Will Ackermann, a The Rise of the Golden Idol egyik játéktervezője bemutatta a City of Voices című saját projektjét.

A jelenleg a Color Gray Gamesnél főállású íróként és tervezőként ténykedő Ackermann saját kis stúdiójára, a Kini Gamesre is igyekszik összpontosítani. Második játékára erősen hatott a Golden Idol-sorozat, ahhoz hasonló dedukciós kalandra számíthatunk kiragadott pillanatokkal, amin Matt Frith pixelművésszel együttműködve dolgozik.

A játék az ezredforduló Angliájának játszódik, valahol egy külvárosban, ahol egy fiatal lány megrázó első napjával szembesülhetünk a középiskolában. Amikor már úgy tűnik, hogy a dolgok nem is lehetnek ennél rázósabbak, főhősünk egy fantasztikus kalandba keveredik – egy veszélyesebb és szürreálisabb kalandba, mint amiről valaha is álmodni mert volna. A történet központi témája a barátság lesz.

Will a következőket nyilatkozta: „A Golden Idol-játékok mechanikájának egyik zseniális tulajdonsága, hogy bármilyen történetet el lehet velük mesélni a dedukciós játékmeneten keresztül. Izgultam amiatt, hogy engedélyt kérjek Andrejtől és Erneststől – e játékszéria alkotóitól –, hogy lényegében ellopjam a mechanikájukat, de szerencsére inkább hízelgőnek ítélték a szándékomat.”

Matt hozzátette: „Mindketten nagyon támogatnak minket, sőt, azt mondták, hogy imádták az általunk készített demó minden percét, ami nagyon sokat jelent számunkra. Reméljük, hogy más játékosok is így éreznek majd!”

City of Voices pillanatkép

A City of Voices azért nem pontos másolata lesz a megihlető játékoknak, játékmechanikájában van egy kulcsfontosságú különbség: ahelyett, hogy szavakat illesztenénk a rubrikákba, hogy kiegészítsük a mondatokat, a játékosoknak közvetlen kérdésekre kell felelniük egy képválaszték segítségével, amelyek mindegyike egy lehetséges válasznak felel meg. Az ötlet lényege, hogy a játékosok ne tudjanak rájönni a megoldásra nyelvtani jelek segítségével, emellett könnyebben fordíthatóvá is válik a program.

Ennek ellenére egyelőre kizárólag az angol nyelvre fókuszálnak, és csak annyi biztos, hogy a játék PC-re és Linuxra érkezik valamikor jövőre, de tervben van további platformok és nyelvek megcélzása is. A City of Voices AGS-motorral készül, 320x180 pixeles grafikával, a zenei anyagért pedig Philip Aldous felel.