London

 

Mina lakása

A Minával való beszélgetés után vegyük fel a szekrényről Jonathan fényképét, olvassuk el gondosan az újságot, majd az újságtartóból vegyük fel a szeptember 6-i News Times újságot. A karosszékből felvett újságot szintén vegyük fel és olvassuk el figyelmesen. Most menjünk a szoba túlsó végén lévő függönyhöz. Húzzuk el, majd vizsgáljuk meg a térképet. El is érkeztünk a játék legelső fejtörőjéhez. A lényeg az, hogy a piros ceruza segítségével kössük össze az újságokban fellelhető helyszíneket.
Tehát:

1. a New Kent Roadon lévő Station –t a National Gallery-vel.
2. a Southwark Bridge-t a Tate art Gallery-vel.
3. a Tottenham Court és Euston Road-ot (képernyő bal felső sarka) a St. George Cathedrallal
4. a St. George Church-ot a Victoria Station-nel

Végezetül klikkeljünk a Godalming Manorra, és készen is vagyunk.

Temető

Meg is érkeztünk a játék első, borzongós helyszínére. Menjünk a bejárati ajtóhoz, és kopogjunk be. Dracula gróf szolgája nyit ajtót nekünk. Sokat nem tudunk tenni, ezért menjünk be a temetőbe. Járjuk be a temetőt, vizsgáljunk meg mindent, menjünk le a kör alakú kriptához is, de még nem tudunk ott mit kezdeni magunkkal úgy se. Szóval beszéljünk a sírt ásó krapekkal, akitől miután megtudtuk, hogy hol keressük a kombináció kulcsát, vegyük fel azt a kaparó szerszámot a sír mellől, majd menjünk az egy szinttel lejjebb lévő kör alakú kripta egyik lépcsőjéhez. A megfelelő lépcső mellett találunk egy kriptát, amelynek oldaláról, a kaparó segítségével kaparjuk le a piszkot. Na most, kaptunk szép évszámokat. 1703-1772 és 1722-1790. Tehát az egyik 69 a másik 68 évesen halt meg. Felhasználva a krapektól hallottakat, a zár kombinációja akkor nem lehet más, mint 9698. Menjünk a temető bejáratánál lévő kunyhóhoz, és próbáljuk ki a kombinációt. Tadamm, működik, lépjünk is be az ajtón, bent vegyük fel az asztalról a lámpást, az ajtó mellől meg az ásót és a vasrudat, majd menjünk vissza a sírt ásó krapekhoz és tudakoljuk meg tőle, hogyan tudnánk bejutni a villába.
Állítása szerint egy titkos, földalatti alagúton be tudnánk jutni. Nosza, induljunk is el. Menjünk le a lépcsőn, és keressünk egy olyan kriptabejáratot, amelynek két oldalán egy-egy szerzetes (monk) áll. A vasrúd segítségével feszítsük fel a vaskaput, majd kombináljuk előbb a gyufát a lámpással, majd az égő lámpást az ásóval. Az így kapott tárgyat, helyezzük a felfeszített résen át a kriptába.
Olvassuk el a táblán lévő szöveget, majd a feladatunk a következő. Meg kell találnunk a temetőben fellelhető 4 darab angyal szobrot, mivel mindegyik egy-egy fejtörőt rejt magában. Ha azokat megoldottuk, a kripta ajtaja felnyílik, mi pedig besétálhatunk rajta. Na szóval. Induljunk el jobbra, rögtön meg is van az első angyal.

Első angyal

Vizsgáljuk meg, majd amikor elénk kerül a feladvány, olvassuk el a képernyő alján lévő szöveget. A feladatunk, hogy megkülönböztessük a démonokat az emberektől. Ha láttatok már ilyen ördögűzős filmekből képeket a démonokról, akkor nem lesz nehéz dolgotok, könnyen felismerhetőek a ronda pofájukról. Mindössze annyit kell csinálni, hogy a figurák előtt lévő négyzetecskébe, a démonok elé helyezzünk kelyhet, az emberek elé, meg könnycseppet. Akinek nem menne, az alábbi képen megsasolhatja, hogyan kell:


Ha megvagyunk, klikkeljünk a képernyő bal felső sarkában lévő gombra, és ha mindent jól csináltunk, Van Helsing, a Perfect szóval jellemzi munkánkat.

Második angyal
Menjünk fel jobbra a lépcsőn, majd menjünk ismét jobbra. Meg is van a második angyal. Vizsgáljuk meg, olvassuk le a szöveget, amit Helsing le is jegyez magának. A szövegből kiderül a feladvány, miszerint egy matek példával van dolgunk. A feladat, hogy Szt. Péter a különböző bűnösöket, különböző mennyiségű évvel sújtotta. E évek összegére nekünk kell rájönni, és a mérleg súlyain a megfelelő összeget beállítani.
Szóval, a gyilkosság 100 évet jelent, de nekünk 3 gyilkosunk van, ezért az összeg 300. Az önteltség szintén 300-at ér. Az irigység, az előbbi bűnök összegének fele, tehát 300+300/2 az 300. A mohóság, szintén az első kettő bűnök összegének fele, tehát 300. A fösvénység értéke, a gyilkosság kétszerese + 25 év. Tehát 600+25, ami 625-t jelent. Így hát a teljese összeg 1825 év. Ezt az értéket, most a súlyok alapján kell beállítanunk a mérlegen. Tehát szükségünk van egy darab 5-sre, két darab 10-esre, egy darab 100-asra, 200-asra, 500-asra, 1000-re. Ha megvagyunk, nyomjuk a súlyok alatti gombot, és fogaskerekek hangját kellene hallanunk.

