Végigjátszás

Monkey Island 1: The Secret of Monkey Island

 Monkey Island 1: The Secret of Monkey Island végigjátszás.

Írta: Rowli | 2006. december 27. Hozzászólások: 0

A HÁROM PRÓBA (THE THREE TRIALS)

A főhősünk, Guybrush kalóz szeretne lenni. Az öregembertől megtudjuk, hogy bizony akkor a SCUMM Bar-ban kell kérdezősködnünk.
Nézd meg Guvernér Marley plakátját a ház falán. Indulj el jobbra. Az első ház a SCUMM Bar. Nyisd ki az ajtót és menj be.

Beszélgess el a kalózokkal ott mindjárt az ajtó mellett, majd az egyszeművel is. Beszélgethetsz a kutyával is, bár sok mindent nem fogsz tőle megtudni. Menj a kutyától jobbra lévő hosszú asztalhoz, ami körül 3 kalóz ül. Megtudod tőlük, hogy ha kalóz akarsz lenni, teljesítened kell három feladatot:

1. Harcolj és győzd le a Sword Master-t!
2. Találd meg Melee Island elveszett kincsét!
3. Meg kell szerezned egy bálványt!


A 3 kalóztól jobbra találsz egy bezárt ajtót. Próbálj meg bemenni, de a szakács nem enged be. Várd meg még kijön, és amikor eltűnik a képernyőről surranj be a konyhába. Vedd fel az asztalról a nyers húst, és tedd bele a rotyogó fazékba a kályha tetején. Utána máris kiveheted az addigra már megfőtt hőst. Vedd fel az asztal alól a fazekat és tedd el. Menj ki jobbra az ajtón. Próbáld felvenni a halat, de nem tudod, mert a madár nem engedi. Menj egy picit jobbra és lépj rá arra a deszkára, amin a madár eszik. Ezt ismételd addig, amíg a madár a legmagasabbra szál, és akkor gyorsan vedd fel a halat. A halat is tedd bele a rotyogó fazékba, majd vedd ki belőle. Sétálj ki a bárból és nézd meg az animációt. Menj vissza egészen a szemüveges öregemberig és beszélgess el vele. Aztán menj tovább még meg látod Melee Island térképét. Keresd meg a CLEARING pontot és klikk rá. Egy cirkuszhoz érsz. Menj be a sátorba. Szólítsd meg a két testvért, akik éppen azon veszekednek, hogy kit lőjön ki az ágyú elsőként. (Ha akarod, végighallgathatod őket.). Egyezzél bele, hogy te majd kipróbálod elsőként. Kérdezz rá, hogy mennyit fizetnek érte! A kilövéshez védősisak is kell, mert ugye ők nem akarnak senkinek se rosszat. Mondd, hogy neked van sisakod, és mutasd meg nekik a fazekat. Jónak találják és kilőnek. Ha megkapod a pénzt, távozhatsz a cirkuszból.
A térképen menjél vissza a LOOKOUT POINT (kilátó) az öregemberhez. Menjél le a lépcsőn, folytasd az utad mindig jobbra, hagyd el a SCUMM BAR-t, jobbra egészen a kapuig, és menj át alatta. Találkozol egy kalózzal, papagájjal a vállán. Szólítsd meg! Kiderül, hogy térképeket árul, mégpedig azt a térképet is, amely Melee Island elveszett kincséhez vezet. Nosza máris vedd meg a térképed, hisz van elég pénzed rá. Vizsgáld meg a térképet és írd le a majom lépéseit: hátra, balra, jobbra, balra, jobbra, hátra, jobbra, balra, hátra. Ezeknek majd később lesz jelentőségük. Az utca másik oldalán beszélgess el a 3 kalózokkal meg a patkányukkal.
Nyisd ki az első ajtót jobbra és menj be. Vedd fel az asztalról a gumicsirkét? majd menj tovább jobbra a jósnőhöz. Beszélgess el vele, majd ha eltűnik, hagyd el a lakását. Menj át a boltív (ARCHWAY) alatt. Valaki szólogat téged, tehát menj fel azon a kis utcán. Kiderül, hogy a sheriff Fester Shinetop akar veled beszélgetni. Mikor megbeszéltétek a dolgokat menj ki az utcából balra. Jobbra az első házba menjél be. Itt érdekes dolgokat vehetsz, mint például egy ásót (fent van az emeleten), és egy kardot (az eladó mellett). Fizesd őket ki és hagyd el a boltot.
