2017. február 27. (7 éve 8 hónapja)
A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.
Megjelenési dátum: 2017. február 27. (7 éve 8 hónapja)
Műfaj: Rejtélyes, Horror, Sci-fi
Játékmenet: Puzzle, Szöveges, Narratív történetmesélés
Grafikai stílus: 3D
Nézet: Belső-nézetes
Irányítás: Point & click
A játékot maguk a készítők is egy "kísérleti, experimentációs" kalandjátéknak nevezik, ami point and click és szöveges irányítást kever, miközben narratív módon próbálja előadni a cselekményt. A történet négy összefüggő cselekményszálból tevődik össze, amik a játék végére érve összekapcsolódnak. A program hangulatán nagyon érezni a 80-as évek világát, ezért erős nosztalgiafaktorral is rendelkezik. Bár szöveges kalandjáték, a készítőknek mégis sikerült nyomasztó és néhol ijesztő hangulatot teremteniük.
A játék meglepő módon hatalmas kritikai sikernek örvendett és rengeteg díjat bezsebelt.
Magyarítás: A játékhoz egyelőre nem készült magyar fordítás.
Összes értékelése: 117
Összes értékelése: 75
A produktum elég érdekes egyvelege a régi szöveges, valamint a hagyományos point&click kalandjátékoknak, illetve a sétaszimulátoroknak. Az előzetesek alapján nem igazán tudtam hova tenni magamban. Belekezdve magával ragadott ez a stílus, igaz, a végére kicsit leapadt a lelkesedésem.
A történet négy részre van felosztva, mindenhol más környezetben találjuk magunkat. Elsőként rögtön egy szöveges kalandjátékkal indít. De nem csak így egyszerűen: egy szobát látunk magunk előtt, ahol egy asztalnál ülve egy régi számítógépen indul egy szöveges kalandjáték. Mi igazából ezzel fogunk játszani. Nem akarom lelőni a poént, de hamar (attól függően, mennyire jól használjuk a szavakat) egy rémálomban találjuk magunkat. Nagyon jó kezdés, ezzel a húzással kilóra megvett a játék.
Ez után váltás következik. Teljesen más szituáció, nem is tudjuk, hogy jön ez ide. A ’80-as évek számítógépeivel és eszközeivel kell dolgoznunk egy laborban. Itt már több a vizuális elem és az interakció, de a „szövegelés” itt sem marad el. A hangulat megint csak ott van.
Harmadik rész megint kicsit eltér a többitől. Grönlandon vagyunk egy kis bázison, ahol mindenféle kódolt üzeneteket kapunk rádión, amit a kézikönyvünk (amit stílusosan egy mikrofilmolvasón tudunk megnézni) segítségével fejthetünk meg. Közben párbeszédek is folynak, aminek csak hallgatói vagyunk–mivel a rádiónk mikrofonja nem működik. Nagyon jó hidegháborús fílingje van ennek a résznek. A végére beletettek némi mászkálást is, ami nem igazán passzolt ide. Talán csak azért, hogy ilyen is legyen benne-de arra meg ott a negyedik rész.
Emlékeim szerint itt még nem nagyon tudtam, hogy mire megy ki az egész. Arról tudomásom volt, hogy a részek összefüggnek.
Az utolsó, negyedik fejezetben jórészt a sétaszimulátor műfajában kell tevékenykednünk. A helyszín egy elhagyatottnak tűnő kórház, ami megadja az alaphangulatot. Mindeközben visszatérünk a korábbi helyszínekre (ugyanazokat a játékelemeket használva) és értelmet nyer minden mozzanat-talán egy kicsit szájbarágósan is.
Jó kérdés, hogy egy mai fiatal, akinek a szöveges kalandjátékok nem a kezdeteket jelentették, mennyire tudja beleélni magát ebbe a játékba. Nekem nosztalgikus élmények fűződnek az „Időrégész” című C64-es játékhoz, vagy a „Csöves”-hez, de ide tartozhat még a Leisure Suit Larry első része is. De az is lehet, elég, ha sokat olvas az ember, mert akkor is inkább a fantáziájára hagyatkozik. Nekem mindenesetre tetszett ez a fajta egyveleg, élmény volt vele játszani. Valószínűleg többet is ki lehetett volna belőle hozni, de így is egy újszerű, friss ötletet kapunk, ami üdítően hat a játékok tömkelegében.
Szia! Nagyon örülünk, amiért úgy döntöttél, hogy értékelni fogod a játékot, mert ezzel is segíted az AG-t és a működését. Mielőtt azonban ezt megtehetnéd, be kell jelentkezned.
Vajon lehet-e még manapság létjogosultsága egy szöveges kalandjátéknak? Hogyan juthat egyáltalán valakinek eszébe a 2010-es évek vége felé pénzt ölni egy ilyen...
A játékot maguk a készítők is egy "kísérleti, experimentációs" kalandjátéknak nevezik, ami point and click és szöveges irányítást kever, miközben narratív módon...