Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

Fahrenheit (Indigo Prophecy)

Fahrenheit (Indigo Prophecy) | Játékadatlap
Megjelenés:
2005. szept. 16.
Fejlesztő:
Quantic Dream
Kiadó:
Atari, Inc.
Irányítás:
Perspektíva:
Grafikai stílus:
Magyarítás:

A játékhoz még nem készült magyar nyelvű fordítás.

Platform:
N

AG.hu értékelése

Ehhez a játékhoz még nincs tesztünk.

8

Értékelés beküldése a Fahrenheit (Indigo Prophecy) című játékhoz

Leírás

A Fahrenheit a Quantic Dream egyik legismertebb játéka, amely azokban az években jelent meg, amikor szinte mindenhol temették a kalandjátékokat. Azonban a QD a Fahrenheittel megmutatta (nem csak a játékosoknak, de a kiadóknak is), hogy a kalandjátékoknak nem muszáj csak point and click-szerűeknek lenniük. Bár ilyen újítással próbálkozott a Broken Sword 3 és Dreamfall is, igazi sikert csak a QD csapata volt képes elérni.

A történet szerint New Yorkban járunk, télen, szakadó hóesésben. Egy gyorsétterem WC-jében a főszereplőt, Lucas Kane-t hatalmába keríti valami megmagyarázhatatlan, természetfeletti dolog és gyilkosságra kényszeríti őt. Lucasnak csak nagyon kevés ideje marad arra, hogy eltüntesse a nyomokat maga után és megpróbáljon rájönni, hogy mi is történt vele valójában. Hamar a nyomába szegődik a két talpraesett nyomozópáros: Carla Valenti és Tyler Miles, akik szintén irányítható karakterek.

A cselekmény során a játékosnak döntéseket kell hoznia, amik jelentősen befolyásolják a játék végkimenetelét, valamint ügyelnie kell az irányítható karakterek mentális szintjére. A játék erős kritikákat kapott a QTE erőssége miatt, de emellett nagy sikert is aratott a játékosoknál és a kasszáknál.

Galéria

Játékhoz kapcsolódó cikkek

Cikkek

Szöveges értékelések tőlünk és tőletek

Értékelések

Rowli

Rowli

Inkább még játék, mint interaktív film

Hozzáadva:

8,5

10-ből 8.5

Mindig jó olyan játékot játszani, ami alapjaiban rengeti meg az eddig ismert és bevált játékmeneti formákat. A Fahrenheit bár nem volt hibátlan és a történetben (mint David Cage összes játékában) is volt egy-két plot-hole, de mint játék iszonyat jól bevette magát a szívembe. És ez a Quantic alkotás még tartalmazott igazi fejtörőket. A QTE jeleneteket utáltam, de gamepaddal simán megoldhatók.

Egyetértek (0) Nem értek egyet (0)
Tyucsev

Tyucsev

Formabontó játékmenet

Hozzáadva:

7,5

10-ből 7.5

Engem elsősorban a stílus újfajta megközelítése fogott meg. A történet valóban nem volt az igazi, inkább csak hátteret adott az egésznek. Jómagam billentyűzettel játszottam végig, egy helyen volt csak, hogy nagyon sokat szerencsétlenkedtem. Itt a klasszikus kalandjátékokkal ellentétben gyors reagálás is kell.

Egyetértek (0) Nem értek egyet (0)
Tomsess

Tomsess

A formabontás művészete

Hozzáadva:

8

10-ből 8

2005-ben, mikor a Fahrenheit megjelent, semmilyen hasonló alkotás nem létezett még. Egyrészt irtó jól megírt története volt, vette a bátorságot, hogy több főszereplője is legyen egyszerre és hogy ne csak a játékosok agyára, de ügyességére is építsen. Az utóbbi volt számomra a játék egyetlen hibája. Mivel elsősorban konzolokra történt a fejlesztés, konzolon ill. gamepaddal nagyon jól játszható volt a játék, de én vettem a bátorságot, hogy billentyűzettel ültem neki. Ne tegyétek! A mászkálós részeknél folyton potyogtam és hamar olyan szintre vittem a karaktereimet, hogy nagyon nehéz volt aztán végigvinni a történetet. Ez volt az a dolog, amiért időről időre félre kellett tenni a játékot és bár mindmáig nagyon szép nosztalgiával gondolok vissza rá, azért néha még rémálmaim vannak a QTE részek miatt.

Egyetértek (0) Nem értek egyet (0)

Linkek