Úgy néz ki, hogy nem csak a grafika, de a játékmenet is jó lesz, mert sokan az idei E3 egyik legjobb indie kalandjátékának tartják.
A Sable a Shedworks nyílt világú játéka, amely még idén szeptemberben megjelenik Xboxra és Windowsra. Egy fiatal lányt alakítunk benne, aki egy rituális szertartás keretében elhagyja a klánját. Ez egy sivatagot átszelő utazás formájában történik, amelynek során Sable-nek meg kell találnia egy maszkot, amely az identitását és a társadalomban betöltött szerepét reprezentálja. A hangsúly a felfedezésen és a parkouron van, harc nélkül, rengeteg motorozással.
Mielőtt azonban kiengednék őt a nagyvilágba, először meg kell tanulnia az alapokat a törzsétől egy zárt (de meglehetősen tágas) területen belül. Az utazása előtt komoly felkészülés vár rá, ezért a játék elején számos kisebb feladatot és küldetést kell teljesítenie. Azonban a quest rendszer annyira jól felépített, hogy ezeket a feladatokat sosem érezzük majd idegesítőnek, mert mindig lesz mögöttük valami cél. A játék például hangsúlyozza a törzs tagjai és a motorjuk (siklójuk?) közötti köteléket, így a Sable motorjának megépítéséhez szükséges alkatrészek megszerzése olyan érzés, mintha a törzs identitása szempontjából fontos dolgot raknánk össze. Ez súlyt ad a küldetésnek, így még a bevezető, úgymond tutorial szakaszok is értelmesnek tűnnek.
A független, kétszemélyes Shedworks csapat tagjai nem titkolják, hogy a játékuk grafikai stílusát egyértelműen Moebius és a Studio Ghibli munkássága inspirálta. És hogy még inkább hasonlítson rájuk a rajzfilmszerűség terén, még a karakterek, amolyan „szaggatottabb” mozgását is imitálni tudták – amit reméljük, hogy majd ki lehet kapcsolni a beállításokban. A játék zenéjét pedig a Japanese Breakfastból is ismert Michelle Zauner szerezte.