Harmadik angyal
Folytassuk tovább utunkat jobbra. A bal alsó sarokban lévő kereszt tetejéről vegyük fel a fátylat, majd vizsgáljuk meg az angyalt. Itt mindössze annyi a feladatunk, hogy válasszuk ki a bűnösöket. Nem lesz nehéz, mindegyiknek, mint a démonoknak, elég randa ábrázata van. Azért segítségül belinkelek egy képet:


Ha megvan, klikk a bal felső sarokban lévő késre.

Negyedik angyal
Menjünk a temető bejáratához, ahol a fátyol segítségével kapdossunk el néhányat, az urna felett röpködő legyek közül, majd menjünk tovább a bejárattól balra vezető úton. Vizsgáljuk meg az angyalt, és olvassuk el a feladatot (képernyő alja). A feladat pedig, hogy meg kell jelölni az ördögi teremtményeket. Tehát a farkasokat, a pókot és a hüllőket. Segítségül a belinkelt kép:


Ha megvagyunk, nyomjuk meg a jobb felső sarokban lévő gombot, majd irány vissza a kriptába, mert az ajtó feltárult.
Bent vegyük fel a könyvet, amelyből megtudhatjuk, hogy az alagút bejáratát egy ál-kriptában kell keresnünk. Menjünk ki a kriptából, majd menjünk fel a lépcsőn jobbra. Menjünk felfelé, és az aranyszínű síron használjuk a vasrudat. Tadamm, meg is van a bejárat. Uzsgyi!

Godalming Manor

Még mielőtt belépnénk a villába, egy fejtörő vár minket, beépítve az ajtóba. A lényeg, hogy a baloldalról minden kockát vigyünk át a jobboldalra. Ha megvagyunk, lépjünk be a villába.
A pincében, vegyük fel a szögeket, az üres befőttesüveget és a harapófogót. Menjünk tovább, a lépcsőn lévő fűrészt vegyük fel, majd menjünk fel a lépcsőn.
A konyhában Hendrik barátunk matat elemózsia után. Hogy eltereljük a figyelmét, fogjuk a befőttesüvegünket és rakjuk bele a legyekkel teli fátylat, majd dobjuk oda Hendriknek. Vegyük fel a reszelőt a földről és a fakanalat az asztalról.
A hallba jutottunk, ahol menjünk előre egészen a bejárati ajtóig. Ott vegyük fel az esernyőből megmaradt pálcát, majd menjünk a konyhával szemben lévő szalonba. Vizsgáljuk meg a széfet (még nem tudunk működni vele), a letakart tükröt és a fényképet a falon. Vegyük fel a fadarabkákat, majd hagyjuk el a szobát, és menjünk fel a lépcsőn.
Menjünk be a balra lévő ajtón. Lady Godalming hálószobájába jutottunk. Vegyük fel, és olvassuk el az üzenetet a földről, vegyük fel a cérnát és a métert, valamint a kalapácsot. Hagyjuk el a szobát, és menjünk át a szemköztibe. A könyvtárban vagyunk. Szépen vizsgáljunk meg mindent, majd vegyük fel a papírokat az asztalkáról. Menjünk az ajtó melletti széfhez (hasonló az egy szinttel lejjebb lévőhöz), és használjuk rajta a felvett papírokat. A papírt vigyük egészen a képernyő aljára, majd klikk. A papír kilyukadt. Most menjünk le a szalonba, ahol csináljuk végig ugyanezt, egy másik papírral. Ha azt is kilyukasztottuk, akkor helyezzük a kilyukasztott papírt a latin betűkre, és klikk. Helsing feljegyzi az adatokat, majd menjünk a könyvtárba és ott is csináljuk ezt végig, a másik kilyukasztott papírral. Ha megvagyunk egy ilyen sor zagyvaságot kapunk: SE E N SE N SE N E N S SE E. Menjünk vissza a szalonba és a zagyvaság, máris értelmet nyert, ugyanis a betűk az égtájakat jelölik, igaz angolul. Szóval akkor nézzük meg a széfet. Találunk rajta kis, elfordítható gombokat. Ezeket állítsuk be az égtájak és a betűk szerint. Tehát SE: Dél- Kelet, N: Észak, E: Kelet. Belinkelek egy képet segítségül:


