A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.
Megjelenési dátum: 2025. február 13. (3 hét 22 óra múlva)
Műfaj: Fantasy
Játékmenet: Hibrid - RPG-kaland, Felfedezős, Fontos döntéses, Narratív történetmesélés
Grafikai stílus: 3D
Nézet: Belső-nézetes
Irányítás: Billentyűzet (WASD), Egér, Gamepad
Az Avowed egy hibrid akció-szerepjáték, amelyet az Obsidian Entertainment fejlesztett. Ez a stúdió korábban olyan projektekről vált ismertté, mint a Pentiment, vagy a Pillars of Eternity, és a The Outer Worlds sorozatok.
Kapcsolat a Pillars of Eternity-vel
Az Avowed az Eora nevű fantasy világba repít minket, amelyet a Pillars of Eternity sorozatból ismerhetünk, még pontosabban az élő, vad és idegen vidékként ismert Living Lands régióba. Bár a játék tartalmaz utalásokat a Pillars of Eternity játékokra – például bizonyos helyszíneket, karaktereket és frakciókat –, azok is élvezhetik a történetet, akik nem ismerik az előzményeket.
Történet
A játékban egy olyan karakter bőrébe bújunk, aki az Aedyr Birodalom követeként érkezik a Living Lands területére, hogy kivizsgáljon egy rejtélyes járványt. Azonban a helyiek többsége nem fogadja szívesen az érkezését. Szerencsére nem mindenki ellenséges: például Kai, egy Aumaua fajhoz tartozó egykori katona és jelenlegi zsoldos, barátságos viselkedésével segítségünkre lehet.
Nyitott küldetések egy nem teljesen nyitott világban
Az Avowed játékban az eseményeket belső nézetből (FPP) vagy külső nézetből (TPP) figyelhetjük. A kaland karakterünk létrehozásával kezdődik, majd fejest ugorhatunk a kalandok forgatagába. A játék nem egy teljesen nyitott világot kínál, hanem számos, nyitott struktúrájú helyszínt, amelyeket szabadon felfedezhetünk. A játékmenet központi elemei a fő történetszálat előremozdító küldetések, amelyekhez mellékküldetések és egyéb tevékenységek társulnak.
Harcrendszer
Ahogy a kikötővárosokon és a növényekkel borított Living Lands tájain átutazunk, gyakran kerülünk szembe ellenfelekkel. Utunk során találkozunk intelligens, ellenséges lényekkel, a helyi fauna képviselőivel, sőt, még veszélyes növényfajokkal is. A harcok dinamikusak, és ezek során mágiát, közelharci fegyvereket (például kardot és pajzsot), valamint távolsági fegyvereket – íjakat vagy lőfegyvereket – is használhatunk.
Társak és karakterfejlesztés
Utunk során számos potenciális társsal találkozhatunk, akik csatlakozhatnak hozzánk. Az egyik ilyen társ Kai, akinek idealista és pragmatikus természete nem akadályozza meg abban, hogy időnként sajátos humort csempésszen a kalandokba. A játékmenet során fejleszthetjük karakterünket, új képességeket oldhatunk fel, valamint tovább javíthatjuk a meglévőket. Ennek köszönhetően egyre nagyobb kihívásokkal is szembe tudunk nézni.
Magyarítás: A játékhoz egyelőre nem készült magyar fordítás.
A játékokat csak a hivatalos megjelenésük után tudod értékelni.
Amellett, hogy felsoroljuk, milyen játékokat várunk nagyon idén, kicsit azt is felidézzük, miben volt részünk tavaly és miben nem.