Az irodából nem igen tudunk hatékonyan tevékenykedni, tehát spuri le az utcára, ahol beszélgessünk el a robottal (adja magát nem?). Kérdezzük meg hogy kérdezhetünk-e tőle, és térjünk rá a szerelem témakörére ("Why all fools fall in love?") Mechanikus pajtásunkat ez oly mértékben elgondolkoztatja, hogy még destruktív tevékenységét is felfüggeszti. Ahogy nekiáll gondolkodni, szaladjunk vissza az irodába, és az ablakon kinyúlva szabadítsuk meg a felhúzó szerkezettől.
A kocsiból kiszállva cseveghetünk a Soda Popper fiúkkal, ha akarunk röhögni egy nagyot, utána vegyük az irányt az épület belsejébe. Itt vegyük fel a boxoló babát, és a labirintust a karácsonyfa alól.
Beszélgessünk el az Elfekkel, nos... mindenről. Kiderül, hogy a fenyőfáknak jót tesz a manókönny, csakhát kis zöld barátunk túlontúl vidám. Nos ezen változtathatunk... (válasszuk a "...make you cry" opciót)
Itt nincs más dolgunk, mint a két cimbora között váltogatva megríkatni a kis nyamvadtat. Ha megvolt a bőgés, vegyük magunkhoz a kannát, és tegyük meg napi (első) jócselekedetünket: öntözzük meg a kis fenyőfát a ház mögött, így bejuthatunk a Mikulás irodájába. Itt vegyük fel a pergament (kémény mellett), és a hanglemezt (Sátánista karácsonyi dalok- lolmán O_O).
Először is meg kell szereznünk a figurákat. Beszéljünk a piros ruhás manóval, és kérdezzünk rá hogy van-e raktáron a lovasokból. Kiderül hogy Sam-ék utcájába küldték az összeset. Szuper :)
1. figura
Sétáljunk a robot-romhoz, és beszéljünk Jimmyvel. Nem nagyon hajlandó átadni a babát... Küldjük be a sajátunkat a robot belsejébe.
A minijáték viszonylag egyszerű. Mindössze az a dolgunk, hogy, az egér jobbra-balra mozgatásával kitérjünk az ütések elől, majd rögtön visszatámadjunk (bal egérgomb).
Ha megvertünk Jimmyt, miénk az egyik lovas, a beszélgetés során pedig tökmindegy mit mondunk, akár rögtön el is köszönhetünk.
2. figura
Nézzünk be a Stinky melletti garázsba, ahol összefuthatunk matuzsálem barátainkkal. Most éppen autók pimpelésével foglalatoskodnak, és a mi szeretett desotónkat is feltuningolják, ha megfelelünk az elvárásaiknak (hajtsunk keresztül 30 Elmeren :D ) A figurát a kocsinkon keressük.
3. figura
Menjünk be Bosco-hoz, és beszélgessünk el vele. Ha szemügyre vesszük a dobozt... Hopacsek! Hogy szerezzük meg? Mivel Bosco nem hajlandó sem kinyitni, sem kidobni (hátha a drága mama bombát küldött), ösztönözzük pöppet: furikázzunk vissza az Északi-sarkra, és küldjünk egy órát neki. Ezután adja magát a dolog :)
4. figura
Végül kukkantsunk be Stinkyhez. Beszélgessünk el vele, majd kattintsunk a szabad padon levő trivia-táblára. Miután nyilvánvalóvá válik hogy Stinky csal, kik vagyunk mi hogy ne engedjünk a játékszabályoknak? :)
Beszélgessünk Sybillel mindenről. Utána a bogárral. Rájövünk, hogy mindig a "D"-t választja. Most Abe van soron. Nos, ő azt választja amit mondunk neki.
Na hogy is van ez?
Sybill mindíg tudja a választ (és mi is, mivel a kérdésben van a válasz), a bogár mindíg a "D"-t választja... a fennmaradó 2 közül az egyiket választassuk Abe-bel, az utolsót válaszzuk mi.
Na végre! Miénk mind a 4 figura, nincs más hátra, mint elhelyezni őket az északi-sarki jelzőoszlop körül, és elindítani a lemezt a lejátszón.
A kimaradt részek pedig: its a blob of goo... from lower manitoba... its favorite game is minesweeper.... it is the shambling corperate presance from 105.
Nos, nem minden úgy sült el, ahogy terveztük... na mindegy. Beszéljünk a Mikulással (fenn székel a torony tetején), utána vissza az irodájába. Nyissuk ki a széfet, a trécs után vissza az udvarra.
A jelen szelleme
Vegyünk fel egy hógolyót, majd lépjünk a portálba. Ott használjuk a hógolyót a kis ízeltlábún, és kész is vagyunk.
A múlt szelleme
Rakjuk a "labirintust" az egérlyuk elé, és kapcsoljuk be a TV-t.
Vissza a portálon, majd kocsikázzunk a városba. Itt használjuk Jimmy-n a nejét, és miénk a kesztyű. Északi-sark, múltportál, kesztyűt Jimmynek kombó, és ezt is letudtuk.
A jövő szelleme
Hmmm... hogy mentsük meg magunkat? Trükkös lesz. A desotóval nem bumlizhatunk be, ugyebár... A szánba meg szén kell (bwahaha, értik ugye?). A mikulás irodájában heverő gépezet talán segíthet. Nos, mint tudjuk a rossz gyerekek szenet kapnak a zoknijukba, különösen a hazugok. Hol is találkoztunk ilyen személlyel? Igen, ott látok egy kezet a magasban! És igen, a válasz: Stinky!
Eddig jó, de hogy szedjuk le a zokniját? Legutóbbi beszélgetésünknél fájlalta a lábát, biztos örülne egy masszírozó gépnek (az elosztógép segíthet). Látogassuk meg, és kapjuk fel a zokniját a pultról.
Vissza az északi-sarkra, ott használjuk a gépen a zoknit és máris lesz szenünk. A zoknit használjuk a szán kazánján, és... nos ezzel is megvagyunk.
Most hogy mindhárom szellem segítségünkre lesz, lezárhatjuk végre a démon-problémát: használjuk a palackot a démonon.
Nos, nem minden úgy sült el mint azt képzeltük... megint.
Először is hívjunk elő egy dobozt a géppel. A falon lévő kis karra lövöldözve állítsuk meg a bombázót úgy, hogy az a trambulin felett áljon meg. Lőjünk bele az ágyúba, és felfegyvereztük a halálosztót. Ezután már ki kell sakkozni, hogy úgy állítsuk meg a repcsit, hogy az a Mikulás felett álljon meg. Élvezzük a végkifejletet, és szánjuk rá magunkat, hogy nem olvasunk mindenféle végigjátszásokat, hanem magunk jövük rá a rejtvények megoldására :)