A történetet egy replikáns vadász figurájával küzdheted végig, aki bár hasonlít Harrison Ford-ra, mégsem "ő", nem Rick Deckard - hanem az újonc McCoy. A történet más, ugyanakkor számos szerepl? lesz, aki ismer?s lehet a film rajongóinak - elvégre is a helyszín és az id? megegyezik. A program érdekessége, hogy a nyomozás minden játékos számára itt-ott eltér - így nehéz is tökéletes útmutatást adni arról, mikor mi a teend?. Viszont nagy vonalakban a történetek megegyeznek, az alább leírt út egy lehet?ség a sok közül. A befejezés így végigjátszva tulajdonképp egy kissé romantikus happy end, akinek kényes ízlését ez nem elégíti ki, válasszon másik utat a történet végén?
Először egy-két általános tanács:
A kezdetek kezdetén állítsd át a reakciókat "manuálisan választható"-ra, így mindig te döntheted el, mit is akarsz kérdezni az adott szerepl?r?l. A játék elején ismerkedj meg alaposabban a program kezelésével, például a l?fegyver használattal és a zsebszámítógéppel - ez nagyban segíti majd zökken?mentes el?rehaladásod.
I. Rész
Runciter állatkereskedése el?tt beszélj a rend?rrel és az álldogáló tömeggel, vedd fel a levélt fémlemezt és vizsgáld meg a t?zcsapot. Benn faggasd ki a tulajt, vedd fel a töltényeket, nézd meg a videokamerát és beszélj ismét az áldozattal. A szoba végében vedd fel a játékkutyát, a kínai ev?pálca-papírt, továbbá a csokipapírt. Kifelé menet újabb csevely a posztoló fakabáttal, majd irány a rend?rség. Itt a második emeleten töltsd fel az eddigi bizonyítékokat, majd szórakozz kicsit Esmer-rel. Az els? képr?l kinagyítható lesz Lucy arca, a bokáján egy ékszer és egy apróság a szoba hátsó részében, az asztalon. A második képen Clovis arca lesz látható, továbbá a fekete Sedan, egy másik nagyításon pedig a rendszáma. Menj fel a 3. Szintre a laborba, itt Dino mond majd fontos dolgokat. Következ? utad a Kínai negyedbe vezet, ahol el kell beszélgetni az étterem tulajdonosával, a pultnál Gordo-val, majd a kif?zde hátsó részében Zuben-nel. ? hirtelen felindulásból rád borítja a vacsit, majd futkora - én nem értem utol, de mentségemre legyen mondva, még nem tudtam, hogy a dupla klikkel futok. Mindenesetre a történet szempontjából eszerint nem nagy veszteség, ha meglép. A kukázó el?l mindenesetre halászd el a rendszámtáblát a konténerb?l, utána menj szépen haza. A tet?n lerohan majd egy régi ismer?s, pumpáld meg ólommal - Zubent ezzel kivontad a forgalomból. Gaff érkezik sejtelmesen és bicegve, majd lemehetsz fejedelmi lakosztályodba megetetni a fenevadat. A videofonon lesz egy üzenet, ezt hallgasd meg, majd feküdj le aludni - lehet, hogy a két dolgot neked fordított sorrendben kell majd végrehajtani.