Menj balra egészen a kijáratig. Ott fent látsz egy épületet, aminek az ablakai be vannak rácsozva. Ez bizony egy börtön. Menjél be és beszélgessél el a rabbal. Kiderül, hogy nagyon büdös a szája. Bizony így nem tudsz vele beszélni. Menj vissza a boltba és vegyél neki egy mentolos cukorkát. Menj vissza a börtönbe és add neki. Most már kellemesen beszélgethettek, addig, amíg meg nem jön a sheriff, aki megzavar titeket. Hagyd el a börtönt és menj vissza a kilátóba, majd fel az úton hogy megint a térképet lásd.
Menj el a sziget másik oldalán található házhoz. Az út során egy troll megállít téged, és nem akar átengedni, csak akkor, ha adsz neki valamit, ami nagyon kell neki. Add neki a főtt halat, és nyomban átenged. Folytasd az utadat a házhoz. Olvasd el a táblán lévő szöveget. Kiderül hogy kardforgató oktató. Nyisd ki az ajtót és beszélgess vele. Határozottnak kell lenned. Fizesd ki neki a 30 pénzt és mutasd meg neki a kardodat. Ezután beenged. Megmutatja neked a kardforgatás csínját-bínját, de a kardforgatás titkaiba is bevezet, azaz elmondja, hogy ahhoz, hogy le tudjál győzni valakit, nem csak a kardnak kell a jól forogni, hanem a nyelvednek is. Ha a tréningnek vége vedd az irányt a térképen lévő FORK pontra.
Egyébként innentől kezdve több kalóz fog járkálni a térképen. Ezeket leállíthatod úgy, hogy megállsz előttük, amikor veled szembe jönnek. Szólítsd meg őket így: My name is Guybrush Treepwood. Prepare to die! Nem kell félned itt nem fog senki se meghalni Ilyenkor gyakorolhatod a kardforgatást, no és persze szövegeket. Minél többet harcolsz annál több szóval gyarapodik a szókincsed.
A FORK ponttól erdőben fogsz haladni. Folytasd az utadat a térkép szerint (lásd fent), ahol a back (hátra) a képernyő fenti részét jelöli. Az út során ne felejtsd el letépni a sárga virágot. Ha mindent jól csináltál, akkor egy táblához és egy X-el megjelölt részhez érsz. Mindkettőt alaposan vizsgáld meg, aztán fogd a lapátot és kezdd el ásni az X-el megjelölt részt. Hosszas ásás után végre megkerül Melee Island elveszett kincse. Ezután menj vissza a FORK pontba.
Ezután harcolj minél többet a térképen lévő kalózokkal, ahogy már írtam előbb is. Próbáld meg legyőzni őket. Ha már valamelyik azt mondja, hogy elég jó vagy ahhoz hogy harcolj a Swordmaster-ral, ehhez kb. 3-szor kell győznöd, irány vissza az öreg eladónak a boltjába, ahol a kardot és az ásót vetted. Mondd neki, hogy szeretnél találkozni a Swordmaster-ral. Mikor az eladó elmegy, te gyorsan menj utána és kövesd őt. Az öreg elvezet téged a FORK pontba, és onnan a Swordmaster házához. Mikor az eladó eltűnik, menj oda hozzá és mondd azt hogy azért jöttél, hogy megöld őt. Ezután, úgy ahogy a többi kalóznál, itt is a megfelelően kell válaszolni, ahhoz hogy legyőzd őt. Természetesen ehhez megfelelő szókinccsel kell rendelkezned. Nem baj, ha elsőre nem sikerül legyőzni, nekem is vagy csak tizenötödszörre sikerült. Segítségképpen leírtam néhány választ, de ne haragudjatok, hogy ha nem megfelelő, mert még biztos van benne néhány hiba. Egyébként nem mindegyiket fogja mondani csak néhányat belőle, no meg ha egy vagy két választ el is rontasz abból sem lesz semmi baj, egyszóval ezekkel itt simán megcsinálod:

SW = Swordmaster ; GT = Guybrush Threepwood

SW : If your brother's like you, better to marry a pig.
GT : You make me think somebody, already did..