A széfből vegyük fel a kulcsot, majd menjünk a lépcsőpihenőig. A harapófogó segítségével törjük le a gyertyákat a falról, majd vizsgáljuk meg a helyét. Egy kulcsra van szükségünk, ami beleillik ezekbe a nyílásokba. Előbb viszont meg kell tudnunk a méreteket. Kombináljuk össze a fakanalat a méterrel, majd ezeket a cérnával. Az így kapott tárgy segítségével mérjük le a nyílások mélységét. Ha készen vagyunk, térjünk vissza a pincébe.
Miután megvannak az adatok: 10, 8, 12 és 5 cm, akkor menjünk a satuhoz, ahol Helsing professzor máris előkészítette a terepet. Fogjuk a sötét fa rudacskákat, helyezzük a méter alá, majd a fűrész segítségével vágjuk le a megfelelő méreteket. A rudacskákat helyezzük el a nyílásokba, majd fogjuk a nagyobb darab fa rudacskát, és a fűrész segítségével vágjunk le belőle 5 centit. Ezt helyezzük középre. Most fogjuk a reszelőt, és szépen reszeljük le az összes rudacska végét. Miután megvagyunk, vegyük a szögeket és helyezzünk minden rudacskához egyet. Ezután verjük be őket a kalapáccsal, és készen is vagyunk. Menjünk vissza a lépcsőpihenőre, és nyissuk ki az összeeszkábált kulccsal a titkos ajtót. Menjünk fel a lépcsőn, az ajtót nyissuk ki, a széfből szerzett kulccsal, majd lépjünk be Dracula gróf szobájába.

A szobában vizsgáljunk meg mindent, a könyvespolcról vegyük le a könyvet, majd menjünk a másik könyvhöz, amit még nem tudunk elolvasni. Egy újabb fejtörő következik, ezúttal a logikátlanabb fajtából. Menjünk Dracula gróf portréja alatti könyvhöz, amelyen apró, színes kövek találhatóak. Ha jobban megvizsgáljuk őket, kiderül, hogy tudjuk mozgatni, de nem csak a köveket, hanem a háromszög alakú kisebb és nagyobb lapokat is. Klikk a bal alsóra, majd a fenti denevérre, és ha jól csináltuk, meg kell, hogy jelenjen egy jel a háromszögön. Szóval, a feladatunk, hogy minden lapon megjelenítsük a szimbólumokat. Annyi a dolgunk, hogy próbálkozzunk, cserélgessük a lapokat, és mindig klikkeljünk a denevérre, hogy megjelenjenek a jelek. Ugyanezt tegyük a külső, nagyobb lapokkal is. Ha megvagyunk, akkor pedig állítsuk be a színes köveket a következő kép szerint:


Klikk ismét a denevérre, és már olvashatjuk is Dracula naplóját. Ha elolvastuk, gyorsan hagyjuk el a szobát a titkos ajtón keresztül, ahonnan jöttünk.

 

Mina lakása

 

Újra Minánál vagyunk, vegyük elő a keresztünket, és menjünk be a szobájába. Dracula tovaszállt, mi pedig jelöljük meg a nagy térképen Cairo város nevét.

Cairo

Piactér

Nézzünk szét a városban, beszélgessünk mindenkivel, bár úgy sem értünk arabul, szóval semmire sem megyünk vele igazából. Egyedül Mustaphával tudunk szót érteni. A piacon, az árustól vegyünk foghagymát, egy mérleget és egy laposüveget. Menjünk, beszéljünk Mustaphával, akitől megtudjuk merre van a múzeum. Menjünk hát arra, amerre a tábla is jelzi a múzeum helyét.

Múzeum

Beszéljünk az igazgatóval, aki megkér minket, hogy az általa odaadott lista alapján gyűjtsünk be minden tárgyat. Ezek a tárgyak itt találhatóak a múzeumban, szóval csak annyi a dolgunk, hogy megkeressük őket a polcokon és összeszedjük őket. Használjuk előszeretettel a SZÓKÖZ billentyűt, amely megmutatja nekünk mely tárgyakat lehet elemelni.
Menjünk jobbra, vegyük fel a 1852-es papiruszt, egy korbácsszerű valamit, egy piramist és az alatta lévő kulcsot. Ha megfigyeljük, balra, középen is ki tudunk menni, szóval menjünk arra. Itt vegyük fel a piramist és a kést. Menjünk felfelé, jobbra, a bejárati ajtónál a sárga dobozról vegyük fel a zöldes botot és a piramist. A középen lévő asztalról vegyük fel a törött fejű fáraószobrot, a piramist és a baloldalon lévő szkarabeuszt. Menjünk felfelé, jobbra, vegyük fel a piramist, a napfej szobrot, majd a ládikót nyissuk ki a felvett kulccsal. Vegyük ki belőle a piramist. Most menjünk vissza a bejárathoz, majd egyet fel. Itt vegyük fel a spanyol sisakot. Ezzel készen is vagyunk, menjünk az igazgatóhoz, hogy mindent összegyűjtöttünk. Kérdezzünk rá a MY QUESTIONS-re, majd ha kimerítettük a párbeszédet, menjünk balra, majd fel a szarkofágokhoz. Helyezzük a középső szarkofágra a zöldes botot és a korbácsot. A szarkofág feltárul, vegyük fel a piramist. Hagyjuk el a múzeumot.

