Megérkezett a legújabb podcastadás, ami terv szerint egy új alsorozat, a Kalandárium nyitóepizódja is egyben. Első áldozatunk pedig a Still Life.
Már az évad kezdete óta tervben volt a beszélgessünk egy adott játékról tematika, ám valahogy mindig más került előtérbe. Az előző adásban viszont annyiszor szóba került a Microids 2005-ös kalandja, hogy végre eljött az idő, hogy beizzítsuk az úgynevezett Kalandáriumot. A név nem takar egyebet, minthogy egy fejlesztő adott játékáról beszélgetünk (egyelőre azt mondanánk, hogy régebbi címekről), megosztva élményeinket, miközben érdekességekről és technikai dolgokról is igyekszünk beszámolni.
Lehet, hogy elsőre kissé bő lére eresztettük a dolgokat, de a Still Life-ról egyszerűen öröm beszélni - így sem került minden szóba, de erről majd egy kicsit később -, részletesen értekeztünk többek közt a különböző rejtvényekről és a játékmenetről is. Úgy gondoltuk, 30 percnél nincs több az adásban, aztán a nyers felvétel a másfél órát is meghaladta. A jövőben azért megpróbálunk ennél koncentráltabbak lenni, de természetesem a ti visszajelzéseitek is számítanak, sőt! Ha nektek így tetszik, akkor továbbra sem teszünk lakatot a szánkra.
Nagyon fontos, hogy az adás nem kerüli a történetbeli spoilereket, amit felvételkor természetesnek vettünk egy ilyen régi alkotásnál, ugyanakkor valahol mégsem szerencsés, mert így okafogyottá válhat azoknál a podcast meghallgatása vagy épp a játék kipróbálása, akik már tervbe vették, hogy nekiugranak a Still Life-nak, de még nem jutottak el odáig. Valószínűleg ez rendkívül kevés számú embert érint a hallgatók/olvasók közül, de a jövőben igyekszünk gondolni rájuk is, hogy az adott részeket át tudják ugrani. Annyit tudunk most segíteni, hogy a legnagyobb spoilerek elkerüléséhez a következő részeket pörgessétek át: 4:32-5:14, 28:18-30:08, 49:37-51:10.
Mint már említettem, pár fontos dolog kimaradt az adásból (hiába, öregszünk), amelyek közül talán a leggázabb, hogy a játék nem véletlen kapta a Csendélet címet, hisz fontos szerepet kap benne a festészet ezen stílusirányzata, melynek lényege a különböző tárgyak, virágok, gyümölcsök stb. festői ábrázolása. A műfaj népszerűségét annak köszönheti, hogy széles lehetőséget kínál a művészeknek festői függetlenségük kibontakozására és a részletekben való elmélyülésre. Persze, a játék után kicsit más szemmel fogunk nézni a csendéletekre, az tuti.
Az adás elérhető a következő felületeketen:
Apple Podcasts, Google Podcast, Spotify
Ha tetszett a felvétel, kérjük, hallgassatok bele a korábbi részekbe is! Alább találjátok a tartalomjegyzéket, hogy ki-ki érdeklődésének megfelelően tudjon az adásokból szemezgetni (mivel a legtöbb címből nem derül ki, épp melyik játékokkal foglalkoztunk, ez hamarosan pótlásra kerül valamilyen formában, türelmeteket addig is köszönjük):
1x01: Utazás a történelemben, és egy retro rémálomban
1x02: Kena, egy bizarr akadémia, egy álmos felfedezősdi és a legendás gyurmakaland
1x03: ScummVM hírek, retro kaland a közelből, és elmélkedés a Telltale játékairól
2x01: 2021 elmúlt, de mi jön 2022-ben? Revolution stúdió, Bethesda és a többiek…
2x02: Vissza a '90-es évekbe epizód (Yupp, itt vagyunk, élünk!)
2x03: Az elveszett adás
2x04: FMV - A '90-es évek leghírhedtebb stílusa
2x05: Stamps Back!
3x01: 2022-es évösszegzés és a Last Express érdekes fejlesztési kálváriája
5x01: Első találkozások a kalandjátékokkal és további nagy hatások
5x02: A nagy Steam demófeszt bemutató
5x03: A nagy Steam demófeszt bemutató II. rész
5x04: A csirkeverzum rejtélyei, avagy a Chicken Police és egyéb állatfajták
5x05: Benoît Sokal élete és munkássága: Amerzone, Syberia-sorozat, Paradise, Sinking Island…