Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

Sable – egy meditatív, nyílt világú kalandozás a sivatagban

Nyílt világú, meditatív kalandjáték lesz a Sable.

Sable | Sable – egy meditatív, nyílt világú kalandozás a sivatagban
Kalász Tamás - az AdventureGames.hu szerkesztője
Publikálva: 2021. június 13. (3 éve 11 hónapja)
Olvasási idő: 2 perc

Úgy néz ki, hogy nem csak a grafika, de a játékmenet is jó lesz, mert sokan az idei E3 egyik legjobb indie kalandjátékának tartják.

A Sable a Shedworks nyílt világú játéka, amely még idén szeptemberben megjelenik Xboxra és Windowsra. Egy fiatal lányt alakítunk benne, aki egy rituális szertartás keretében elhagyja a klánját. Ez egy sivatagot átszelő utazás formájában történik, amelynek során Sable-nek meg kell találnia egy maszkot, amely az identitását és a társadalomban betöltött szerepét reprezentálja. A hangsúly a felfedezésen és a parkouron van, harc nélkül, rengeteg motorozással.

Mielőtt azonban kiengednék őt a nagyvilágba, először meg kell tanulnia az alapokat a törzsétől egy zárt (de meglehetősen tágas) területen belül. Az utazása előtt komoly felkészülés vár rá, ezért a játék elején számos kisebb feladatot és küldetést kell teljesítenie. Azonban a quest rendszer annyira jól felépített, hogy ezeket a feladatokat sosem érezzük majd idegesítőnek, mert mindig lesz mögöttük valami cél. A játék például hangsúlyozza a törzs tagjai és a motorjuk (siklójuk?) közötti köteléket, így a Sable motorjának megépítéséhez szükséges alkatrészek megszerzése olyan érzés, mintha a törzs identitása szempontjából fontos dolgot raknánk össze. Ez súlyt ad a küldetésnek, így még a bevezető, úgymond tutorial szakaszok is értelmesnek tűnnek.

A független, kétszemélyes Shedworks csapat tagjai nem titkolják, hogy a játékuk grafikai stílusát egyértelműen Moebius és a Studio Ghibli munkássága inspirálta. És hogy még inkább hasonlítson rájuk a rajzfilmszerűség terén, még a karakterek, amolyan „szaggatottabb” mozgását is imitálni tudták – amit reméljük, hogy majd ki lehet kapcsolni a beállításokban. A játék zenéjét pedig a Japanese Breakfastból is ismert Michelle Zauner szerezte.

Adatlap

A Sable című játékot a Shedworks fejlesztőcsapat készítette, és a Raw Fury kiadó adta ki.

Ha további infót, leírást, képeket, vagy videót keresel a játékról, akkor irány a Sable adatlapja.

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Trishtan avatar

"– amit reméljük, hogy majd ki lehet kapcsolni a beállításokban." Ki lehet majd. Eredetileg csak 24 FPS-ben futott volna a kaland, hogy teljes legyen a rajzfilmszerű hatás. Aztán rájöttek, hogy ez egy játéknál nem mutat 3D-ben olyan jól, így csak opcionális lesz.