Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

Lucasfilm Games

A LucasArts eredetileg Lucasfilm Games Group néven alakult meg 1982 májusában a Lucasfilm Computer Division (a Lucasfilm speciális effektekkel foglalkozó részlege) videojáték-fejlesztő csoportjaként. Az Atari egymillió dollárt fektetett be, és cserébe elsőként dönthetett arról, hogy kiadja-e a cég által fejlesztett játékokat. Az első játékok, a Ballblazer és a Rescue on Fractalus!, 1984-ben jelentek meg az Atari kiadásában. Ekkor még a stúdió nem fejleszthetett Star Wars-játékokat, mert a Lucasfilm jövedelmezőbbnek találta a licenc eladását más kiadóknak.

Az aranykor a Maniac Mansion (1987) megjelenésével kezdődött, amely bevezette a híres SCUMM motort. A The Secret of Monkey Island (1990) tovább erősítette a cég kalandjátékokra jellemző filozófiáját: halálmentes játékmenetet, interakcióra kiemelt tárgyakat és elágazó párbeszédeket. Ugyanebben az évben a stúdió neve LucasArts lett.

A Star Wars és Indiana Jones jogait birtokolva a LucasArts több filmalapú játékot is készített. Első Star Wars-játékuk a X-Wing (1993) volt, majd a Star Wars: Dark Forces (1995) az első belső nézetes lövöldözős játékok egyikeként saját sorozatot indított el.

A kalandjátékok hanyatlása a Grim Fandango (1998) megjelenésével kezdődött: kritikai sikere ellenére nem hozott nyereséget. A Escape from Monkey Island (2000) volt az utolsó klasszikus kalandjátékuk, ezt követően szinte teljesen a Star Wars franchise-ra összpontosítottak. A fejlesztések egy részét kiszervezték, főként a Traveller’s Tales brit stúdiónak.

2008-ban tömeges leépítések történtek, majd 2012 októberében a The Walt Disney Company felvásárolta a LucasArtsot és 2013 áprilisában bezárta a fejlesztőrészleget. Ettől kezdve a LucasArts csak kiadói és licencmenedzselő szerepet töltött be. 2021. január 11-én újraindult Lucasfilm Games néven, a Star Wars-játékok hivatalos kiadói márkaneveként.

Betöltés...