II. Rész
Ébredés után látogasd meg a Tyrell épületet. A biztonsági ?rrel kell beszélned, majd a laborban felszedni a szitaköt? ékszert. A gyilkosság helyszínén beszélj a fotóssal, vedd fel a Kingston nev? gyorsbüfé és szalmonella-telep dobozát, a kutya nyakörvét, majd vizsgáld meg a tetemeket. A laborban piszkáld kicsit a számítógépet, mire jelszót kér - írd be az ex-kutyus nevét és légy gazdagabb egy DNS-szekvencia leírással. Kifelé menet beszélhetsz Crystal-lal, továbbá újra a biztonsági ?rrel. Újra fel kell keresned a rend?rséget, újabb letöltés és Esmer, ezúttal az új képról Sadik fejér?l kell nagyítás, a kutya nyakörvér?l és egy dobozról a sarokban. Beszélj Guzza-val (az els? emeleten), mire lehet?séget kapsz kikérdezni magát Tyrell-t is. Repülj vissza a Tyrell épületbe, ahol Rachael fogad, majd Tyrell is ideér egy kis beszélgetésre. Visszaút a rend?rségre, újabb letöltés. Menj le a legalsó szintre, a fogdákhoz. Itt ki lehet kérdezni Grigorian-t, még a VK-t is kipróbálhatod - az eredmény szerint ? ember. Keresd fel a következ? helyszínt, az Állat-sort (Animoid Row). A szitaköt?s pultnál beszélj a n?vel, majd a kirakatnál álló kígyó-árussal. Nézz be Bob fegyverboltjába, beszélj vele, majd VK-t is végrehajthatsz - ? is ember lesz. Menj tovább a Kingston kif?zdébe, beszélj a n?vel. A Green Palace el?tt meg kell találnod Izo-t (ha nincs ott, sétálj még egy keveset). Beszélj vele, mire rád villant a fényképez?vel - vedd fel a gépet és a képeket, majd rohanj utána. Az ajtót be tudod l?ni, kövesd az épület belsejébe, majd le a csatornákba, és fel a létrán. Itt Crystal elkapja. Vissza felé nézz még szét Izo fegyvercsempész helyiségeiben, azonosítsd a fegyvereket. Most a DNS-sorra kell utaznod (DNA Row). Keresd meg Chew's Eyeworld üzletét, majd beszélj a kissé inkoherens figurával. Ezután menj be Moraji üzletébe, l?dd szét a bilincset és fuss ki az épületb?l - ha nem érsz elég messzire, game over? A robbanás után menj fel az ikrek lakásába (Twin's apartment), itt a piros bábuból nyerhetsz egy levelet. A videofon üzenetet rögzített egy Sebastian nev? ismeretlent?l. Térj vissza Chew's-hoz, és beszélj vele újra - elmagyarázza, hogy juthatsz el Sebastian-hoz. Távozás után tovább mehetsz innen a sikátoron keresztül a Bradbury épülethez, melyben Sebastian lakása található. Sebastian lakása üresen áll, de lesz itt egy nyomtató, amit bekapcsolva újabb DNS leíráshoz juthatsz. Hátul az árnyékban valaki elrohan, kövesd a nappaliba. Itt a szekrény polcait kell leépítani, mire találhatsz egy felfelé vezet? nyílást. Itt felmászhatsz?
III. Rész
Hát igen. Ez az üldözés most annyira nem jött be. A székkel mássz el a radiátorokig, az ablak alatt. Itt letépheted a köteleket. A szobában vedd fel a sajtot, a baba mellett találhatsz egy Hysteria Hall zsetont, a matrac mellett pedig egy Moonbus fényképet. Menj ki, majd beszélj Leon-nal, aki a szobája miatt morgolódik. Kutasd át ezt is, itt Hoden jelvényét találhatod meg, a kádban pedig egy különös pikkelyt. Az épületen kívül vedd szemügyre a keresett Sedan-t, a rend?rségen pedig futtasd le az Esmer-t az új képen. A járm? mellett sok ismer?st találhatsz - többek közt magadat is? Az Izo-féle képeket sem elemezted még, most keríts sort erre is. Én ezeken csak Clovis-t találtam meg, továbbá egy biztonsági kamerát. Az új információk birtokában menj vissza az Animoid Row-ra. A Kínai bár tulajdonosát kérdezd ki a biztonsági kameráról, mire újabb képekkel leszel gazdagabb. A szitaköt?-bódés hölgy is szolgál majd némi felvilágosítással az ékszerr?l. Az új képeket ismét vesd alá egy kis Esmer-es játéknak, itt Izo-t és Guzzo-t azonosíthatod majd. Térj vissza a Bradbury épületbe, Sebastian-hoz. Most már itt lesz, hosszú beszélgetést folytathatsz vele, bár egy id? után megfejti, ki is vagy, és akkor már nem lesz túl közlékeny. Keresd fel az új helyszínt, a Hysteria Hall-t. Miel?tt ide betérnél, szaladj be az autókeresked?höz. Beszélgess el vele a Sedanról, Lucy-ról. Az utcán meleged? öregekkel is elbeszélgethetsz, majd keresd fel az Animoid Row-n a Kingston-konyhát., majd beszélj a n?vel. Most repülj át a Nightclub Row-ra és menj be Taffy bárjába. Beszélj a pultnál Gordo-val, mire el?adja kissé sekélyes m?sorszámát - menj ki te is az utcára, de ne l?dd agyon - úgysem replikáns (nálam legalábbis nem volt az?) A kis kitér? után térj vissza a Hysteria Hall-ba. Itt megtalálod Lucy-t: beszélj vele, de ne próbáld rábeszélni a VK-ra. Most keresd fel Early Q klubját a Nightclub Row-n. Beszélj a táncosn?vel, mert ezzel elterelheted a hegyomlásnyi test?r figyelmét. Mikor a színpad felé ballag, fuss el a bal oldali beugróhoz, ahol átjuthatsz egy zártkör? részbe. Itt beszélhetsz Eary Q-val - ha nincs itt, gyere vissza kés?bb. Miután kicsevegtétek magatokat, Early Q lelép és bejelent egy számot. Nézd egy darabig Dektora-t, majd menj fel a szobájába. Kérdezd err?l-arról, mire elrohan - kövesd. Mikor elérsz abba a terembe, ahol a szemedbe világít a vetít?vel, l?dd ki a fényforrást. Ha kedvet érzel hozzá, lel?heted a n?t - csak a szoba egy pontjára kell tüzet nyitnod, mire el?bújik - ekkor lel?heted, és kibucskázik az ablakon.