Piactér

Beszéljünk Musztaphával, aki szomorúan ecseteli, hogy megbetegedett minden tevéje. Menjünk hát balra, hátra az öreg szerzetes után, aki segít nekünk meggyógyítani az állatokat, de előbb meg kell tudnunk a betegség okát. Menjünk vissza az állatokhoz, vegyük fel a vasvillát és vegyük fel vele azt a különös növényt az itatóból. Vigyük vissza a növényt a szerzetesnek, aki ad nekünk egy ellenszert. Beszéljünk Mustaphával, adjuk oda neki az ellenszert.

 

Blood Rocks

Lépjünk be a templomba. Ki már nem mehetünk, ezért nézzünk körül idebent, hátha találunk valami más kiutat. Vegyük fel a csákányfejet, a turbánt és meglepetésre Helsing úr egy gerendának tűnő valamit is a zsebébe gyömöszöl.
Menjünk tovább, a gerendát helyezzük a nyílás fölé, hogy át tudjunk menni a túlsó oldalra. A másik oldalon vegyük fel a lámpást, menjünk tovább, majd menjünk balra, vegyük fel a halott lánytól az anyagot, majd vizsgáljuk meg az ajtót. Egyelőre semmit nem tudunk kezdeni vele, ezért menjünk vissza a keresztúthoz. Most menjünk jobbra. Vizsgáljunk meg mindent, majd vegyük fel az olajt és a vászoncsíkokat. A lánytól felvett anyagot, a vászoncsíkokat és a turbánt kombináljuk össze, majd helyezzük rá az így kapott kötelet a gerendára. Az olajt öntsük bele a lámpásba, gyújtsuk meg a gyufával, majd másszunk le a szakadékba.
Vegyük fel a cöveket, majd ha tovább megyünk, vegyük fel a növényt, amely ugyanaz, mint amivel a tevéket megmérgezték. Kombináljuk a csákányfejet a cövekkel, és a jobb sarokban kezdjünk el ásni. A csákányfej eltört, de legalább kijutottunk.
Beszéljünk a szerzetessel, majd irány a múzeum.

 

Múzeum

Beszéljünk Musztaphával, szomorú, mert eltűnt a neje unokahúga. Menjünk a múzeumba, ahol beszéljünk az igazgatóval. A bejátszás után vegyük fel a kést, az asztalról meg az üvegdarabot. Halásszuk elő Herodotus listáját, mutassuk meg az igazgatónak, aki erre ad nekünk egy hinut és egy nyakláncot. A nyakláncból vegyük ki a kés segítségével a gyémántot, majd a gyémántot kombináljuk az üvegdarabkával. Menjünk Mustaphához, mutassuk meg neki a kést, aki felismeri, elmondja hol találjuk a tolvaj házát. Hagyjuk el a piacteret balra. Menjünk az ajtóhoz és egy újabb fejtörő következik.
A feladatunk, hogy a bal alsó ábra szerint kirakjuk a kis golyókat. Nem olyan nehéz, próbálgatni kell, akinek nem menne, annak leírom. A belinkelt képen látszik, hogy mit értek az oszlopok szón (szóval, hogy melyik az a B sor vagy 3. oszlop, stb.).


1.    2. oszlop fel eggyel, a legfelső gyolyó balra eggyel.
2.    3. oszlop le háromszor.
3.    B sor bal oldali két golyója balra egyszer.
4.    3. oszlop le kétszer
5.    B sor bal oldali két golyója jobbra egyet.
6.    B sor jobb oldali része jobbra kettőt.
7.    C sor jobb oldali része jobbra egyet.
8.    D sor jobb oldali része jobbra kettőt.
9.    7. oszlop golyója le egyszer, majd ez a kettő, most már együtt mozgó golyó ismét le egyszer.
10.    Az E sor jobb szélső golyóját balra egyet.
11.    F sor jobbra kettőt.
12.    3. oszlop legalsó golyóját egyszer fel.
13.    G sor jobbra kettőt.
14.    F sor jobbra kettőt.
15.    G sor jobbra egyet.
16.    7. oszlop legalsó golyója le egyet.
17.    F sor jobbra egyet.
18.    7. oszlop legalsó két golyója le egyet.
19.    7. oszlop legalsó golyója balra egyet.
20.    7. oszlop legfölső golyója le egyet.
21.    C sor jobb oldala jobbra egyet.

Nos, nem tudom hogyan könnyebb, itt, e leírás alapján idegelni magad, vagy magad rájönni. Szerintem az utóbbi, bár lehet másnak nem.

A török háza

Bent vegyük fel a fekete szfinxet, a piramist, a fejszét és menjünk az asztalhoz. Egy kirakós vár ránk, igazi puzzle. A megfejtés a képen látható:


Menjünk tovább, az ajtó zárva, keressük meg a kulcsot, ami az ajtó melletti urnában található. Igen, ám, de más is van benne. Fogjuk a növényünket és dobjuk bele az asztalon lévő füstölgő valamibe.  Most már felvehetjük a kulcsot, és kinyithatjuk vele a zárt. Bent vegyük fel a napkorongot, az aranyport, a tekercset és a levelet. Irány vissza a múzeumba!

