Végigjátszás

Fahrenheit (2. rész)

Fahrenheit végigjátszás (2. rész)

Írta: Trishtan | 2007. november 2. Hozzászólások: 0

Chapter 12 - Tyler

Mr. Miles olyat tesz, amit eddigi élete során nem sűrűn: ellátogat egy könyvkereskedésbe. Sétáljunk le a lépcsőn, a szemmel láthatóan valamit keresgélő kínai eladót szólítsuk meg, majd hívjuk fel magunkra a figyelmét J. Kérdezzük ki. Persze nem árul el semmi konkrétumot, sőt ha szóba hozzuk, hogy rendőrök vagyunk, akkor eléggé barátságtalanul kér meg minket a távozásra. Keressük meg a baloldalt lévő kisasztalkát, amin a vizsgáljuk meg a könyvet. Az itt talált nagyítóval nézzük végig az oldalakat centiről-centire, míg az utolsó előttin egy kis firkát nem találunk. Mikor visszatesszük a helyére, akkor egy kis cetli esik ki belőle, ami egy bizonyos bank számlalapjáról lett letépve (ezt használta Lucas könyvjelzőként). Próbáljuk elhagyni a boltot, mire Takeo kijelenti, hogy ha megtaláljuk azt a értékes irományt, ami miatt a fél boltot felkutatta, akkor mindenben a segítségünkre lesz. Kis gondolkodással (amiben segítségünkre lehet a bejárati ajtó mellett fellelhető könyv) rájöhetünk, hogy a keresett mű a fehér négyzettel jelölt polcok valamelyikén lehet. És hogy melyiken? A legfelső emelet baloldali végén kell kutakodni… A leletünket vigyük vissza a fura kínainak, aki most már készségesen válaszol a kérdéseinkre. Miután mindent megtudtunk, siessünk is tova.

Chapter 13 - Lucas

Lucas meghívást kap egy rejtélyes idős hölgytől, Agatha-tól, aki állítólag információval rendelkezik arról, hogy mi is történik itt valójában, mik ezek a látomások, miért és hogyan ölt valaki, Lucas testét felhasználva, és honnan van hősünk hírtelen megnőtt fizikai ereje. A hölgy háza az utca legvégén jobbra található épület. Csöngessünk, majd menjünk is be. A folyosón jobbra a konyha (extra kártyával), balra a „madárház” található. De ide még nem kell benéznünk, helyette fussunk végig a korridoron, és a szembe lévő ajtón menjünk be. Egy, szemmel láthatólag nem nagyon használt nappaliba jutunk, ahol különféle érdekes ősi szobrokat láthatunk (itt is felfigyelhetünk a tulaj madármániájára), a szoba közepén pedig furcsa rituális eszközöket vehetünk észre a kisasztalon. Menjünk be a balra található ajtón, itt meg is találjuk Agatha-t, aki egy tolókocsiba kényszerült világtalan hölgy. Megkér minket, hogy toljuk el a madárszobába. (egyébként itt található a játék egyik legmókásabb programhibája: Lucas csak nagy erőlködéssel tudja előre mozdítani a széket, de forduláskor játszi könnyedséggel forgatja, így simán ringlispílt játszhatunk Agatha-val J ). A madaras szobában megkér, hogy etessük meg a kis kedvenceit. A szárnyasok tápját a sarokban lévő kisszekrényben lelhetjük fel. Osztogassuk szét a magokat, utána már kikérdezhetjük a hölgyet a látomásainkról. A kezünkön lévő rituális jeltől szemmel láthatólag megijed. (annak ellenére, hogy ő nem látja…). Toljuk vissza a nappaliba, ahol megkér, hogy szedjünk össze pár gyertyát és gyújtsuk mg őket. Gyufát a konyhaasztalon lelhetünk fel, gyertyát pedig a nappaliban lévő kisszekrény egyik fiókjában találhatunk. Tegyük őket az asztalra, aztán gyújtsuk meg. Oltsuk le a lámpát, végül húzzuk be a függönyöket. A most következő rész egy szimpla QTE, miközben hősünket Agatha hipnotizálja, feltárandó a gyilkosság előtti eseményeket. Próbáljunk nem rontani, mivel akkor -5 pontokkal lesz szegényebb a lélekerőnk. A hipnózis során sokkal nem leszünk okosabbak, bár az kiderül, hogy az étteremben beszélgetett Lucas és a rejtélyes csuklyás alak, akit a pincérnő nem látott!

