Az eredeti tervekkel ellentétben nem lesz korai hozzáférésű változata a Daedalic Entertainment és az AtomicTorch Studio közös játékának, hanem teljes megjelenést fog kapni… majd egyszer.

A nemrég közzétett bejelentésben ezt több mindennel indokolják, egész pontosan a rajongói igények kielégítésével, hogy ne legyen széttöredezve a történetben való előrehaladás, és hogy ne kelljen újra elölről végigvinni a játékot, hogy megismerjék a játékosok a valódi élményt a végleges változat elkészültével. Bíznak abban, hogy mindenki megértő lesz e hír kapcsán.

A fejlesztés előrehaladásáról is ejtettek pár szót, ami elmondásuk szerint jól halad, jelenleg a második nagy helyszínen dolgozik a csapat - az viszont nem derül ki, hány ilyen részre oszlik majd a játék, tehát elképzelésünk sincs, mikor lehet ebből valami kézzelfogható. Jó hír viszont, hogy a játékban lehet majd kis kedvenced, így kacsacsőrű emlősöd is! Huzzah!

Bár vizuálisan a Surviving Deponia hasonlít a korábbi részekre, a csapat egy fontos tagja nem tért vissza – ez pedig Jan „Poki” Baumann, a Daedalic Entertainment társalapítója, a Deponia-sorozat megalkotója és az összes korábbi rész rendezője. Ennek oka az, hogy 2019-ben elhagyta a stúdiót, hogy folytassa zenei karrierjét. A fejlesztők azonban mindent megtettek azért, hogy megőrizzék a korábbi játékok szellemiségét, valamint egyedi humorérzékét.

A Surviving Deponia közvetlenül a Deponia Doomsday után játszódik. Az előző játék fináléjában bekövetkezett katasztrófa – az Elysium légi fellegvárának a bolygóra zuhanása – klímaváltozáshoz vezetett, és az esemény hatalmas vízhiányt okozott Deponián. De mi van, ha a válság oka valami egészen más volt? A kampány során tehát az lesz a feladatunk, hogy megoldjuk a vízhiány mögött álló rejtélyt.

Fontos megjegyezni, hogy ez már nem egy point-and-click kalandjáték, hanem inkább egy izometrikus felfedező kaland, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a túlélésre. Ez a túlélési aspektus pedig arra kényszeríti a játékosokat, hogy nyersanyagokat gyűjtsenek és fokozatosan bővítsék bázisukat, ahol a főhős és az NPC-k laknak, akik között vannak visszatérő és vadonatúj karakterek is. Velük interakcióba léphetünk, és különböző küldetéseket vállalhatunk.

A népszerű Deponia-sorozat oldalága egyelőre egy nagy kérdőjel, amit feltételezésem szerint legalább annyian várnak, mint amennyien nem. Gondolkodjunk pozitívan, majd meglátjuk, mi sül ki belőle! Humorban biztos nem lesz hiány, de - számomra legalábbis - az lenne igazán örömteli, ha kicsit a kalandjáték-rajongók felé nyitva tartalmazna egy jól megírt történetet (a bejegyzés amúgy ezt sejteti), esetleg a szürkeállományunkat is igénybe venné valamiképpen a játék. Ti várjátok amúgy?