Múzeum

Beszéljünk az igazgatóval, ő odaadja nekünk kopt kegytárgyakat, mutassuk meg neki Szulejmán levelét, majd a papiruszt a hieroglifákkal. Vegyük fel az asztalról a könyvet és oldjuk meg a feladványt az ábra szerint:


Ha készen vagyunk, még mutassuk meg a fekete szfinxet az igazgatónak, majd mehetünk is egyenesen Mustapha után.

Piactér

Beszéljünk Mustaphával, majd menjünk hátra a szerzeteshez. Nekünk ad egy ostyát, meg szenteltvizet is adna, de sajnos kifogyott belőle. Menjünk hát vissza Mustaphához, és az edény segítségével merítsünk egy kis vizet az itatóból. A vizet tegyük a forró szalonnasütőre, az így kapott forró vizet, pedig kombináljuk az üveggel, amit a gyémánttal kiformáltunk. Most kombináljuk az üveget a laposüveggel, és készen is van a színtiszta desztillált víz. Ezt adjuk oda a szerzetesnek, aki megáldja nekünk. Mutassuk még meg neki a fekte szfinxet, és ha befejeztük a beszélgetést, irány a sivatag!

Blood Rocks

Másszunk be a lyukon a templomba, majd menjünk fel egészen az ajtóig. Ott rakjuk be középre a napkorongot, jobbra a foghagymát, alulra a szenteltvizet, balra a tükröt, fentre pedig az ostyát. Mormoljuk el az imát, aztán lépjünk be.
Bent fejtörők sokasága fogad minket. Vegyük fel a jobboldalon lévő réz debent, az előtte lévő ledőlt szobor fejét hasítsuk ketté a baltával, majd vegyük fel a nyílhegyet. A másik oldalon lévő oltárra pakold rá a mérleget, mellőle pedig vedd fel a tányért. Jöhet az első feladvány:

Mérleg
A feladatunk lemérni 13,6 gramm aranyat. Először mérjük le a tőr súlyát, majd a kéd debennek a súlyát. Helyezzük az egyik debent a mérleg egyik serpenyőjébe, majd pakoljunk a másikra 5 kanál aranyat. A súly 27,30 gramm. Most cseréljük ki a két debent, kiderül, hogy ugyanolyan nehezek. Cseréljük ki a debent a tőrre, majd pakoljunk még rá néhány kanál aranyat, míg egálba nem kerül a két serpenyő. A tőr súlya: 41 gramm. Nos, tehát, akkor gondolkozzunk! Hogyan kaphatunk 13,6 grammot? Egyszerű. Helyezzük a két debent egy serpenyőbe a másik serpenyőbe helyezzük a tőrt, és pakoljunk mellé annyi kanál aranyat, amíg egyensúlyba nem kerülnek. Ekkor megjelenik a felvett tányér, és kipakolhatjuk rá az aranyport. Mert ugye, 54,6 – 41, az annyi, mint: 13,6 gramm!
Az első feladat kész, jöhet a következő.

Vérszerzés
Menjünk a mérlegtől balra lévő piramistetejű építményhez, vegyük elő a fekete szfinxen lévő hieroglifák rajzait, majd szépen válasszuk ki az építményen lévő hieroglifák közül azokat, amelyek a szfinxen is rajta vannak. Segítségül egy kép:


Az építmény odébb tolódik, fogjuk a hinut, és merítsünk egy csupor vért. Fogjuk a vért és a tál aranyat, és öntsük bele a terem közepén lévő medencébe. A víz homokká változik, mi pedig folytassuk a feladványok megoldását.

Árnyékolás
Menjünk a baloldalon lévő két nagydarab oszlop elé. Minket csak a jobboldali érdekel, azt vizsgáljuk meg a lámpás segítségével. A feladatunk, hogy a megfelelő piramisokat kiválasztva, a megfelelő árnyékolást eltaláljuk.
A megfejtés: a csúszkát állítsuk be alulról a harmadik szintre, majd válasszuk ki balról a legfelsőt, amit helyezzünk a legnagyobb piramis alá. Aztán fentről a másodikat balról, helyezzük a középső alá, majd fentről a negyediket balról, helyezzük a legkisebb alá. Készen is vagyunk! Jöhet a következő!

Gizai piramisok
Menjünk a homokká átalakult vízhez, és helyezzük el a megmaradt három piramist. Kezdjük balról, és kezdjük a legkisebbel. Tehát: legkisebb-közepes-legnagyobb - - balra-középre-jobbra. Kész!

Menjünk hátra, ahol az ajtó feltárult. Még nem tudunk bemenni, előbb vegyük fel a kígyófejű szobor kezéből a rudat, majd a balta segítségével törjük szét a csónakot tartó deszkákat. A csónak mellett lévő fadarabot vegyük fel, és helyezzük a csónak alá, ugyanoda illesszük a rudat is, majd lökjük le a csónakot. Most már szabad az út, lépjünk be.
Vizsgáljuk meg amit lehet, majd menjünk a koporsó mögé. Nem tudunk átmenni, valamilyen ismeretlen erő visszatart bennünket. Fogjuk a baltánkat, és törjük darabokra a fekete szfinxet, amit szórjunk bele a ködbe. Az átok megtört, lépjünk be a szobába. Bent vegyük fel a tekercseket, és irány vissza a városba!

