Bár a grafika többgenerációval előbbi, a játékmenet főként a hangok feltérképezésére épít, újfajta élményt kínálva.
A főhős Chris Selwood éppen egy útszéli elhagyott kávézóban keres menedéket a kinti barátságtalan idő elől. Nem telik sok időbe és alaposan felfordul a nyugodt miliő: a felszolgáló a plafonon köt ki világító szemekkel, főhősünk pedig eszméletét veszti. Mire újra észhez tér, a kávézóból nem marad sok, sőt úgy igazából az egész környék elég üres lesz. Walesben járunk, Hearth falujában, a helyiek pedig szőrén szálán eltűntek. Chrisre hárul a feladat, hogy kiderítse, mi áll a paranormális esemény hátterében.
Ebben nagy segítségére lesz a Frequency Displacement Monitoring Device, ismertebb nevén a Födömödö. A szónikus feltérképezést elősegítő készülékkel “láthatjuk” majd azt ami a szemnek láthatatlan, a fülnek meg nehezen érzékelhető, mégis az egész katasztrófáért felel. A játékmenet nonlineáris lesz, tehát szabadon mozoghatunk, de az biztos, hogy a közeli indusztriális épületnek is köze van az egész mizériához. Túl nagy falat azért nem lesz a Chasing Static: a játékidő nagyjából 2 órára lett belőve.
A kivitelezés alapján nem mondanám meg, hogy a Chasing Static Playstation 5-re is megjelenik a többi konzol meg PC mellett, de tény, hogy így van. A Lo-fi, Hi-fi kivitelezés, a Playstation 1-re emlékeztető grafika képernyőnkre égetett hagyatéka mind érdekesnek tűnik így első látásra. Meglátjuk, hogy a hamarosan megjelenő játék legalább ennyire izgalmas és tartalmas tud-e majd lenni.