SW : My name is feared in every dirty corner of this island !
GT : So you got that job as janitor after all.

SW : I've got the courage and skills of a master swordsman!
GT : I'd be real trouble if you ever used them.

SW : I've got a long, sharp lesson for you to learn today.
GT : And I've got a little TIP for you. Get the POINT ?


SW : My tongue is sharper than any swords.
GT : First you'd better stop waving it like a feather-duster.


SW : I usually see people like you passed out on taverns floors.
GT : Even BEFORE they smelly your breath ?


SW : I will milk every drop of blood from your body !
GT : How appropriate. You fight like cow.


SW : No one will ever catch ME fighting as badly as you do.
GT : You run THAT fast ?

 

SW : My last fight ended with my hands covered with blood.
GT : Your hemorrhoids are flaring up again, eh ?

SW : No one will ever catch me fighting as badly as you do.
GT : You run that fast ?

SW : Only once I met such a coward like you.
GT : He must have taught you everything you know.

SW : There are on clever moves that can help you now.
GT : Yes there are you just never learned them.

SW : Every word you say to me is stupid.
GT : I wanted to make sure you'd feel comfortable with me.

SW : My wisest enemies run away at the first sight of me.
GT : Even before they smell your breath ?


SW : I hope you have a boat for a quick escape.
GT : Why did you want to borrow one.

Ha legyőzöd őt, egy szép 100% pamutból készült inget kapsz ajándékba.
Menj vissza börtön elé és folytasd az utadat a kormányzó (Governor) házáig. Használd a sárga virágot a főtt hússal és dobd oda a kutyáknak. Ezek ettől elaludnak, így már biztonságban mehetsz tovább. Menj be a házba, vedd fel a vázát és menj be a mellette lévő ajtóba. Nézd meg az animációt. Mikor Guybrush kijön fent a lépcsőn, menjél le, és újra vedd fel a vázát, majd menj el a börtönbe. Ott add ide a rabnak a GOPHER REPELLENT-et, mire ő ad neked egy süteményt. Használd a sütit, kiderül, hogy egy reszelő volt benne elrejtve. Menjél vissza a házba, majd másszál be a kép mögötti lyukba. Ismét figyeld az animációt, ami során megtalálod a keresett bálványt. Ezután elbeszélgetsz a kormányzóval, majd kifelé menet elkap téged a sheriff. Elvisz a mólóhoz, ahonnan bedob téged a vízbe. A víz alatt vedd fel a bálványt és a kardot, majd mássz ki a vízből.