Piactér

Beszéljünk a szerzetessel, mutassuk meg neki a tekercseket. Menjünk vissza Mustaphához, és beszélünk vele. Kapunk egy levelet a múzeum igazgatójától, mi pedig odaadjuk neki az aranyat. Irány Bécs!!!

 

Bécs


Orlowskiéknál

Beszéljünk a hercegnővel, majd menjünk balra. Vizsgáljuk meg a képet a falon, Helsing be is rajzolja magának, majd a szekrényből vegyük fel a kémiakönyvet, mellette pedig egy kis laboratóriumot találunk. Ezt még nem tudjuk felhasználni semmire, ezért vizsgáljuk meg az ajtót, ami zárva lesz. Menjünk a hercegnőhöz, és kérdezzünk rá az ajtóra, a dallamra, amit dúdol (ezt fel is jegyzi magának a professzor). Amikor minden lehetőséget kimerítettünk menjünk jobbra, a zongorától balra vizsgáljuk meg azt az oszlopszerű valamit. Az oldala kinyílik, benne pedig egy széf található. A kombinációt még nem tudjuk, de most már közelebbről is megvizsgálhatjuk a szoba másik végében található kis laboratóriumot. Egy újabb érdekes és egyben a zenei alapokkal rendelkezők számára elég könnyű fejtörő következik. De, mivel nem lehet mindenki zenész, annak leírom a megoldást. Vegyünk egy lakmuszpapírt és mártogassuk be a következő kémcsövekbe:

1. (sárga)
5. (kék)
3. (zöld)
4. (fekete)
2. (vörös)
6. (narancs)
7. (fehér)

És ezzel megkaptuk a széf kombinációját: 2, 6, 8, 12, 14, 15, 18. Menjünk a széfhez, és forgassuk el a nyilak segítségével a tárcsát a 2-esre, majd a tárcsa jobb oldalán lévő kulcsot forgassuk el. Most jöhet a 6-os, ha megvan ismét kulcs, és így tovább, és így tovább…
A széf kinyílik, vegyük fel az angyalkát, a herceg levelét és a kulcsot. A kulccsal nyissuk ki a csukva ajtót és lépjünk be a könyvtárba!

Könyvtár

Menjünk fel a lépcsőn, vizsgáljuk meg a térképet. Bökjünk Erdélyre, mire egy újabb angyalkával gazdagodunk. Menjünk jobbra, vegyük le a polcról a könyvet és az angyalkát. Menjünk le a lépcsőn, majd jobbra a lépcső mellé. Két csontváz mosolyog ránk, az egyikről vegyük le a nadrágtartót, majd menjünk át a lépcső baloldalára. A boncasztalról vegyük fel a szikét és a pinzettát. A boncasztal mögött egy pillangókkal teli szekrényt találunk. A szike segítségével nyissuk ki, majd vegyük ki a következő angyalt. Jobbra a szekrénytől, vizsgáljuk meg a szerkezetet, és vegyük le róla az angyalkát. Menjünk a kandallóhoz, a lépcső oldalában lévő kart forgassuk el, mire leereszkedik a csillár. Még vegyük fel a piszkavasat, majd menjünk a terem közepére, vizsgáljuk meg a csillárt, ezután rakjuk el a létrát, majd helyezzük a csillár alá (bökj a csillárra, Helsing automatikusan alá teszi). Másszunk fel a létrán és a csillárról vegyük le az angyalt.
Menjünk a könyvtár hátsó részébe. Balra a polcon találunk egy befőttes üveget, benne meg egy fekete démont, amit még nem tudunk kiszedni. Ezért kombináljuk össze a piszkavasat a nadrágtartóval, az így kapott szerkezettel már kinyithatjuk az üveget. Vegyük fel belőle a démont, majd menjünk a vörös függönyhöz és húzzuk arrébb. Klikk a kör alakú tányér izére, majd rakjuk ki az angyal és démon figurákból a következő alakzatot:


Az ajtó feltárul, mi pedig beléphetünk az apátságba.

Apátság


Vegyük fel a vásznat és a szobor kezéből a lándzsát. A lándzsát helyezzük az asztalból kiálló fejre, majd egy újabb széfes fejtörő következik. A golyókat ismét tologatnunk kell, de ezúttal úgy, hogy a 8 ágú csillag minden ágába kerüljön egy. A megfejtést a képen láthatod:


A széf kinyílik, vegyük fel a kelyhet és a kulcsot. Menjünk tovább, a hordón használjuk a szikét, mire minden lé kifolyik belőle. Vegyük fel a seprűnyelet, és kombináljuk össze a vászonnal. Gyújtsuk meg a gyufánkkal, mire egy szép fáklyával leszünk gazdagabbak. Menjünk tovább, egy hulla lóg a láncokon, alatta egy táska. Riasszuk el a patkányt róla a fáklyánkkal, majd vegyük fel a táskából a szenteltvizet. Menjünk vissza a kiömlött alkoholhoz, majd a megjelenő idétlenség láttára, gyújtsuk meg az alkoholt a fáklyánkkal. Szegény jól leégett előttünk, így most már nyugodtan tovább mehetünk, de előtte vegyük fel a kulcsot. Vegyük fel a csuhát, és a megszerzett kulccsal nyissuk ki az ajtót.

