Június 10-től 17-ig tartja a Steam a szokásos koranyári demófesztiválját, aminek a keretében többek között kipróbálható lesz az ezen sorok témájául szolgáló program is, ami nem más, mint egy újabb olyan szoftver, amivel akár kalandjátékokat is készíthetünk.
Mióta videójátékok léteznek, olyan ötévente előáll valaki az ötlettel, hogy a gamerek roppant kreatív létformák, és ezért adjunk a kezeik közé egy olyan eszközt, amivel (viszonylag) egyszerűen és játszva élhetik ki az alkotói vágyaikat azzal, hogy elkészíthetik a saját játékukat. Még a C64-es időkben erre használatos menő cucc volt a Shoot-'Em-Up Construction Kit (aminek volt valami dosos leágazása is, de lusta vagyok ráguglizni), aztán a 2000-es évek elején konzolon és PC-n is nagyon jó móka volt a RPG Makerrel mindenféle izgis dolgot összehozni (Időcsavar, meg Amnézia, ugye.)
A Square Enix próbálkozott 2011-12-ben a böngészőből, Unityban futó GameGlobe-bal (ami hatalmas bukta lett, pedig mindenki Marijós, meg Larás dolgokat csinált benne…), a Microsoft nem sokkal később a Project Sparkkal készült, ami szintén fénysebességgel állt bele a földbe, pedig még egy benne játszható Conker folytatás is került beléje. 2020 tavaszán pedig a Sony kiadta a Dreamst, ami nem látványosan bukott nagyot, hanem szép lassan kábé a feledés homályába merült és már frissítés sem készül hozzá (pedig az egyik bemutatóalkotás benne egy nagyon klafa noir hangulatú kaland volt).
Most pedig a MechWarrior, a Shadowrun, a BattleTech, vagy éppen a Crimson Skies mögött álló játéktervező úriember, Jordan Weisman döntött úgy, ráveszi a játékosokat, hogy kreatívkodjanak egy jót. A jövőhét folyamán demóban is kipróbálható Adventure Forge a fenti programok hagyományát kívánja továbbvinni azzal, hogy nem szükséges grafikusi vagy programozói tudás a használatához (némi fantázia meg írói véna azért nem árt).
Az ígéretek szerint egy halom assetből építhetünk kézzel-rajzolt grafikájú kalandjátékot, felülnézetes RPG-t, vagy akár visual novelleket is. A RPG Makerrel szemben most még egy egyszerű scriptnyelv elsajátítására sem lesz szükség, hanem az Unreal Engine-ben található Blueprinthez hasonló, de annál egyszerűbb módon dobozokat kötögethetünk majd össze, amivel meghatározzuk, mikor mi történjék a kis játékunkban. A kész alkotásainkat meg majd természetesen meg is oszthatjuk majd az érdeklődő bátorakkal.
A demóhoz két bemutatójáték is jár majd; egy sci-fis, Stasis-szerű kaland, a The Icarus Experiment meg egy aranyos, logikai feladványokkal flvértezett fantasy cucc Oni néven. Én várom szeretettel, hogy megalkossam benne, ahogy Guybrush Threepwood ellátogat a vidámparkba corndogot enni.