A „Joure & Joe” nevezetű, két horrorkedvelő emberből álló csapat (név szerint Joe Henson és Joure Visser) rukkolt elő egy rég/új ötlettel a „Don’t Scream”-ben. Nevezetesen azzal, hogy a játékost a mikrofon segítségével vonják be az események alakulásába.

A koncepció szerint 18 percet kell eltöltenünk egy erdőben sétálva (az idő csak akkor telik, ha mozgunk), miközben felfedezzük annak sötét titkait. Ahogy az egy jó horrorhoz illik, egy-két dologtól meg fogunk ijedni. Itt jön képbe a játékos és annak mikrofonja: amennyiben felsikoltanánk, vagy bármilyen hirtelen hangot hallatunk, a játék véget ér. Ebben az esetben kezdhetjük az egészet elölről.

Mindezt az Unreal 5-ös motor alatt valósítják meg. A hangulatot a Blair Witchben már megismert kamerás nézőponttal fokozzák, visszarepítve minket a ’90-es évekbe. A képek is egy VHS felvételt idéznek az elmosódó, szemcsés látvánnyal. Mindez illik ehhez a stílushoz és egyáltalán nem csúnya.

Ami még sokat dobna a játékélményen, ha VR támogatást is kapna. Erről egyelőre még nincs infó, talán a fejlesztés idejébe/költségeibe nem fért bele.

A 18 perc kicsit karcsúnak tűnhet, de a szabadon bejárható terület valószínűleg többszöri végigvitelre sarkallja majd a játékost, illetve achievementekkel tolnák ki még a játékidőt.

A két horrorkedvelő alkotó szórakozásból állt neki a fejlesztésnek. Valóban inkább ez illik hozzá, hiszen a legjobb móka az ilyen játékokat társaságban művelni. Nincs is jobb annál, mint amikor kiröhögjük a másikat, majd fél perc után mi csokizunk be, mert a macska leugrott a szekrényről. :-)

Nevükhöz fűződik még az ugyancsak megjelenési dátumra váró Paranormal Tales is, de ebben egy nagyobb csapat tagjaként vesznek részt. Az előzetesek alapján itt is hasonló élményben lesz részünk.