Templom

Menjünk az öreghez, de nem tudunk még beszélni vele, ezért menjünk az ördögimádó szerzetesekhez. Kombináljuk a megszerzett kelyhet a szenteltvízzel, majd cseréljük ki arra, amelyből a szerzetesek időnként kortyolgatnak. Menjünk vissza az öreghez, az egyik szerzetes közben összeesik, majd beszéljünk vele. Sokat nem tudunk meg tőle, ezért ha végeztünk a fekete kulcs segítségével nyissuk ki az öregtől jobbra lévő ajtót és távozzunk!

 

Erdély


A fogadó


Beszéljünk az orvos barátunkkal, aki elég beteg lett, hasfájás gyötri őt. Bent a fogadóban az asztalról tegyük el a kolbászt, a kanalat, az alufóliát, majd a kanál segítségével kaparjuk le az asztaltól balra lévő deszkáról azt a fehér izét. Ezt tegyük bele az alufóliába. Beszéljünk a fogadóssal, nem nagyon kedvel minket, ezért most hagyjuk őt. Menjünk hátra, próbáljunk meg kimenni az ajtón, de zárva van. Mellette van a kulcs, de azt meg nem tudjuk levenni, mert a fogadós nem engedi. Beszéljünk hát a dokival, majd a fogadóssal (Remedy). Kimegy valami orvosságért, mi pedig menjünk a pulthoz és vegyük fel a menüt. Kiderül, hogy Jonathan egyik levele az, és az is kiderül, hogy Jonathan is vámpírrá lett.
A fogadós visszatér, vegyük fel a földről a fogat, majd kombináljuk össze a fehér alufóliában lévő izét a két kolbásszal és a foggal, mire azok ezüstszínt kapnak. Ezután a két kolbászt és fogat is kombináljuk, és mit ad Isten, egy álkulcsot kapunk. Vegyük elő az álkulcsot, és próbáljuk meg levenni az igazit az ajtó mellől. Nem megy, a fogadós észreveheti, szóval menjünk, beszéljünk vele. Elmegy, mi meg levéve a kulcsot bemegyünk.

 

Az istálló

Vizsgáljuk meg a hintót, meg a rajta lévő nagy hordót is. A feladatunk az, hogy elbújjunk a hordóban, és így potyautasként eljussunk Dracula gróf kastélyába. Menjünk, vizsgáljuk meg a lovakat is, elég idegesek, főleg, hogy nem igazán lovak többé. Láthatjuk, hogy hátul a fal előtt, levágott disznókból csepeg a vér. Menjünk a munkapadhoz, vegyük fel az üres vödröt és merítsünk a földön lévő zabból egy keveset. Erre csepegtessünk egy kis vért a disznókból, majd adjuk oda a lovaknak. Azok lenyugodnak, mi pedig már elhaladhatunk mellettük.
Vegyük fel a tölcsért, a ládát, az ereszcsatorna darabot és egy csövet, valamint a hód bundát, a fatönk mellől. Menjünk vissza a hintó mellé.
Tegyük le a ládát a kerék elé, helyezzük rá az ereszt, arra a hód bundát, arra meg a tölcsért. Alulra pedig helyezzük a csövet. Készen is vagyunk, segítségképpen azért itt egy kép:


Nyissuk meg a csapot, a bor kifolyt, mi pedig már benne is vagyunk…

A kastély

A hintótól balra lévő asztalról vegyük fel a csapdát, majd menjünk fel. Vegyük fel a két kampót az asztal végéről, majd a közepén lévő patkányt szabadítsuk ki velük. Vegyük fel a patkányt, majd menjünk át a másik oldalra. Vegyük fel a hordókon lévő köteleket, összesen kettő van belőlük. Szemben a hordókkal van egy piros üveg. Használjuk rajta a nyilat, majd tegyük el az üveget. Mellőle még vegyük fel a tálkát, amit töltsünk meg vérrel. A vérrel teli vödör a másik oldal végében van. Menjünk át a túloldalra, ahonnan köteleket felszedtük. Ha jobban megvizsgáljuk a mennyezetet, egy csigán akad meg a szemünk. Dobjuk át rajta az egyik kötelet. A kötél végére, a földre helyezzük el a csapdát, rakjuk mellé a patkányt, majd a csapdára kössük rá a másik kötelet. Most kövessük a másik oldalra a kötél végét. Ismét a mennyezeten keresgéljünk, ha megvan, katt a mennyezetre, és készen is van a csapda.
A bejátszás után beszéljünk a szolgával, majd vegyük fel mellőle a fejszét. Ha akarjuk, odaadhatjuk neki a piros üveget. Menjünk tovább, be az ajtón. Vegyük fel a függöny zsinórt és a bundát. Menjünk be a felső ajtón, egészen a rácsig. Ott fordulj jobbra és vizsgáld meg a szerkezetet a falban. Egy érdekes fejtörő következik.
A táblán látunk egy képet Dracula grófról, s ha rákattintunk valamelyik kockára, akkor az eltűnik. Dracula gróf képe felett és alatt láthatsz kis, színes téglalapokat tartalmazó alakzatot. Ezek lesznek a zárak, ezen kellesz megfelelően beállítani a színeket. Na de, honnan a fenéből tudjuk meg a színkombinációt? Vegyük szemügyre a nagy táblát, a tetején és jobb oldalán vannak olyan kockák, amelyeken ha végighúzzuk a kurzort, megjelennek a kockák Dracula gróf képéből. Koncentráljunk először a fenti ilyen kockákra. Azokat a képkockákat, amelyek megjelennek fent, vegyük ki Dracula gróf képéből, majd figyeljük meg milyen jelek vannak azokon a képkockákon. A nagy táblán keressük ki ezeket a jeleket, és helyezzük rájuk, a már meglyukasztott Dracula portrét. Mikor megvan a helyes elhelyezés, a színek alapján állítsuk be a fenti zárba a színkombinációt. Képek segítségül:



