Kezdeményezzünk beszélgetést ellenfelünkkel. Minden kérdés után új területen folytatódik a küzdelem. Az első kérdés után Guybrush a fedélzetre ugrik, az ágyú mellé. Folytassuk a beszélgetést, ekkor a hajó másik oldalára keveredünk át, ahol a sirály a levágott kézfejet csipegeti. A sirály mögött a hajókorlátról felvehetünk egy kampókezet. Beszéltessük tovább a kalózvadászt. Most a kormánykerékhez üldöz minket.
Használjuk a kampókezet az árbockötélen, így Guybrush a kötél segítségével az árbocrúdra csúszik. Itt vágjuk el a hordónyi halat tartó kötelet, majd megint szólítsuk meg LeFlayt. Megint a fedélzetre jutunk. Addig beszéltessük, míg megint a kormányhoz jutunk. Most tekerjük el a kormánykereket, így a halak a hajó másik oldalára csúsznak. Most addig tartsuk szóval, míg megint a sirály közelébe kerülünk. Ijesszük el a madarat, aki természetesen a halakhoz fog repülni. A megnövekedett súly miatt a hordó leszakad, éppen a palló egyik végére esik, a másik végén álló Morgan pedig elszáll. Estében még éppen meg tud kapaszkodni a hajókorlátban, és el tudja rabolni a levágott kezet.
Miután végre megszabadultunk üldözőnktől, bökjünk a térképre, és adjuk ki a parancsot Reginald Van Winslownak: irány a Jerkbait szigetek! Spinner Cayben kötünk ki, a szigetek központjában, mert a hajóárboc megsérült. Az a hordónyi hal volt ugyanis az ellensúly, hogy az árboc megfelelően álljon. A szigeten rögtön az első pár lépés után egy Anemone nevű sellővel találkozunk. Beszélgethetünk vele. Van egy tutaja, amire ha van jegyed, elvisz a környező szigetek valamelyikére. Továbbhaladva végre megtaláljuk szerelmünket egy MerLeader nevű másik sellő, és egy McGillicutty nevű másik kalóz társaságában. Szemlátomást Elaine a két fél közti közvetítő. Elaine észreveszi, hogy Guybrush keze hiányzik, a jegygyűrűvel együtt. Rögtön nekünk is adja a saját gyémántgyűrűjét. Társalgás közben megtudjuk, hogy három arany ereklyét kellene megszereznünk, amik elvezetnek a La Esponja Grandehoz. Egy teknős, egy hal és egy csikóhal formájú ereklyét keresünk. Elaine nekünk ad még egy jegyet is, hogy utazhassunk a szigetek között. Ha az összes társalgási lehetőséget kimerítettük, menjünk le a lépcsőn Anemonehoz.
Adjuk neki a jegyet, és menjünk a tutajjal Spoon Islandre. Ott két fertőzött kalózzal találkozunk, akik megszerezték az egyik ereklyét, a csikóhalat. Ez a két jómadár McGillicuttynak dolgozik, ugyanis ő is szeretne megszabadulni a fertőzéstől, ezért keresi az ereklyéket. Menjünk be a dzsungelbe, forduljunk balra, majd jobbra és onnantól végig egyenesen. Megtaláljuk LeChuckot, aki azt állítja, hogy megjavult és segíteni akar. Találunk még itt egy oltárt is, amit két nyitókar nyitna, de nekünk csak egy van. LeChucknál is van egy, de hiányzik az aljáról a gyöngy, és így használhatatlan. A földön egy szelvény hever, vegyük fel és induljunk vissza Spinner Caybe.
Menjünk fel a felső szintre a Csali és javítás boltba, amit szintén Anemone vezet. Adjuk neki a szelvényt, cserébe egy hatalmas kagylót kapunk. Szedjük szét a kagylót, és lám, egy szép gyöngy pihen benne. Tökéletes lesz LeChuck nyitókarjához. Menjünk vissza Spoon Islandre LeChuckhoz.