Chapter 14 - Carla

A kemény szolgálat megköveteli az állandó gyakorlást, így Carla-ra a rendőrség Egyetemének lőterén akadunk rá. Ő meg itt leli fel azt a rendőrt, aki annak idején a Kirsten ügyben a nyomozást vezette. Miközben a mostani esethez ijesztően hasonló gyilkosságról beszélgetnek, egy kis lőgyakorlatot tartanak. Ekkor FPS nézetből kell lepuffantanunk az innen-onnan felbukkanó bábukat, amikért plusz időt kapunk. Lehetőleg a feltartott kezű civileket kíméljük… A gyakorlás végére némi információval és 40 pontnyi lélekerő emelkedéssel lehetünk gazdagabbak. (már ha ügyesek vagyunk és 70 % körüli találatokat viszünk be.)

Chapter 15 - Tyler

Itt az ideje a Jeffrey-vel kötött fogadásunknak, és össze kell mérnünk az erőnket vele kosárlabdában. Bár az mókás, hogy a rendőrség mindkettő szeme-fénye egy szál rövid gatyóban és trikóban áll neki játszani a mínusz 15 fokban és szakadó hóesésben. Ők tudják… (hát ezen röhögtem vagy 5 percet J -- Norbi) Kedvező esetben (ha 10-szer kosarat dobunk, az egyébként sima QTE-ként megoldott meccsen), ellenlábasunk magába roskad és lemond a tartozásunkról.

Chapter 16 - Lucas

A játék egyik leglátványosabb jelenete következik, Mr. Kane a csörgő telefonra ér haza, amit fel is vesz. Erre egy ősi nyelven szóló mondat hangzik el (egyébként inka), és egy pillanatra megjelenik a csuklyás alak, aki úgy dönt, hogy egyszer és mindenkorra végez hősünkkel, ezért a varázsige hatására elkezd szétesni a lakásunk, és arra kell ügyelnünk, hogy az elszabadult asztal és hűtő ne sodorjon ki az erkélyen…

Chapter 17 - Markus

Kedvenc bátyusunk rosszat sejtve látogatja meg öccsét. Rohanjunk Lucas lakásához (a bal hátsó ajtó), csöngessünk be, majd, mivel bentről kiáltás hallatszik, törjük be az ajtót. A foteleket megkerülve rohanjunk ki az erkélyre, és kisebb erőlködés árán húzzuk fel a sokkos állapotban lévő öcsénket. Szerencsétlen teljesen össze van zavarodva, fogalma sincs, mi történt, és elege van az egészből:-)

Chapter 18 - Carla & Tyler

Rendőrnénink éppen zuhanyoz, amikor is megszólal a telefon, így csak arra van ideje, hogy egy leheletfinom alsóneműt vegyen magára (a férfi hormonokkal megáldott játékosok nagy örömére J ), aztán már rohan is a türelmetlenül csörgő készülékhez. A vonal túloldalán Tyler van, aki a késő esti óra ellenére még mindig az irodában üldögél, és próbál előrejutni a nyomozásban. Megkéri a lányt, hogy ha bármi ötlete támadna, akkor csörögjön rá. Menjünk vissza Carla-val a hálószobába, öltözzünk fel, aztán séta vissza a nappaliba. Váltsunk át Tylerre, aki éppen azon sopánkodik, hogy már rég otthon kéne lennie Sammel, e helyett az éjszakai nyomozósdi helyett. Vegyük fel az íróasztala sarkán lévő cetlit, amit faxoljunk is el a társunknak. Olvassuk el a másik íróasztalon lévő újságot, amiről egy ötlete támad a nyomozónak. Hívjuk is gyorsan Carla-t. A lefolytatott beszélgetés után váltsunk is át rá. Kip-kop. Megérkezett a „randira” a lány szomszédja Tommy. Engedjük is be. A (szemmel láthatólag a lányra hajtó) úriember által hozott minőségi bornak keressünk két poharat az egyik konyhaszekrényben, majd a kellemes iddogálás során beszélgessünk egy jót. A munkán kívül mindenfélét említsünk meg neki, a beszélgetés vége mindenféleképpen az lesz, hogy ő most jósol egyet a magával hozott Tarot kártyával, mivel szerinte fényes jövő vár a csinos rendőrnénire (ja, meg lehetőleg függjön össze az ő jövőképével J). Szépen kevergessük meg a paklit, aztán húzzunk 2 lapot. Hopp balszerencse ezerrel. Még 3-szor kell húznunk, mindannyiszor különféle balszerencsés eseményeket megjósolva. Tommy az események ilyetén való alakulása miatt lelombozódva távozik. A halomnyi mínusszal csökkent lélekerőnket egy kis pizzával, tévézéssel, és az ágyon való fetrengéssel növelhetjük. Miután összeszedtük magunkat, nézzük meg a Tyler által küldött faxot, majd egy kis telefonálgatás után vigyük át azt Tommynak a szomszédba, hátha van ötlete, hogy melyik bankból származhat a papír. Újabb dumcsi a társunkkal, majd váltsunk is át rá. Ha sokat ásítozna őkelme (amivel a lélekerő csökkenése jár együtt), kosarazzunk és igyunk egy kis vizet. A nagy irodában találhatunk egy kis extra kártyát, utána üljünk le az asztalunkhoz, és vizsgálgassuk meg a cetlit. Kapcsoljuk be az olvasólámpát, majd világítsuk át a papírt. Kis ügyeskedés után egy feliratra lehetünk figyelmesek, amit újságoljunk el Carla-nak, majd közös megegyezéssel napoljuk el a nyomozást holnapra.