És most jöhet a jobboldali rész, ugyanúgy, ahogy az előzőt. Képek segítségül:


A rács felemelkedik, mi pedig menjünk tovább a koporsókhoz.

Vizsgáljuk meg a koporsókat, a neveket és az évszámokat semmiképpen se hagyjuk ki, azok nélkül nem tudunk tovább jutni. Amikor Dracula koporsójához érünk, vizsgáljuk meg, majd fogjuk a fejszénket és törjük szét. Harker koporsója melletti madarat megvizsgálva, vegyük le a tetejét a koporsónak. Vegyük fel a szemüveget, a naplót és egy könyvrészletet. Kombináljuk össze a cöveket a kalapáccsal, majd használjuk azt Harkeren.

Hagyjuk ott a koporsós termet, majd menjünk most be a nagyterembe. Vizsgáljuk meg a képet a falon, rajta Dracula pajzsát és a baloldalán lévő bajtársának kezét, amelyen egy rózsaszín szalag van. Menjünk a másik képhez, de előtte húzzuk le róla a függönyt. Vegyük fel a függöny zsinórt, majd vizsgáljuk meg a képet. Helsing felfedezi, hogy valamit lekapartak a lány karjáról. Fogjuk hát a szemüveget, és addig kattintgassunk a rózsaszín részen a szemüveggel, amíg Helsing fel nem jegyzi a naplójába. A terem másik oldalán is lógnak képek. Vizsgáljuk meg mindet, valamelyiknek névtáblája is van. Menjünk a terem túlsó végébe. Két ajtót találunk és jobb oldalon egy zárral védett, pajzsokkal teli szekrényt. Lépjünk be a baloldali ajtón.

A bejátszás után már megoldhatóvá válik a zár kombinációjának megfejtése. De előbb még ugorjunk el Igor után egy kis segítségért. Szívesen segít nekünk, ha nem akkor adjuk oda neki a piros kompótos üveget. Elárulja a kombinációt, persze csak a logikáját: „háromszor a fehér holddal töltött éjszakák, plusz kétszer a vörös holddal töltött éjszakák, plusz ötször a fekete holddal töltött éjszakák.” Ami azt jelenti, hogy:

A fehér hold - szőke Ilona - az éjjelei száma 8954, ez háromszor, az 26862.
A vörös – Moana - 12176 éjszaka, ezt kétszer: 24352.
A fekete – Jada - 5777 éjjellel, ezt ötször: 28885.
A három összege:  26862 + 24352 + 28885 = 80099

Ezt állítsuk be a záron, majd jöhet az újabb fejtörő.
Annyi a dolgunk, hogy megfelelően beállítsuk az alakzatokat a középső pajzson. Kép segítségül:


Ha megszereztük a pajzsot, vegyük fel páncélinget és az íjat. Fogjuk a tányér vért, és használjuk a vámpírcsaj ajtaján. A bejátszás után lépjünk be a hálóba. Vizsgálunk meg mindent, a fejszével megint törjük szét a koporsókat, vegyük fel belőlük a kulcsot, a képet és egy iratot, hogyan lehet elpusztítani az elkárhozott lelkeket. Fogjuk a nyilat, és az ágynak támasztott mandolinból tépjük ki vele a húrokat. A húrt, a nyilat és az íjat kombináljuk, kész is a fegyverünk. Még vegyük fel a bödön zsírt, majd a kulcs segítségével nyissuk ki a másik ajtót.

Vizsgáljuk meg a baloldalon lévő könyvespolcot, odébb lehet tolni, de csak ha előbb öntünk a sínekre egy kis zsírt. Menjünk a baloldali lovagi páncélhoz. Tegyük a tócsába a páncélinget, kombináljuk a két függöny zsinórt, majd helyezzük őket a lovagra. Megnyílt az út középen, de előbb még terítsük le oda a bundát, hogy átmehessünk rajta. Vegyük elő a fegyverünket, majd nézzük meg a végső bejátszást!