Adjuk neki a gyöngyöt, és szépen szájbarágósan magyarázzuk el, mit csináljon vele. Ezután még nagyobb türelemmel azt is mondjuk el neki, mit kezdjen az immár kiegészült nyitókarral. Ha végre nagy nehezen behelyezi a kart a zárba, mi pedig a mienket a másikba, az oltár kinyílik, és megtaláljuk a teknős ereklyét. Elég masszívan bele van építve az oltárba, mert Guybrush meg sem bírja mozdítani. Sebaj, van a teknős mellett egy feszítővas, persze a mi gyenge főszereplőnk ezzel sem bírja mozgásra a teknőst. Bízzuk a dolgot LeChuckra. Ő seperc alatt kifeszíti a teknőst, de nem akaródzik a kezünkbe adni. Guybrushból megint előtör az ördögi énje, mire LeChuck barátilag hátba veregeti. Úgy tűnik öreg ellenünk nincs tisztában az erejével, hiszen Guybrush olyan lendülettel zuhan le az oltárral együtt a szikláról, amilyet csak rajzfilmekben látunk
Szerencsére jó szokás szerint a főszereplőnek nem eshet baja, így Guybrush is épségben marad. Vegyük magunkhoz a feszítővasat és induljunk visszafelé a dzsungelbe. LeChuck talán mégiscsak megváltozott, mert elénk siet, és jó szándéka jeléül odaadja az aranyteknőst. Menjünk vissza a partra, és a tutajjal hajózzunk át az aprócska Roe Islandre.
Egy kunyhót találunk itt, amiben a woodoo hölgy barátja, Coronado De Cava lakott. A falon egy lamantin figura van felakasztva, a hasán egy érdekes lyukkal. Helyezzük ebbe a lyukba a woodoo hölgytől kapott medált. A figura száján egy üres papírdarab jelenik meg.
Menjünk vissza Spinner Caybe, és a lépcső melletti hal szobrot vizsgáljuk meg. Guybrush elkezdi piszkálni, és természetesen sikerül is tönkretennie. Valahogy kipiszkálja a szobor halszemét. A leltárban kombináljuk a halszemet a Lamantin szemével, majd az így kapott eszközt az üres papírdarabbal. Egy könyv címét találjuk rajta: 101 halfogási mód.
Menjünk a könyvtárba és kérjük Tetratól a megfelelő könyvet. Egy szelvény lesz benne, amit Anemone Csali és javítás boltjában beválthatunk egy tálnyi csalira. A tutajjal hajókázzunk vissza Spoon Islandre, be a dzsungelbe, majd jobbra. Egy kúthoz érünk. Kombináljuk a kampókezet a csalival. Guybrush elkezd horgászni a kútban, és rövid közjáték után sikerül kifognia az aranyhalat. Megvan a második ereklye is. A kút szélen ott pihen egy másik szelvény, ezt is vegyük magunkhoz.
Már csak az utolsó ereklye hiányzik, ami a két kalóznál van a parton. Beszéljünk velük. Mondjuk nekik, hogy nézzenek egymással farkasszemet. Miközben ők játszanak, mondjunk valami furcsát, amire hirtelen megfordulnak, hátat fordítva a kincses ládának. Ezt kihasználva mi gyorsan tegyük a ládába a papagájcsontvázat. Ezután a két kalóz jobbnak látja elrejteni az ereklyét.
Menjünk vissza Spinner Caybe, és kérjük meg Anemonet a boltban, hogy javítsa meg a hajónkat. Ha megvan, beszéljünk Van Winslowval, aki kifutásra késznek találja a hajót. Irány Brillig Island, ugyanis itt található a kincses láda, mivel itt hallani egyfolytában a madár károgását (persze a többi sziget is végigjárható). Végre megvan az arany csikóhal is. Közben láthatjuk, ahogy Morgan LeFlay leszállítja a doktornak a kezet. Csakhogy a dokinak Guybrush egész teste kellene. A három ereklyével menjünk vissza Spinner Caybe.
McGillicuttynak nagyon fáj a foga az ereklyékre, ezért blokád alá vonja a Jerkbait szigeteket. Van Winslow menti a Screaming Narwhalt és kihajózik, mi pedig mentsük meg Elainet a könyvtárnál, mivel egy lezuhanó szikla maga alá temette. Ha kiszabadítottuk Elainet, néhány izzó széndarabra lehetünk figyelmesek a földön. Elaineból közben kibújik a kisördög, jobb lesz vele vigyázni.