Chapter 19 - Lucas & Tyler

Dolgozni sajna muszáj, így magába roskadva üldögél szegény Lucas a bank informatikai osztályán, és próbálja hasznossá tenni magát. Egy látomásban láthatjuk, hogy a rendőrség már ide is eljutott, bizonyos Tyler Miles személyében. Mielőtt ideérne a nyomozó ragadjunk magunkhoz a jobb oldali fiókból egy extra kártyát, az asztalon pedig vizsgáljuk meg a bankszámla papírt, majd dugjuk is el. Ezután kérdez-felelek következik, amelyben kisebb QTE részekben láthatjuk a rendőr gondolatait, így könnyen ki lehet következtetni a helyes válaszokat (elvileg, mivel itt van egy bug a játékban, így hiába adunk jó válaszokat, sokszor növekszik Tyler gyanakodása). Persze a bogaras látomások, is betámadnak, így nagyon nehéz ezt a részt letartóztatás nélkül megúszni. A lényeg, hogy a kérdésekre szinte mindig az igazságnak megfelelően válaszoljunk (Truth), a Dodge választ sose használjuk, arra, hogy miért van kötés a kezünkön, pedig hazudjunk. Szerencsés esetben nem kell ezt a részt háromszor újrakezdeni. Mikor Lucas kimegy a mosdóba, mert rosszul érzi magát, tulajdonítsuk el Tylerrel az asztalon árválkodó töltőtollat, hátha még jól jön valamire.

Chapter 20 - Lucas

Hősünk már csak a világtalan öregasszonynál tudna lelki békét találni, így meglátogatja. Menjünk be a házba, majd fussunk végig a folyosón. Nyissunk be a nappaliba, hiába szólítgatjuk az asszonyt, nem érkezik felelet. Nézzünk be az asztal mögé, és ott találjuk a meggyilkolt asszonyt. Miután kiszomorkodtuk magunkat, s hálószobában vegyük fel a bonusz kártyát, majd az ablakon keresztül távozzunk (elvileg itt még lehetne nyomokat keresni, hogy ki tette el láb alól szegény Agatha-t, de én nem találtam semmit :-) )

Chapter 21 - Tyler & Carla

Most fordított a helyzet, mint pár fejezettel korábban. Most Tyler pihenget otthon a barátnőjével, és Carla húzza az igát az irodában :-). Vegyük ki a pezsgőt a hűtőből, majd öntsünk a poharakba. Hamarosan megjelenik Sam egy szexi ruciban, és mivel pont most van, hogy 2 éve járnak, egy megható táncjelenet következik. (lehetőleg, ne rontsunk). A keringő után pedig kényelmesen leülnek a szófára, és…

Carla meg ugyebár bent nyomozgat késő este is. A feladat, hogy a különféle tárgyi bizonyítékok közül összepárosítgatva őket nyomokra bukkanjunk. Közben betelefonál Garret, a helyszínelőktől, és elmondja, hogy emilben elküldte a tollon talált újlenyomatokat, amiket nézzünk is meg, és párosítsuk az újlenyomatos papírral. A munkában, most Martin, az étteremből ismert közrendőr zavar meg minket, aki elmeséli a Central Park-i incidenst, aztán továbbáll (Ha közben Carla elkezd bőszen ásítozgatni, akkor igyunk egy kis vizet és jojózzunk). A második nyompárnak megteszi a Lucasról készült banki adatlap, és a fax, ami a New York-i taxi szolgálattól jött. Ennyi adatból már levonható, hogy Lucas Kane a gyilkos, így gyorsan tárcsázzuk is a társunkat.

