Romansburg
A szép intro után a vonat belsejében állva találjuk magunkat, azaz Kate Walkert. Forduljunk meg és menjünk leghátra a „hálószobába”, ahol Hans Voralberggel találkozunk. Beszélgessünk vele, amiből megtudjuk, hogy csak akkor mehetünk tovább, ha a vonat rugóját felhúzzuk (aki játszott az elsővel, itt előnyben van, mert rögtön tudja, miről van szó, de aki nem, az se keseredjen el, nem lesz nehéz). Menjünk vissza oda, ahonnan indultunk és induljunk tovább előre. Csöng a telefon, Oscar az, a vezető. A beszélgetés befejeztével folytassuk utunkat előre, de mielőtt elhagynánk a kocsit, nézzünk be balra a fürdőszobába. Egyelőre ugyan semmire sem tudjuk használni, de később jól jön, hogy tudjuk, hol lehetünk egy picit magunkban. A lépcsőn jobbra lemászva összetalálkozunk az állomásfőnökkel, aki egy kisebb beszédet intéz hozzánk. Ezután fussunk a vonat elejéhez, ahol Oscarral beszélhetünk. Ő is elismétli, hogy a továbbinduláshoz mindenképp fel kell húzni a vonatot. A mozdony legelején meg is találjuk a felhúzószerkezetet. A működtetése nem túl bonyolult: megforgatjuk a kereket, mire kinyúlik a felhúzó kulcs; a balra levő kart meghúzzuk, erre felpattan a fedőlemez a vonat oldalán és a kulcs felhúzza a rugót. A kereket újra megforgatva a kulcs visszacsúszik a helyére. Ezután ismét beszéljünk Oscarral, aki azt mondja, hogy a nagy hideg miatt fűteni kell, ezért szénre van szükségünk. Ha megtöltjük a szeneskocsit, tovább indulhatunk. Ha visszafordulunk, a vonat közepe felé indulva, jobbra egy nagy gépet találunk, amely valószínűleg a szén feltöltésére szolgál. Menjünk közelebb és vizsgáljuk meg. Húzzuk meg a kart – a két adagoló leereszkedik, majd visszaemelkedik, de különben nem örténik semmi. Ebből arra az elmés megállapításra jutunk, hogy valami nem stimmel., próbáljunk a gépezet aljához jutni és megnézni, mi a gond. Ehhez fussunk a peronon leghátra, mivel ott egy lépcsőt látunk, ami lefelé vezet. Sajnos ez a lépcső egy rácsos ajtóval van lezárva és egyelőre – kulcs híján - nem tudjuk kinyitni. Térjünk vissza oda, ahol korábban az állomásfőnököt láttuk bemenni és lépjünk be az ajtón. Váltsunk vele ismét egy pár szót, ebből kiderül, hogy semmi esély arra, hogy a szénadagolót megjavítsák (legalább is 1-2 héten belül nem vetődnek erre a szerelők), ezért erről magunknak kell gondoskodni. Sajnos a rácsos kapu kulcsa sincs meg. A beszélgetés után nézzünk szét a kis boltban. Jobbra az asztalon találunk egy törött cukros automatát, mellette a fiókjában pedig egy pici kulcsot – ezt vegyük magunkhoz. Induljunk kifelé. A bejárathoz közel, jobbra találunk három édességes automatát. Nyomjuk meg az adagolót, persze pénz nélkül nem megy. Az imént megszerzett kis kulcsunkkal nyitogassuk végig a fiókokat és a jobb szélsőben találunk némi aprópénzt, ami automatikusan az inventoryba kerül. A kulcsot vegyük vissza és kezdjünk el válogatni az érmék közül. Ez nem is annyira nehéz, mert ha jól megnézzük, különböző országok pénzei vannak ott, így pl. a forinttal (!) és az őrével nem is érdemes foglalkozni. Ráadásul a jobb szélső gép nem működik, így azzal nem kell próbálkoznunk. Az automaták kezelése igen egyszerű: a pénzt a kis kar feletti nyílásba helyezzük, a kart elfordítjuk, és ha jól választottunk, alul kijön a cukor (és a kis kulccsal még a pénzt is mindig vissza tudjuk szerezni J). Biztos, ami biztos, vegyünk mindenből, amiből lehet. Tehát: a lyukas 50-est dobjuk a középsőbe, majd vegyük el a halas bonbont. A bal szélsőbe meg a szarvasos érmét, itt már igazi cukorkát találunk. Ezután menjünk vissza a szénszállítóhoz. Ahogy lenézünk, egy kislányt látunk – Malkát. Beszélgessünk vele, kiderül, hogy a hátsó kapu kulcsát megtalálta és egy kis édességért cserébe ide is adja. Szerencsére már van nálunk (és nem kell érte újra visszamenni a boltba), nosza dobjuk le neki a csíkosakat, mire ő felenged egy lufit, a zsinórjára kötött kulccsal. Indulhatunk is hátra a rácshoz. Itt már semmi akadálya, hogy a nagyobb kulcsot a helyére dugva kinyissuk a kaput (alul is kinyílik egy) és a lépcsőn lemenjünk az alsó városrészbe. Amikor elindulunk, egy filmbejátszásból kiderül, hogy munkaadónk nem adta fel keresésünket.