IV. Rész
Lenn kutasd át a széket, majd a föld alatti csatornákon verg?dj el a lakásodig. Egy létrán juthatsz ki a ház elé, de a hazalátogatásban nem lesz sok köszönet. Most mássz vissza a csatornákba, majd keresd meg a négyes keresztez?dést. Itt egy kar segítségével kinyithatsz egy hidat is - így már mind a négy irányba közlekedhetsz. Menj vissza Izo boltja felé a keresztez?désen, majd lenn a raktárban találkozol Lucy-val. Beszélje vele és hajtsd végre a VK-tesztet. Lucy is ember. A pincében egyébként ismét átvizsgálhatod a fegyvereket, újabb töltényekhez jutva. Térj vissza a keresztez?déshez és menj tovább egyenesen. El?bb-utóbb egy lifthez kell érned, ezen utazz le. Beszélj a csövessel, majd menj tovább jobbra. A patkányos híd el?tt állsz. Ez elég rosszindulatú, de megoldható kihívás. Fuss el a híd közepéig, majd mikor a patkány kirohan, szaladj vissza az ajtóhoz és befordulásból l?dd agyon. Ha sikerül, túléled és a híd sem szakad le. Mindenesetre el?tte és utána egy állásmentés er?sen javallott. Az újabb helyiségben találkozhatsz az ikrekkel - beszélj velük. Innen a másik kijáraton és egy létrán, továbbá egy szell?z?-rendszeren bejuthatsz a Tyrell épületbe. A liftbe lépve elemelheted az asztalról a DNS-t tartalmazó lemezt, majd vidd vissza az ikreknek. Ezért cserébe megkapod Guzza dossziéját. A lépcs?n mássz fel az ikrek lakásába és a videofon segítségével beszélj meg egy kedélyes találkát Guzza-val. Menj vissza a csöveshez, majd itt menj balra, a rusnya trutyiban úszó teremig, és beszélj Guzza-val. Röpke párbeszédetek után l?dd le, miután Clovis is megnyilatkozott az árnyékból. Menj vissza a lakásodhoz, az épület el?tt beszélj Gaff-fal, majd menj fel pihenni.
V. Rész
A hálószobában egy telefonhívás vár - nekem Lucy volt a hívó. Nagyjából itt kell eldöntened, mit is akarsz tenni a továbbiakban. Ha a replikánsokhoz csatlakozol, menj el a megadott találkozóra, és tarts velük. Ha inkább maradsz fejvadász, akkor is oda kell menned, de a barátkozás helyett inkább a tüzérségé lesz a f?szerep. Én a magam részér?l Lucy-t választottam - ki tudna ennek a lila hajnak ellenállni? Tehát ebben a verzióban menj el az autóárushoz a Hysteria Hall mellett, a föld alatti csatornákon keresztül. Ha kilépsz a garázsból, Lucy már vár majd. Menjetek be együtt, beszélj a tolókocsis keresked?vel. Menjetek fel a tet?re - itt le kell l?nöd Crystal-t. Vissza kell menned a földszintre, majd aktiválni a konzolt. Miután az autó lezuhant, le kell másznotok a létrán két szintet is - itt lesz az autó, mely kivezet a nyomasztó városból, egy szebb, egy jobb világ felé, kéz a kézben, bele a rózsaszín naplementébe?