Chapter 22 - Lucas

Lucas magába roskadva kóborol Agatha háza előtti utcán, amikor is egy látomás tör rá, amiben a csuklyás alak egy újabb embert babonáz meg, aki meggyilkol egy nőt a Laundry nevű mosodában.

Chapter 23 - Tyler, Carla, Lucas

E közben a rendőrség eljut abba a lakótömbbe, ahol minden bizonnyal megtalálják a tettest. Carlaval menjünk el Lucas ajtajáig és törjük be az ajtót. Hm, az utóbbi időben csöppnyit megváltozott a lakás berendezése: a padlón, a falakon, szinte mindenhol vérrel felfestett rituális jelek borzasztják el a nyomozóinkat. Valaki mindenképpen Lucasra akarja kenni a gyilkosságot, aki éppen meg is érkezne a ház elé, de egy jókor jött látomás figyelmezteti a benti veszélyre. De már késő, mire megfordul, hogy elfusson, egy rakás rendőr fogja körbe. És elkezdődik a játék egyik legnehezebb és leglátványosabb QTE jelenete, amolyan Mr. Gumicsirkésen szólva: rendőrleütés-pisztolygolyókikerülős-kungfuzós, tömegközlekedésbenrohangászós-helikopterbakapaszkodós, vonatrafelugrós rész J. Egyébként, amikor a helikopter talpába kapaszkodunk, akkor eszeveszett módon kezdjük püfölni a jobbra-balra irányokat, különben igen hamar életvesztés következhet be.

Chapter 24 - Carla & Tyler

Nyomozóinknak az a hálátlan feladat jut, hogy valahogy el kell magyarázniuk a rendőrfőnöknek, hogy is tudott a gyanúsított meglépni egy seregnyi rendőr és kommandós elől. Felváltva válaszoljunk neki, így nem vesztünk annyi lélekerő pontot. A kínos helyzetből Garret ment ki, aki elkészítette Kane-ről a fotókat, amiket már ki is raktak a közeli reptereken és metróállomásokon.

Chapter 25 - Lucas

Hősünk ismerős fura hangra tér magához, kicsit kábán egy templomban. Mikor teljesen magához tér, akkor veszi észre, hogy aki ébresztette, nem más, mint Agatha, aki pár órája már halott! Az idős hölgyet ez az állapot szemmel láthatóan nem zavarja, abban, hogy elmondjon egy-két érdekességet. Például, hogy a Lucas elvarázsoló alakot Orákulumnak hívják, és egy Maya varázslat segítségével tudja átvenni a kontrollt az emberek felett, akiket így gyilkossá, majd öngyilkossá tesz. Lucas az első, aki valami csoda folytán megmenekült. Mármint eddig, mivel két kérdés feltétele után megelevenednek a kőangyalok, és össze-vissza kezdik kergetni, és dobálni hősünket. Ez az egyik legnehezebb QTE, de nem kell idegeskedni, kis gyakorlással húszadszorra meglehet csinálni J. A testgyakorlat után Marcus ébreszt (tehát megint csak álom volt…), akinek bármit mondunk, elég dühös hősünkre, ezért Lucas eléggé lehangoltan távozik.

Chapter 26 - Carla & Tyler

Újabb rejtélyes gyilkosság történt, de itt az állítólagos gyilkos végzett sajátmagával is. Beszéljünk Garret-el, majd menjünk be a mosodába, vegyük fel a bevásárlókocsiban lévő extra kártyát, majd vizsgáljuk meg Carlaval az egyik, majd a másik halottat is. Nézzük meg a földön a véres lábnyomokat és vérfoltokat, és a bejárat melletti szerszámosládát is. Váltsunk Tylerre, vele is az előbbi sorrendben menjünk végig, csak ő a láthatólag túltáplált áldozat mellett figyelmes lesz az ottfelejtett telefonra is. Mikor végeztünk a látnivalókkal, beszéljünk a társunkkal, és hagyjuk el a helyszínt.