HAJÓ ÉS LEGÉNYSÉGSZERZÉS

A mólón utánad jön az öregember a kilátóról és elmondja, hogy a kormányzónőt elrabolták LeChuck-ék. Odaadja neked LeChuck üzenetét. Nézd meg. Menj vissza a börtönbe. A rab megígéri neked, hogyha kiszabadítod, segít neked megkeresni a kormányzónőt. Menj el a Scumm Bar-ba. A bár üres, menj hátra a síró szakácshoz és beszélgess el vele. Elmondja, hogy Stan-nál vehetsz magadnak egy jó hajót, amivel LeChuckék után mehetsz. Ha már befejezted a beszélgetést a szakáccsal, vedd fel az asztalokról a korsókat (összesen 5), majd menj hátra a konyhába és tölts tele egyet, azzal a zöld izével. Menj vissza a börtönbe, de most gyorsan kell cselekedned, mivel ez a zöld anyag elég gyorsan szétmarja a korsókat. Mikor már látod, hogy a korsó kezd szétolvadni, öntsd át egy másikba, és így tovább, és így tovább, majd amikor a rabhoz érsz, öntsd rá a zárra. Otis, a rab elszalad, de Guybrush megbízik benne. Most menj el a Swordmaster után és mondd el neki, hogy a kormányzónőt elrabolták. Megígéri, hogy segíteni fog neked. Ezután irány a térképen lévő ISLAND pontra. Itt mássz fel a létrán és használd a gumicsirkét a kötélen. Így átjutottál a másoldalra. Menj be a házba. Beszélgess el Meathook-al. Mondd meg neki is, hogy a kormányzónőt elrabolták. Győzd meg, hogy segítsen neked megkeresni őt. Segíteni fog de nem ismer el téged kapitánynak, csak akkor, ha kiállod a próbát, vagyis ha nem ijedsz meg a Gyilkos Szárnyas Ördögtől, amit megmutat neked. Most egy csomó ajtót ki fog nyitni, de az utolsót neked kell. Nyisd ki, majd üsd le az ördögöt, s ezzel megnyered Meathook-ot magadnak. Nos így már megvan a három segítőkész ember, most már csak egy hajót kell beszerezned.
Menj el a kikötőbe (LIGHTS), ahol megtalálod Stan-t. Érdeklődj nála egy kalózhajóról. Az amelyik ott van leghátul. Egy baj van csak. Nincs elegendő pénzed. Kérdezd meg Stan-t, hogy nem adna-e neked hitelt. Elmondja, hogy hitelt az eladó a boltban. Nosza, ezért gyorsan menj vissza a boltba és kérdd meg, hogy adjon neked hitelt. Elmegy a széfhez, hogy kivegye a csekket, de végül visszajön, és a munkádról faggat. Kideríti, hogy neked bizony nincsen semmiféle munkád, ezért a csekket visszateszi a széfbe. Alaposan figyeld meg, hogy milyen sorrendben mozdította el a zárat. Mikor visszajön, kérdd meg, hogy menjen el a Swordmaster után. Az öreg elmegy, te pedig gyorsan menj a széfhez, és ahogyan az öreg is mozgatta a zárat, csináld te is úgy. Mikor kinyílik, vedd ki a csekket, és irány a kikötő. No most neki kezdhetsz alkudozni. Ne hadd magad a kisebb összegektől kezdjed. Ha így sem akarja 5000 pénzért eladni a hajót, mert ugye csak ennyi van a csekken, akkor fejezd be az alkudozást és hagyd ott Stan-t. Erre ő vissza hív és mondd meg neki, hogy az utolsó amit ajánlasz az 5000 pénz. Beleegyezik. Menj el a városba, és nézd meg az animációt.

A HAJÓN (ON THE SHIP)

Az animáció után Guybrush a kapitány szobájába veszi az irányt. Vizsgáljuk meg az íróasztalt, húzzuk ki a fiókot, majd vegyük ki belőle Toothrot kapitány hajós naplóját. Olvassuk el. Az asztalról még vedd fel a tollat és a tintát. Próbáld meg kinyitni a jobbra lévő szekrényt, de kulcsra lesz szükségünk, ahhoz, hogy kinyissuk. Hagyd el a kabint és beszélgess el a legénységgel. Ezután a mögöttük lévő létrán mássz fel. Fent vedd le a halálfejes zászlót. Mássz vissza le, és most mássz le a létrán ott mögötte. Menj le még egy emelettel lejjebb, és a raktárba érsz. Itt vedd fel a kötelet, nyisd ki a ládát és vedd ki belőle a bort, nyisd fel az egyik hordót és végy ki belőle egy kevés puskaport. Menj vissza az első emeletre és most a másik létrán menj le a konyhába. Ott vedd fel a fazekat, nyisd ki a szekrényt és vegyél ki belőle egy doboz gabonapelyhet. Egyél belőle (USE) és találsz benne egy ajándékot. Nyisd ki és találsz benne egy kulcsot. Menj vissza a kapitány kabinjába és nyisd ki a kulccsal a szekrényt. Vedd ki belőle a ládát. Nézd meg mi van benne. Fahéj és egy recept. Most megkell főznöd a levest ami elvisz téged a Monkey Island-ra. Menj vissza a konyhába és a tűzön lévő nagy fazékba, pakolj bele mindent, ami rajta van a recepten, de ügyelj arra is, hogy mennyit raksz bele (a receptre rá van írva). Vagyis: fahéjat (CINNAMON STICKS), mentolos cukorkát (BREATH MINT), halálfejes zászlót (JOLLY ROGER), tintát (INK), bort (FINE WINE), gumicsirkét (CHICKEN), puskaport (GUNPOWDER), gabonapelyhet (CEREAL). A sorrendtől nem függ. A leves készen van. Most már csak egy dolgod van. Stan kártyáját tedd rá a tűzre. BOOM.
Menj le a raktárba és vegyél fel még egy kis puskaport. Menj fel a fedélzetre. A hajó megérkezett Monkey Islandra, de túl messze vagy a parttól így ki kell találnod valamit, hogy oda juss. Vizsgáld meg az ágyút. A kötelet használd az ágyú végén, a puskaport pedig szórd bele az elejébe. Menj vissza a konyhába és gyújtsd meg a fazék alatti tűzben Stan kártyáját ha maradt, vagy az ing is megteszi. Menj vissza az ágyúhoz és gyújtsd meg a kötelet. Itt ismét gyorsan kell cselekedned. Mikor meggyújtottad villámgyorsan másszál bele az ágyúba. És már figyelheted is Guybrush cirkuszi tapasztalatait.