A lenti szinten balra két embert látunk,a sínek alatt pedig egy mókuskerékhez hasonló dolgot – nézzük meg közelebbről. Látjuk, hogy a különös szerkezet valamiféle közlekedési eszköz lehet. Jöjjünk vissza a lépcső aljához és menjünk ki balra a képernyőről. Ahogy Malkához érünk, beszélgessünk vele. Elárulja, hogy a Burgoff-testvérek talán tudnának nekünk segíteni, de vigyázni kell velük, mert igazi csirkefogók. Ha balra továbbmegyünk, a szénadagoló aljához jutunk. Ott áll a generátor, kapcsoljuk be a jobb oldali oszlopon levő kis piros gombbal – kiderül, hogy hiányzik belőle az üzemanyag. Vegyük el a bal oldali oszlopról a kannát – persze az is üres. Nincs mit tenni, induljunk el benzint keresni (talán az előbb említett testvéreknek van).
Hagyjuk el ezt a helyet, majd folyamatosan balra haladva megpillantunk egy deszka-kerítést. Ezt követve egy kapuhoz érünk, amin próbáljunk bemenni; csöngetünk. Kinyílik egy kis rácsos ablak, amelyen át hiábavaló beszélgetést folytatunk az egyik Burgoffal, Ivánnal – nem akar benzint adni. Persze minket nem lehet csak úgy lerázni! Látjuk, hogy füstöl bent egy kémény, tehát valahogy meg kell szereznünk bentről a benzint. Menjünk tovább balra a kerítés mentén, a második plakátot nézzük meg közelebbről. A bal felső sarkánál be van szakadva – szakítsuk tovább és máris ott állunk egy nyílás előtt, amelyen át az udvarba léphetünk.
Bent középen látunk egy nagy ládát, amin van egy kis lyuk, nézzük meg közelebbről. Egy fehér szőrös izé néz vissza ránk fekete gombszemeivel. Engedjük ki a jobb oldali tolózár segítségével. A bent lapuló kiskutya rögtön kiszalad, maga után csalogatva Ivánt, aki kergetni kezdi, üresen hagyva ezzel az udvart. Így van időnk egy kicsit körülnézni. Ha balra megyünk, meglátunk egy ugyanolyan benzines kannát, mint a mienk – vegyük el; Kate automatikusan kicseréli az üresre. Beszélhetünk az alvó Igorral, de ahogy Iván hangját meghalljuk, rögtön elhagyjuk a helyet. Menjünk vissza a generátorhoz, öntsük
bele a benzint, indítsuk el újra. Hurrá, minden klappol, szaladjunk fel a szénszállítóhoz, húzzuk meg a kart és máris megtöltöttük a vonatot. Ahogy ezzel végeztünk, jön Oscar és rémülten tájékoztat minket arról, hogy Hans eltűnt. Mi persze megígérjük, hogy megkeressük, hiszen nélküle nem indulhatunk tovább – mégis csak az ő álmait követjük, nem igaz? Menjünk le újra, beszélgessünk egy kicsit Malkával. Kérdésünkre elmondja, hogy látta Hansot, aki bement Zirkoshoz, hogy régi barátját meglátogassa. Kövessük mi is a példáját és a jobbra levő ajtón menjünk be. Ott egy filmbejátszást láthatunk Hansról, aki rosszul lesz és összeesik. A következő képen már a hálókocsiban állunk Hans ágya mellett. Próbáljunk meg beszélgetni vele, de sajnos lázálmában félrebeszél. Ahogy kimennénk a vonatból Oscarral találkozunk. A kocsiból kilépve térjünk vissza Zirkoshoz és informálódjunk tőle. Azt javasolja, menjünk fel a kolostorba, hátha az ottani szerzetesek tudnak segíteni (mivel Romansburgban nemcsak szerelő, de orvos sincs L ). A ház