Chapter 27 - Lucas & Tifany

A bátyjával történt affér után, már csak egy ember van a közelben, akiben Lucas még megbízik: az ex-barátnője, Tifany! De ezzel a ténnyel a rendőrség is tisztában van, ezért éjjel-nappal figyeltetik a lány lakását. Így csak egy képpen juthatunk be, az ablakon… Odáig pedig különféle kerítéseken és ereszcsatornákon át vezet az út. Fussunk a lány lakása felé, mire egy újabb látomás figyelmeztet a rendőri jelenlétre. A lakásajtótól jobbra nyíló sikátorba menjünk be. Másszunk át a kerítésen, majd a másikon is. A két rendőr mögött akkor fussunk el, amikor egymásra néznek, így nem vesznek észre minket. Másszunk fel az ereszcsatornán (próbáljunk nem leesni, mivel 10 mínusz lélekerő jár érte…), óvatosan araszoljunk el az ereszcsatornán, aztán másszunk le (ez a legtöbbször eséssel szokott nálam végződni :-).) A már lassan szokásossá váló rácsos kerítésen való átjutás után a jobboldali ablakot próbáljuk meg kinyitni (semmiképpen se törjük be!!). Ha már majd leszakad az ujjunk, akkor járunk éppen sikerrel. Másszunk is be gyorsan. Menjünk ki a nappali és konyha keverékére hasonlító szobába. Az egyik szekrényben extra-kártyát, a mellette lévőben csipszet találhatunk (+5 lélekerő pont). A hűtőből igyunk egy kis tejet, és együnk meg egy szendvicset (+10 pont). Nézzük egy kicsit a tévét, amiből kiderül, hogy a városba látogatott az egyik legelismertebb archeológus, aki pont az ősi Maya civilizációkkal foglalkozik. Talán meg kéne látogatni a későbbiekben… Ekkor befut Tiffany, aki először megijed a gyilkosnak hitt barátjától, de aztán örül Lucasnak :-). A lamour sajna nem teljesedhet ki újra, mivel egy marcona hang szólít fel kintről az ajtó kinyitására. Megjött Miles felügyelő. Amíg a lány szóvaltartja a nyomozót, addig bújjunk el gyorsan valahová. Erre a célra a legmegfelelőbb a spanyolfalszerűséggel zárható szekrény, ahol jó rejtőzzünk is el (Stay). Miközben Tyler kikérdezi a lányt, és körbenéz a lakásban (Tiffany egyébként nővérke :-) ), hősünkre rájön a tüsszenthetnék, ezért gyorsan nyomogassuk a felvillanó színes gombokat. Ha sikerrel jártunk, 10 lélekerő ponttal lehetünk gazdagabbak.

Chapter 28 - Carla

A nyomozónő ellátogat a helyi diliházba, ahol megpróbál szót érteni a Kirsten ügy gyilkosával. Menjünk végig s folyosón, majd jobbra. A cella igen érdekes módon, Lucas kezén is látott jelképpel van kidekorálva. Beszélgessünk el a szemmel láthatólag nem teljesen komplett úriemberrel. Elmondja, hogy látomásai vannak, beszél egy titokzatos egyénről, és az Orange Clanról, ami az egész ügyet háttérbe húzódva irányítja. Aztán őrült kacaj közben közli, hogy az emberiség ideje lejárt és új időszámítás kezdődik… A társalgás után boldogan hagynánk el a létesítményt, de ekkor feladja a küszködést az intézet generátora, és áramszünet következik be. A lámpák kialvása mellett nagyobb probléma, hogy a cella ajtók biztonsági okokból kinyílnak, és az őrültek szabadon garázdálkodhatnak. Ebből a szó szerinti őrültek házából kéne kijutnunk. Carla persze megint beparázik, így amellett, hogy a tök sötétben el kéne navigálni a kijáratig, még a lelki egyensúlyára is ügyelnünk kell. Haladjunk egyenes, aztán balra, majd ismét egyenesen. Amikor egy „bennlakó” közelébe érünk, akkor ne mozogjunk, és a lélegzetünket is fogjuk vissza (szó szerint :-) ).

Chapter 29 - Lucas

Ellátogatunk a Múzeumba, ahol (persze álnéven) egy találkát beszéltünk meg Karikian professzorral. A sarokban egy extra kártyát találhatunk, és miután kinézegettük magunkat a sok ősi kiállított tárgy között, szólítsuk meg a professzort. Akinek, mint szabadúszó újságíró mutatkozzunk be (Freelance). Erre körbevezet a teremben és nagyelőadást tart az egyik ősi Maya istenről, akinek a papjai, az Orákulumok, véres áldozatokat mutattak be. De ők személyesen nem szennyezték be a kezüket a halálra ítéltek vérével, hanem helyettük az úgynevezett Végrehajtók (Executor) végezték el az áldozatot, méghozzá transzba esve, mikor is az Orákulum átvette szerencsétlen felett az irányítást. Tisztára, mint Lucas esetében… Karikiannak valami bűzlik, így rákérdez, hogy ugye nem is újságírók vagyunk? Meglepő, de az igazat válaszoljuk neki! (Truth). Beszéljünk neki a víziókról, így sikerül megértetni vele, hogy mi is egy Végrehajtó vagyunk, és mert egy állítólagos próféciába illünk bele (mivel a látomásaink végén a rejtélyes kislányt látjuk), segít nekünk. Menjünk utána a vészkijáraton keresztül. Sajnos nem jutunk messzire, mivel a parkolóházban 3 autó kezd el üldözni minket, és egy látványos QTE jelenetben kell elintézni őket. A professzor sajnos halálosan megsebesült, és az élete utolsó mondata az, hogy keressük meg a kislányt…

