mia lakásába, ahol a hálószobában minden gond nélkül meg is találjuk a fél ezüstalmát. Ne felejtsük el elolvasni az ágyon heverő jegyzetet, mert ebből derül ki, hogy melyik tárgy, melyik szobornak kell. Nincs más hátra, mint visszatérni a Piroslámpás házba. Piroslámpás ház A szobros teremben kezd összeállni a fejtörő. Most következzen az ezüst tárgyak elhelyezésének sorrendje, ballról-jobbra haladva: az ezüstmaszkot helyezzük a harmadik szobor arcára, az előzőleg összeillesztett ezüstalmát a második szobron lévő kígyó szájába, majd az ezüstrózsát az első szobor szájába, végül az ezüstszöget a negyedik szobor tenyerébe szúrjuk. Ennek köszönhetően a padlón kinyílik egy rejtekajtó, amin lemenve újabb terembe kerülünk, amiből még további kettő nyílik. A baloldali szobában található kandallón egy fél kulcsot vehetünk magunkhoz és egy mozaikdarabot, ami majd egy kirakó utolsó részlete lesz. A megfelelő helységben meg is leljük a puzzle-t az ágy mellett, a feladat pedig rémesen egyszerű: kirakni a képet, majd a kimaradt helyre beillesztjük a kandallónál megtalált darabot. Ha mégsem jönne össze, a teljes képet megtekinthetjük a kandalló felett. Ha sikerrel járunk a széf kinyílik, mi pedig egy újabb kulcsdarabbal gazdagodunk. Kombináljuk össze a részeket majd az így kapott teljes kulcsot illesszük bele a kandallón található kulcslyukba. Jutalmunk egy átjáró lesz, majd egy könyv, amibe olvassunk bele, mire végre megtudjuk Gustav nagypapa történetének végét.

 

Hatodik fejezet: A sikoly - Prága, 1929 - Rendőrőrs

 

A filmbejátszásban megcsodálhatjuk, hogy Gus és a rendőrkapitány vitája a tettlegességig fajul. Amint az affér abbamarad, hagyjuk el az őrsöt. Odakint találkozunk Kazimir-rel, akitől megtudjuk, hogy újabb gyilkosság történt a folyóparton található vízimalomnál. Baktassunk a környékre. Part Az utcáról ne lépcsőzzünk le a folyópartra, hanem a jobb oldali úton közelítsük meg a malmot, csakhogy az odavezető hídból nem sok maradt, így mégis le kell lépcsőznünk a partra, majd sétáljunk el a kikötött csónakhoz, amibe belepattanva el tudunk csónakázni a vízimalomhoz. Azonban a bejáratot zárva találjuk, tehát másszunk fel a lapátokon. Csakhamar egy víztározót találunk, amiből le kell engednünk a vizet, amit itt fenn nem tudunk megtenni. A víztározót megkerülve sétáljunk le és vegyük szemügyre a groteszk holttestet, ezáltal egy újabb gyűrűvel lehetünk gazdagabbak, valamint egy átvezető jelenettel, ami után a malom belsejébe kerülünk. Itt másszunk le a létrán, majd hozzuk működésbe a vízleeresztő szerkezetet. Tudjuk, hogy ebben a játéban semmi sem működik egyszerűen, így megint csak gondolkoznunk kell. A falon lévő papír elolvasva megtudjuk, hogy az ötliteres tartályban négy liter vízre van szükségünk, hogy a gépet működésre bírjuk. Engedjük tele a vödröt vízzel, így ebben három liter víz lesz, amit határozott mozdulattal öntsünk is ki. A tartályban maradt két liter vizet ereszük bele a vödörbe, majd a vödröt akasszuk fel a közeli kampóra. Most eresszük tele a tartályt, aminek köszönhetően ismét öt liter lesz benne. Fogjuk a vödröt és eresszük tele, mire végre négy liter vizet rejt a tartály! Most már bökjünk a baloldalon lévő gombra, mire a vízleeresztő gép beindult, tehát hagyjuk el a malom belsejét és irány a víztározó rész. Szabaddá vált a csatornába vezető út, úgyhogy másszunk is szépen le. Hamarosan egy labirintusszerű részhez jutunk, ahol Gus-t felülnézetből irányítjuk. Feladatunk az, hogy eljussunk a következő holttesthez, valamint a fényes ponthoz. Először vegyük az irányt a hullához (később vissza kell mennünk a kiindulási pontra): fel, balra, fel, jobbra, fel, jobbra, fel, jobbra - pass 1 side path -, le, jobbra, le, balra, fel, balra. Ha nem tévedtünk el megtaláljuk a következő ? sorrendben a hatodik holttestet ? a tetemről vegyük fel a gyűrűt. Javaslom, térjünk vissza a kiindulási pontra: jobbra, le, jobbra, fel, balra, fel, balra - pass 1 side path - , le, balra, kicsit le, balra, le, jobbra valamint le. Már csak a továbbjutáshoz való út van hátra: jobbra (pass one side path), fel, balra, fel, végül jobbra. Ha mindent jól tettünk egy újabb helységbe kerültünk. Itt ismét gondolkodunk kell, nevezetesen egy zár kinyitásán: elsőnek hat gyűrűt kell beleraknunk a rubrikákba, majd a kulcsszerű elemeket próbáljuk meg feltolni a felső részhez, ezáltal az becsúsztatható legyen a zárba. Ha ez is megvan teljesítettük a játék Gus-ra vonatkozó részét, így hát közeleg a végkifejlet. A átvezető mozit megtekintve, visszatérhetünk Victoria-hoz.