A MAJMOK SZIGETÉN (ON MONKEY ISLAND)

Mindjárt ahogy földet értél megjelenik Herman Toothrot, vagyis nem mert előtte még egy majom. Herman elmondja, hogy keresi a banán szedő készülékét, mivel ellopták. De nála van a kulcs a Majom Fej szentélytől. Toothrot majd később mindenütt megjelenik, és mindig beszélgess el vele. Vizsgáld meg a csónakot, olvasd el a fán lévő cédulát, vedd fel a banánt a földről és menj be a dzsungelba. A Majmok Szigete térképén találod magad. Menj el a kialudt vulkán tetején lévő FORK pontba. Vedd fel a kötelet, a messzelátót, és lökd meg az ágyút (PUSH). Vedd fel az ágyúgolyót és a puskaporból is vegyél. Beszélgessél Toothrottal, majd a térképen menj a keletre lévő folyóhoz, és onnan a RIVER FORK pontba, de előtte még nézz el a POND pontba. Itt találsz egy felakasztott embert kötéllel a kézben. Olvasd el a cetlit a földön, majd menj el a RIVER FORK pontba. Vedd fel a követ és olvasd el a cetlit. Menj át a hídon és mássz fel a létrán (beépítve a sziklába). Vizsgáld meg a katapultot, olvasd el a cetlit és mozgasd (PULL) el a katapultot úgy, hogy a vége szembe legyen veled. Mássz feljebb egy újabb létrán és lökd le (PUSH) a követ. Ha mindent jól csináltál kőnek a parton lévő banánfát kellett eltalálnia. Ha nem sikerült, akkor a szikla közepén lévő kövekből felvehetsz (PICK UP) egyet és a lelökött kő helyére teheted, majd újra próbálkozhatsz. Használd a messzelátót, majd mássz le egészen a hídig. A híd mellett találsz egy rakás követ (DAM). Szórd rá a kövekre a puskaport és használd a téglalap alakú követ az iránytűvel. Menj vissza a POND pontba és vedd fel a kötelet a halottól. Menj a térképen nyugaton lévő partra. Olvasd el a cetlit. Aztán menj vissza a dzsungelba a CRACK pontba. Használd az egyik kötelet a pálmafán, mássz le a kötélen, aztán használd a másik kötelet azon a kiálló kis sziklán. Mássz le és vedd fel a két evezőt. Menj vissza a csónakhoz, vedd fel a lecuppogott banánokat és használd az evezőt.
A csónakkal menj a sziget másik oldalára. Menj el a kannibálok falujába. Menj el egészen a tátott szájú szoborarcig, és vegyél a gyümölcsöskosárból. Menj vissza, beszélgess el a kannibálokkal. Azok becsuknak téged, mert nem adtál nekik semmi értékeset. Vegyél fel minden felvehetőt (koponya) a szobában a banánszedőn kívül, mivel most arra nincs szükséged, meg Guybrush aztán úgyis visszateszi. Vizsgáld meg a padlót és ugorj rá az egyik végére (PUSH). Mássz ki a lyukon és hagyd el a falut. Keresd meg a szigeten a majmot (MONKEY), ami a CRACK pont mellett fog szaladgálni. Kell egy kis idő, amíg eltalálod, mert állandóan mozgásban van. Mikor már ott vagy mellette add neki mind az öt banánt, mire ő mindenhova követni fog. Menj el a térképen a legnyugatibb pontra (a majom követni fog) a CLEARING pontba. Vizsgáld meg a táblát és a halottakat. Menj egészen a kerítésig. A mindjárt a kerítés melletti totemnek húzd meg a felső, kiálló tövisét. Ki nyílik a kapu. Engedd el a kart, a majom ráugrik és kinyissa neked. Menj be, vizsgálj meg mindent és vedd fel a legkisebb szobrot. Menj vissza a kannibálokhoz és add nekik a szobrot erre ők megengedik, hogy körülnézz a faluban. Menj el a kunyhóba, ahol fogva tartottak, és vedd fel a banánszedőt. Menj ki, add oda Toothrot-nak a banánszedőt, erre ő odaadja neked a kulcsot a szentélyhez. Menj ki a faluból, aztán térj vissza és beszélgess el a 3 kannibállal. Add nekik oda azt a könyvet, amit Stan-től kaptál (a naigátorosat). Odaadják neked a navigátor fejet, amivel majd nem tévedsz el a katakombákban. Menj vissza a szentélyhez (nagy majom fej) és dugd be a kulcsot a fülébe. Megnyílik az út, lépj be rajta. Használd a fejet, mindig arra fog fordulni, amerre kell menned, végül eljutsz a szellemhajóhoz.