Chapter 30 - Lucas

Egy ismeretlen, álomszerű helyen térünk magunkhoz, ahol végre összefutunk nemezisünkkel, aki jó kis Maya öltözékben virít, és kifejezi csodálkozását, hogy még mindig életben- és épelméjűek vagyunk. De miután beszélt egy ősi erőről, a Chroma-ról, (aminek a furcsán megnőtt erőnket köszönhetjük), úgy gondolja, itt az ideje megszűntetni a számára nagyon kínos állapotot és ránk ereszt egy szőrnyikét, ami elől fussunk is el egy QTE jelenet során. Hiába minden igyekvés, a szörny utolér, és úgy látszik nincs menekvés, mire az idő megáll, és mégis megúszzuk a dolgot. Megmentőnk persze ki más is lenne, mint Agatha(?)… Az egyre furább hölgy is a titokzatos kislány, az Indigó Gyermek felkutatására szólít fel.

Chapter 31 - Lucas & Marcus - Carla & Tyler

A következő intermezzo során egy szürrealista látványvilágú álmot látunk, amiben a titokzatos Orange Clan vezetői kihallgatják az Orákulumot a sikertelenségének okáról. A hosszú, de érdekes társalgás után egy szállodában ébred Lucas. Érdekes, de Carlaék itt is a nyomunkban vannak, így azelőtt hívjuk fel telefonon Marcust, mielőtt a nyomozók ránk találnának. Ő egyébként kifejezetten bajban van, mivel az Orákulum öt szemelte ki a következő áldozat szerepére. Fussunk be a kisszobába, és vegyük fel a telefont. Lucas kérésére zárjuk be az ajtót, majd ismét vissza a kagylóhoz. A szerencsés menekülést ünneplendő jó 20 ponttal nő a lélekerőnk. Közben megérkeznek a nyomozóink is a szálloda megfelelő emeletére. Carla-val rúgjuk be a 369-es szoba ajtaját, és hopp, rossz helyen járunk. A szadista gyilkos helyett, egy szado-mazo szerelmet gyakorló párba botlunk, álljunk is gyorsan tovább J. A helyes szoba a folyosó legvégén található, ahová nyissunk is be. De a gyanúsított már lelépett, még jó, hogy nagyokos nyomozóinknak nem jut eszükbe kinézni az ablakon… Lucas már örülne, hogy megúszta a napot, amikor újból csörög a telefon. A vonal a kifejezetten zaklatott Tiffany van, aki zokogva kéri a segítségünket, mert egy őrült elrabolta, és megfenyegette, hogy megöli, aztán átadja a telefont az elrablónak, akit ugyebár nem kell bemutatni senkinek…

Chapter 32 - Lucas

Tiffany-t a Vidám Tündér névre hallgató vidámparkban találjuk meg a hullámvasút tetején, egy póznára kötözve. Jobbra futva egy extra élethez juthatunk, utána balra, egyenesen, majd jobbra haladva juthatunk el az egyfolytában segítségért sikítozó lány közelébe. A kisházban kapcsoljuk be az áramot, majd szálljunk be a megérkező szerelvénybe. Fent egy rozoga deszkapadlón kell átegyensúlyoznunk. A legkönnyebb módszer, ha nyomva tartjuk az egér két gombját (ekkor magától megyünk előre), és az elsődleges jobbra-balra iránnyal dülöngélünk. A túloldalon szabadítsuk ki a lányt, mire megjelenik a kedvenc ellenlábasunk (csapda szaga van a dolognak), és leomlasztja alattunk az alapzatot…

Chapter 33 - Lucas & Marcus

Egy újabb visszaemlékezést láthatunk a Kane testvérek gyermekkorából. Rángassuk ki az ágyból Marcus-t, majd másszunk ki az ablakon. Egy újabb lopakodós rész következik, ami elsőre baromi nehéznek tűnik, de simán végigvihető :-). A lényeg, hogy kerüljük ki az őröket és az ide-oda kószáló reflektorfényeket. Annál a mentési pontnál (piros x-ekkel vannak jelölve a térképen), ahol a testvérek külön válnak, Marcus-al menjünk visszább egy háznyit, és kavicsdobálással tereljük el az őr figyelmét, így Lucas már át tud menni az eddig őrzött úton. (persze utána kövessük az öccsével). A figyelemelterelést még egyszer kell eljátszani, amikor Lucas kitalálja, hogy a telefondróton akar átmászni a kerítés túloldalára. Utána már pofonegyszerű az út: a fal mentén (vigyázva a reflektorokra) osonjunk el a raktárig, ahová bújjunk be. Menjünk át a zsilipszerűségen és meglátjuk, a , a…, semmit, mert vége a fejezetnek :-P.