előtt Malkával beszélhetünk, aki ugyanazt tanácsolja, mint Zirkos, hozzátéve, Hogy a kolostorban nagyon szigorúak a szabályok, nem segítenek rögtön a rászorulókon, ezért halt meg az édesanyja is. Egyszóval jó lesz, ha sietünk. Induljunk is el arra, amerre Ivánékhoz mentünk, de most a kerítést követve menjünk tovább balra. A havas tájon túljutva egy kis patakhoz és a rajta átívelő hídhoz érünk. Az innenső parton egy fém szerkezetet veszünk észre. Közelebbről megvizsgálva láthatjuk, hogy valamiféle kendők vannak benne. Megpróbálhatjuk kinyitni, de nem megy. Jobbra fent egy kis nyílást látunk, talán pénzt kell beledobni? (sajna a mi pénzeink nem jók bele). Menjünk át a hídon, de nem tudunk továbbjutni, mert túl hideg van és ezért valami meleg ruhát kell szereznünk. Fussunk vissza Zirkoshoz (addig se fázunk J). Elmeséli, hogy a kolostorban a pátriárka a fő gyógyító, de csak akkor segít, ha előtte látta a beteg arcának lenyomatát – erről állapítja meg, mi a baja. Azt is elmondja, hogy a parton látott kendők szolgálnak erre a célra. De meleg ruhát sajnos nem tud adni. Kint beszéljünk megint a kislánnyal, aki egy érmét ad nekünk, amit a kendő-adagolóhoz használhatunk. A meleg ruhát viszont az állomásfőnöktől kell elkérnünk, menjünk fel hozzá. Kérésünkre lehúz egy létrát, amin ha felmegyünk, hátul a faládán megtaláljuk a téli holmikat. Vegyük el őket, most már csak egy hely kell, ahol átöltözhetünk. Ezt a vonat fürdőszobájában tehetjük meg. A vonatból távozva irány a híd! A Malkától kapott érmét dobjuk a nyílásba (jobbra fent) és húzzuk meg az alatta levő kart. Vegyük ki a legfelső kendőt és usgyi vissza a vonathoz. Vegyünk lenyomatot Hans arcáról a kendővel – most már mehetünk a kolostorba. A pataknál levő hídon átjutva, most már folytathatjuk utunkat a szerzetesekhez. A kolostor aljához érve egy lelógó kötelet látunk, húzzuk meg – de a fent posztoló csuhás nem akarja nekünk leengedni a liftet (hja, biztos a szigorú szabályok…!). Nincs mit tenni, menjünk tovább jobbra. Az utat követve egy tavacska partjára érünk, ahol egy szerzetes épp a ruhákat mossa. Szólítsuk meg, minden pontról beszélgessünk vele, bár társalgásunkat többször is megszakítja egy madár – mint kiderül, Merula Alba, a szerzetes kedvenc madara. Talán, ha szereznénk neki egyet, segítene bejutni? Mint kiderül, a szabályok szerint nők nem léphetnek a kolostor területére… De esetleg meg tudnánk szerezni a parton heverő csuhák egyikét, ha a szerzetest eltávolítjuk onnan valahogy. Ezért menjünk vissza a faluba, kérjünk segítséget az állomásfőnöktől. Ad nekünk három madár sípot (arany, ezüst, fekete). Ezekkel térjünk vissza a szerzeteshez. Adjuk neki az ezüst sípot, mire elmegy megkeresni a madarát. Használjuk ki az alkalmat és szerezzük meg az egyik csuhát (itt Kate szerencsére magától elmegy átöltözni, nem nekünk kell ehhez helyet keresni) Emígyen átváltozva térjünk vissza a kolostor aljába és húzzuk meg újra a kötelet – a trükk sikerül, az őr leengedi a liftet, szálljunk be és végre megérkezünk a kolostorba.