 

Hetedik fejezet: Mindhalálig - Chicago, 2004 - Richard galériája

 

Egy bizonyos Mark Ackerman festményei a különböző gyilkosságokat örökítenek meg morbid módon. Váltsunk pár szót Mia-val, majd a recepción Richard-al is. Végül menjünk a galériában lévő szökőkúthoz, ami mögül magunkhoz vehetjük Mark munkáival foglalkozó könyvet. Itt már nincs több keresnivalónk, inkább kocsikázzunk el az irodánkba. Az iroda A nyolcadikra felliftezve hamarosan Claire kolleginával futunk össze, majd a feladatunk az lesz, hogy bejussunk a főnökünk ? Todd ? irodájába, ami sajnos zárva van. Menjünk ki a folyosó végi kávéautomatához és vegyük szemügyre. A jobb oldali dobozból vegyük ki egy papírtörlőt, amit helyezzünk az automatában a papír helyére, majd a megfelelő gombot megnyomva eresszünk rá egy adag kávét, aminek köszönhetően rendesen összemocskoltuk az automata környékét, szóljunk hát az irodában tébláboló takarítónak, hogy intézkedjen. Mi pedig lopjuk el a fickó takarítókocsijáról a főnök irodájának kulcsát, amivel könnyűszerrel bejuthatunk. Odabent vegyük fel a szekrényről az elektromos sokkolót. A számítógépbe belépve sajnálkozva vesszük tudomásul, hogy az jelszóval védett. Most le kéne jutnunk a B3-as szintre a liften keresztül, ahhoz a szinthez viszont egy kulcs szükséges, amit talán Todd széfében meg is találhatunk. A széfet kizárólag a főnökünk ujjlenyomatával nyithatjuk ki, így fogjuk az asztalon lévő bögrét és az irodánk hátsó részében, a karácsonyfa mellett vegyünk mintát az ujjlenyomatvevővel a szokott módon. A papirossal aztán térjünk vissza a széfhez, amivel aztán kinyithatjuk, jutalmunk a B3-as szint kulcsa, amit helyezzünk bele a lift belsejében lévő kezelőpanelba, végül bökjünk a gombra. Miután leértünk, rögtön ballra egy ajtóval találkozunk, amitől jobbra megtaláljuk annak kezelőpaneljét. Csavarhúzónk segítségével emeljük le a fedőlapját, majd az elektromos sokkolót használva, idézzünk elő rövidzárlatot, aminek hatására az ajtó kinyílik. Menjünk az ottani számítógéphez és rakjuk el az ott található feljegyzéseket. Az ajtó mellett találunk egy szellőzőnyílást, majd a csavarhúzónkkal távolítsunk el belőle két csavart, majd a számítógépet használva egy aprócska robotot kell irányítanunk. Indítsuk el a szellőző felé a nyilakat használva, majd azon túljutva meg kell keresnünk a megfelelő ajtót, hogy azt kinyissa. Az irányok a következők: fel, fel, balra, fel, fel, fel, jobbra, fel. Ha sikerült, irány az ajtó, most már bejuthatunk az irattárolóba. Sajnos a helységet lézerérzékelők védik, így feladatunk az lesz, hogy azokat kijátsszuk. Előbb azonban láthatóvá kéne tenni a lézersugarakat, ehhez pedig a legjobb megoldás lenne, hogy poroltóval telefújuk a helységet. Szóval nyomás le a parkolóházba, ahonnan az egyik oszlopról le is akaszthatjuk a tűzoltó alkalmatosságot, majd ürítsük annak tartalmát a lézeres helységbe. Aztán újra robottámogatást kell kérnünk a számítógéptől, irányítsuk a kis masinát a lézereket kerülgetve és kapcsoljuk ki a lézerérzékelőket, aminek köszönhetően, most már Victoria is bemehet. Ám hiába keressük az 1932-es aktákat, azoknak hűlt helye. Kifele menet belebotlunk Todd-ba is, akihez lesz néhány keresetlen szavunk, mi több a felmondásunkat is benyújtjuk. Legjobb lesz, ha most hazakocsikázunk.

 

Pat's House

 

Keressük meg nagyapánk szobáját az emeleten. Ha megvizsgáljuk a számítógéphez közeli festmény hátoldalát egy kitüremkedést veszünk észre, minden bizonnyal rejt valamit. Lépcsőzzünk le a fürdőhelységbe, ahol a medence melletti szerszámosládából előhalászhatunk egy papírvágó kést, amivel könnyedén felhasíthatjuk Gus nagypapa festményének hátulját. Jutalmunk a feljegyzései lesznek, amiket azon nyomban olvassunk is át. Hamarosan csörögni kezd a telefonunk, Claire-az, aki közli jó lenne, ha átmennénk az egyetemre. Teljesítsük a kívánságát! Campus Utunk Mia szobájába vezessen és amint beléptünk egy átvezető jelenet szemtanúi lehetünk. Ami után induljunk a galériába.

 

Richard galériája

 

Elsődleges feladatunk az legyen, hogy vizsgáljuk át a galériában fellelhető összes festményt, amelyik hidat ábrázol, kattintsunk a hídra is! Amint ez megvan, ballagjunk szépen Richard számítógépjéhez és kutakodjunk az adatbázisában a következő kulcsszavak kiválasztásával: The Bridge, Chicago, Praque, majd kattintsunk a nagyító ikonra. A megjelenő újságcikket végigböngészve lassan körvonalazódik bennünk, hogy hova kell mennünk, méghozzá a hídhoz.

 

A híd

 

Itt már semmi dolgunk nem lesz, csupán a befejező videók megtekintése. Gratula, sikerült végignyomnod ? kis segítséggel :-) - az utóbbi idők egyik legnehezebb játékát! A végigjátszás is itt ér véget, ha valami kérdésetek lenne még a játékkal kapcsolatban, nyugodt szívvel tegyétek fel nekem e-mailben.

 

 VÉGE