Chapter 33 - Carla & Lucas

Újabb látomás, amiben az Orákulum boldogan számol be a feletteseinek Lucas haláláról. De egy valamit nem tud: méghozzá, hogy téved! Carla ellátogat a temetőbe a nemrég elhunyt Tiffany sírjához, aholis megjelenik Lucas, és társalgásba kezdenek. Kérdezzük ki gyilkosságról, a valódi gyilkosról, a beszélgetés végén pedig ígérjük meg, hogy segítünk neki (Help), aztán fogjunk kezet vele (QTE rész :-) ).

Chapter 34 - Lucas

Egy újabb álom, amelyben (ha ügyesek vagyunk, és nem rontunk a gombnyomkodásban) megláthatjuk, hogy hol is van a Gyermek: egy árvaházban. Ébredés után az igen lenge öltözékű Carla nyugtatja Lucast…

Chapter 35 - Carla & Tyler

Az utolsó munkanapon kedvenc nyomozóink nyomott hangulatban hallgatják a híreket. Ha a hőmérséklet továbbra is ilyen drasztikus ütemben csökken, akkor nem sok ideje van hátra az emberi fajnak. A hangulatot a betoppanó Sam fokozza, aki Floridába akar utazni az egy óra múlva induló utolsó vonattal, és választás elé állítja Tylert. Végre eldönthetni, hogy a munkája, vagy a családja fontosabb-e számára? (ismerős szitu, mi? :-)) Döntsünk a belátásunk szerint…

Chapter 36 - Lucas Vs Oracle

Az Orákulum bármelyik pillanatban befuthat, így rohanjunk be az otthonba. A nővér tiltakozásával nem törődve fussunk el a folyosó végére, majd nyissunk be a bal oldali ajtón, ahol meg is találjuk a hallgatag kislányt. Kapjuk fel gyorsan, mivel megérkezett az Orákulum is az intézetbe. Persze felszólít a Gyermek átadására, cserébe talán meghagyja a szánalmas életünket. Ne is hallgassunk rá! Fussunk a felé, aztán rohanjunk be a jobbra lévő piros, vészkijáraton, mire a tetőre jutunk. Itt kezdetét veszi egy jó negyed órás összecsapás jó és a rossz között. Piros sarokban az emberiség élő-halott státuszba emelkedett hőse Lucas Kane, a kék sarokban az Orange Clan helyi bajnoka az Orákulum! A meccs eléggé egyesélyes, bár ha minden ügyességünket bevetjük, és kisebb újlekopás árán egy döntetlent ki tudunk hozni: az épület tetején árválkodó víztárolód Lucas nemes egyszerűséggel ráomlasztja az ellenfelére. Ezután nincs is más dolgunk, mint a felbukkant SWAT helikopterek elől Neo-t megszégyenítő módon a házfalon vízszintesen futva elmenekülni (elég idegölő és embert próbáló QTE részekből áll a harc).

Chapter 37 - Lucas Vs Agatha

Üldözőink elől egy kis romos szobába futunk be, ahol minő meglepetés, Agatha-val futunk össze, aki egyre barátságtalanabbul követeli a lány átadását, mivel tőle függ az emberiség következő ezer éve. Beszél még arról, hogy Lucas meghalt a vidámparki incidens során, és ő élesztette újjá, hogy megszerezze a lányt, és most a küldetése véget ért! Ne adjuk oda neki a gyereket (Refuse), mire a vak hölgy felfedi valódi mivoltát és átváltozik egy jó 3 méteres sárga színű lényé, és kijelenti, hogy ahogyan adta, úgy el is eszi az életünket… Őrült módjára kezdjük nyomkodni az elsődleges jobbra-balra irányokat, így megszökhetünk előle, és Superman módjára áttörve a falat az utcán landolunk, ahol Carla és egy toprongyos alak segítségével a csatornahálózatba menekülünk.

