A Disco Elysium ötödik évfordulójának közeledtével október 11-én egy új stúdió jelentette be a megalakulását Longdue néven. Ennek az új, független stúdiónak nem titkolt célja, hogy a Disco Elysium díjnyertes hagyományait folytassa, miközben a narratívára építő cRPG-k terén nyisson új utakat.

A Longdue csapata jelenleg egy tucat szakemberből áll, köztük olyanokból, akik a Disco Elysium eredeti változatán és annak kiadatlan folytatásán dolgoztak. A stúdió a játékipar különböző szegmenseiből is vonzott tehetségeket, olyan nagy nevek korábbi munkatársait is beleértve, mint a Bungie, a Rockstar és a Brave At Night.

Pszichogeográfiai RPG, mély történettel

A Longdue bemutatkozó RPG-je a tudat és a tudatalatti, a látott és a rejtett világ összefonódásait tárja fel. Egy olyan világban, ahol a választások nemcsak a karakter pszichéjére, hanem a környezetre is hatással vannak, a játékosok egy folyamatosan változó, belső és külső erők által formált tájakon mozognak. Az új játék egy egyedülálló „pszichogeográfiai RPG” mechanikát vezet be, ahol minden döntés átalakítja a világot és az abban élő karaktereket is, így elmosva a határokat a gondolatok és a környezet között.

Ez a mechanika lehetővé teszi, hogy a játékosok mélyen elmerüljenek a történetben, miközben választásaik és interakcióik révén formálhatják a világot, amely folyamatosan alkalmazkodik az érzelmi és pszichológiai impulzusokhoz.

Kreatív örökség és friss perspektíva

A Longdue első projektje leginkább a Disco Elysium és a Planescape: Torment alkotásokból merít, ugyanakkor új, friss élménnyel is gazdagítani szeretné a narratívaközpontú RPG-k rajongóit. A stúdió célja, hogy az alkotásaik mindig maradandó nyomot hagyjanak az RPG játékok között, miközben a fejlesztés során a játékaik történeti mélysége és az átgondolt tervezés kiemelkedő szerepet kapjon.

Grant Roberts, a stúdió narratív igazgatója elmondta: „A Longdue csapatát az elmúlt évtizedek RPG klasszikusai inspirálják, az Ultimától és a Wizardrytól kezdve a Fallouton és Planescape-en át egészen a Disco Elysiumig. Izgalommal tölt el minket, hogy továbbvihetjük ezt az örökséget, és új, narratívaközpontú, pszichológiai RPG-t alkothatunk, amelyben a belső világok és külső tájak közötti kapcsolat lesz az élmény központi eleme.”

A legfontosabb emberek azonban hiányoznak

Érdemes megjegyezni, hogy Robert Kurvitz, a Disco Elysium vezető írója és tervezője, valamint Aleksander Rostov, a játék művészeti vezetője, nem vesz részt sem a Longdue, sem a ZA/UM jelenlegi munkáiban. Mindkettőjüket 2022-ben elbocsátották a ZA/UM-tól, mivel a cég állítólagos helytelen működése és visszaélései miatt több konfliktus is kialakult. Kurvitz és Rostov most egy új, Red Info nevű stúdióban dolgoznak egy saját játékon, amelyet a kínai NetEase támogat.

Ami a ZA/UM-ot illeti, a stúdió idén februárban lemondott a Disco Elysium önálló kiegészítőjéről, amivel számos munkatárs állása is veszélybe került. Bár egy hivatalos Disco Elysium 2 egyre kevésbé tűnik valószínűnek, a Longdue és más alkotók eltökéltek abban, hogy folytassák a játék örökségét, új narratív RPG élményekkel gazdagítva a műfajt.