Menjünk fel Anemone boltjába és kérjük el tőle a vödröt, ezzel már fel tudjuk venni a széndarabokat. Ezután menjünk az emelvényre, ahol MerLeader a medencében lubickolt és vegyük le a medence elejéről a kapcsolót.
A tutajjal menjünk vissza Spoon Islandre, majd be a dzsungelbe. Menjünk jobbra a kút felé, majd felfele. Itt találkozunk LeChuckkal, aki éppen feltartóztat három kalózt, akik az ereklyéket akarják. Menjünk tovább balra, míg egy oltárhoz nem érünk. Rakjuk bele a szenet és dobjuk fel rá a kapcsolót. Nahát, ez nem is oltár, ez egy grillező. Állítsuk a kapcsolót magas hőfokra, ezután rakjuk a papagájt a tálba. Szegény papagájunk szép lassan felolvad, és egy másik tálban csorog.
A korábbi teknős ereklye tartójához kellene vinnünk, ami ugye lezuhant a szikláról, csakhogy mire odaérünk, az anyag megszilárdul. Olvasszuk fel megint a grillezőben, de most ne a lezuhant oltár felé menjünk, hanem a sziklára, ahonnan lezuhant. Itt fogjuk a még folyékony anyagot és a szikla tetejéről egy pontos dobással ejtsük a teknősformába. Mire odaérünk az oltárhoz, a forma megszilárdul, és a feszítővassal felvehetjük a hamis ereklyét.
Keressük meg LeChuckot és adjuk neki a hamis ereklyét. A három őrült kalóz nekitámad, és megszerzik az ereklyét, majd továbbállnak. Adjuk ki az utasítást LeChucknak, hogy menjen a partra és ágyúzzon a blokádra. Mi szálljunk tutajra és menjünk az alsó blokádhoz. A két lüke kalóz vont itt blokádot, a tutajunkkal szépen elhajókázhatunk közöttük.
Végre ismét a saját hajónkon vagyunk. Adjuk ki az utasítást: irány McGillicutty hajója. Sajnos foglyul ejtette MerLeadert, hogy megtudja, hol van a La Esponja Grande. Addig bosszantsuk a sértő szövegünkkel, míg végül szétlövi az árbocunkat. Ezután menjünk Brillig Islandre. Közben a két kalóz is ideért és a kincset keresik. Javasoljuk nekik, hogy ássanak a pálmafa alatt. A fa kissé megdől, mi pedig segítsünk be neki, hogy teljesen elfeküdjön. Ezután menjünk vissza Spinner Caybe. Kérjük meg Anemonet, hogy javítsa meg az árbocot, de a Brillig Islandi pálmafából.
Ha megvan, ismét menjünk McGillicutty hajójához és bosszantsuk tovább. Megint megpróbálja kilőni az árbocunkat, de a rugalmas pálmafáról visszapattan az ágyúgolyó, és a saját hajóját süllyeszti el. MerLeader szabadon elúszhat.
Ismét Spinner Cayben vagyunk. Elaineból egyre többször tör ki a rossz énje a fertőzés miatt. Adjuk MerLeadernek az ereklyéket, aki egy labdát gyúr belőlük, elmormol egy varázsigét és visszaadja. Emellett nagy szerencse is ér minket, visszakapjuk a papagájt is teljes életnagyságban. Menjünk a dokkra, a horgászni tilos táblához és dobjuk a labdát a tengerbe. Közben Elaine bejelenti, hogy nem jön velünk, inkább LeChucknak segít. Három különös lény bukkan fel a víz alól, és vezetni kezdenek minket. Már a nyílt vízen vagyunk, mikor egyszer csak feltűnik a fedélzeten Morgan LeFlay. Visszajött a kézhez tartozó többi darabért. Ahogy haladunk előre, azt vehetjük észre, hogy a három lény szépen lassan eltűnik. Nemsoká magunk is megtapasztaljuk az eltűnések okát, illetve okozóját. Egy óriási lamantin tűnik fel és lenyeli a Screaming Narwhalt mindenestül.