Kövessük a vezetőnket, míg el nem vezet nagyobb térrészhez, ahol ismerősökbe botlunk. Itt melengeti a kezét a tűznél Marcus, és az a hajléktalan is, akivel a játék legelején már találkoztunk. Először a bátyánkkal, majd az új barátaink vezetőjével beszélgessünk, aki sok mindenről fellebbenti a fátylat. Többek között beszél a Chroma-ról, az Orange Clan-ról és a sárga lényről, aki szerény módon a Felsőbbrendű Intelligenciának nevezi magát. A társalgás után Lucas ledől aludni az első szerelvényben. Carlaval még ne menjünk utána, hanem nézzük végig a kocsikat. Az egyikben találunk egy kis életerőt, a terem végén meg egy rádiót, aminek a beüzemeléséhez elemre és antennára lesz szükség. Az előbbit az utolsó kocsiban lévő zseblámpából vehetjük ki, az utóbbit, meg a legelső szerelvény mellett található fémlapról törhetjük le. Beüzemelve a rádiót meghallgathatunk több híradást a világban zajló apokaliptikus állapotokról. Végül feküdjünk le Lucas mellé, de jó kis alvás helyett teljesen más foglalatosságba kezdenek barátaink. A 18 éven aluli játékosok most csukják be a szemüket, és hallgassák a … hm, zenét :-)

Chapter 39 - Végjáték

Egy újabb visszaemlékezés után, amelyben a szüleink egyik veszekedését hallgathatjuk ki (rájöttek, hogy belopóztunk a titkos raktárba), Lucas és Carla, immár a jelenben megérkezik a Wishita katonai támaszpontra, ahol hősünk a gyerekkorát töltötte. Az erős havazást legyűrve menjünk be az épületbe.

A, befejezés: Lucas hiába veti be minden ügyességét, de az Orákulumot nem tudja legyőzni. Eltalálja egy sugár, és eszméletlenül terül el. Carla megsejtve a problémát, berohan az épületbe, felkapja az ajtó mellett lévő vasrudat, de túl hangos volt, és a fegyveresek észreveszik. Meg amúgy is túl lassú volt. Az Orákulum a Chroma forrása felé helyezi az Indigó Gyermeket, ezzel emberfeletti hatalomra szert téve. 3 hónap telik el. A hőmérséklet lassan mérséklődik a normális szintre. Az emberek visszatérhetnek a szokott életükhöz. Azzal a különbséggel, hogy a világot most már az Orange Clan irányítja. Lucas és Carla visszatér New Yorkba, és végleg összekötik az életüket, mivel a lány gyereket vár…

B, befejezés: Lucas sikeresen eltalálja az Orákulumot, aki a Chroma forrásba esik, és kifejezetten fájdalmas módon távozik az élők sorából. De korai az ünneplés, mivel a Clan katonái célba veszik hősünket, de ekkor megjelenik a Felsőbbrendű Intelligencia helyi képviselője, a Cyborg, és elintézi a katonákat, aztán szokott módon elkezdi „vonzani” Lucast”. Aki minden erejét megfeszíti, de nem ura az izmainak, és veszít. A Cyborg a Chroma forrás felé helyezi a Gyermeket, így megsokszorozva az amúgy se kicsi hatalmát. Az emberiség kora végre lejárt, az uralkodó létforma mostantól a Felsőbbrendű Értelem lesz, a megmaradt kevés ember pedig Bogart vezetésével a föld alatt próbálja kihúzni az elkövetkező 10 ezer esztendőnyi fagyot és havat. Az új nemzedék meg már meg is jelent Carla kisbabájának személyében…

C, befejezés: Lucas Kane legyőzi az Orákulumot, mire megjelenik a Cyborg, és megpróbálja elvenni a kislányt. De elszámította magát, mivel Lucas, telve a Chroma erejével, legyőzi a sárga lényt, aki a világ feletti hatalomra ácsingózott, de elszámította magát. Lucas Carla társaságában a forrás felé teszi a lányt, így az emberiség megmenekül. A -55 Celsius fokról lassan a normálisra enyhül a hőmérséklet, és az emberek visszatérhetnek a városokba. Lucas és Carla vidékre költözik, és hősünk a naplója írását egy tölgyfa árnyékában fejezi be. Lejegyzi, hogy az emberek újrakezdhetik az életüket egy teljesen új civilizáció felépítésével. Az új élet előjele Carla kisbabája…

Fahrenheit (2. rész)

Fahrenheit (Indigo Prophecy)

Fejlesztő: Quantic Dream
Kiadó: Atari, Inc.
Megjelent: 2005. szeptember. 16.

Játék adatlapjának megtekintése

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Belépés