A SZELLEMHAJÓ (THE GHOST SHIP)

Ahhoz, hogy a hajón tudj maradni valamilyen varázslatra lesz szükséged. Beszélj a navigátor fejjel és könyörögj neki, hogy adja kölcsön a nyakláncát. Mikor beleegyezik, menj újra a hajóra, most már persze láthatatlanul. Próbálj bemenni a jobbra lévő ajtón, de nyikorog és észrevesznek. Menj le egy emelettel lejjebb, ott fog aludni egy szellemkalóz. Menj jobbra az állatokhoz, vegyél fel egy tyúkot, de csak a tollát sikerül, vizsgáld meg hátul a lejárót, de la van lakatolva. Menj vissza az alvó kalózhoz, és mikor ki van nyújtózkodva a tollal csiklandozd meg a lábát, lehet hogy kétszer kell. Leejti a korsó sörét, vedd fel. Mássz fel a fedélzetre, menj balra, a kapitány kabinjába. Használd az iránytűt a falon lógó kulcsra. Mikor megvan a kulcs, menj vissza az állatokhoz és nyisd ki a lejárót. Mássz le, önts a patkányoknak sört, erre ők kidőlnek. Menj jobbra és vegyél egy kis zsírt, amit használj a nyikorgó ajtóra. Ott bent vedd fel a szerszámokat és irány vissza az állatokhoz (tyúk, disznó). Jobbra használd a szerszámokat a ládára és vedd ki belőle a gyökeret, majd hagyd el a hajót.
Beszélj a kannibálokkal, várd meg amíg megcsinálják a szellemirtó italt, addig beszélgethetsz a háromfejű majommal. Mikor visszajönnek, menj ki a faluból, ismét a katakombákban találod magad, de a hajó eltűnt. Kérdezd meg a szellemet, aztán irány vissza Melee Island-ra, hogy megakadályozd az esküvőt.

A JÁTÉK VÉGE (THE END)

Menj jobbra, az utadba álló szellemekre locsolj rá szellemirtót. Menj a templomba és kiáltsd azt, hogy STOP THE WEDDING! Figyeld az animációt, beszélgess velük, s amikor LeChuck ellő téged a kikötőbe, használd a sörösüveget LeChuck-ra. Nézd meg a záró animációt.


VÉGE

Monkey Island 1: The Secret of Monkey Island

The Secret of Monkey Island

Fejlesztő: LucasArts
Kiadó: LucasArts
Műfaj: Humoros
Platform: Windows/DOS
Megjelent: 1990. október. 1.

Játék adatlapjának megtekintése

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Belépés