Will Ackermann, a The Rise of the Golden Idol egyik játéktervezője bemutatta a City of Voices című saját projektjét.
A jelenleg a Color Gray Gamesnél főállású íróként és tervezőként ténykedő Ackermann saját kis stúdiójára, a Kini Gamesre is igyekszik összpontosítani. Második játékára erősen hatott a Golden Idol-sorozat, ahhoz hasonló dedukciós kalandra számíthatunk kiragadott pillanatokkal, amin Matt Frith pixelművésszel együttműködve dolgozik.
A játék az ezredforduló Angliájának játszódik, valahol egy külvárosban, ahol egy fiatal lány megrázó első napjával szembesülhetünk a középiskolában. Amikor már úgy tűnik, hogy a dolgok nem is lehetnek ennél rázósabbak, főhősünk egy fantasztikus kalandba keveredik – egy veszélyesebb és szürreálisabb kalandba, mint amiről valaha is álmodni mert volna. A történet központi témája a barátság lesz.
Will a következőket nyilatkozta: „A Golden Idol-játékok mechanikájának egyik zseniális tulajdonsága, hogy bármilyen történetet el lehet velük mesélni a dedukciós játékmeneten keresztül. Izgultam amiatt, hogy engedélyt kérjek Andrejtől és Erneststől – e játékszéria alkotóitól –, hogy lényegében ellopjam a mechanikájukat, de szerencsére inkább hízelgőnek ítélték a szándékomat.”
Matt hozzátette: „Mindketten nagyon támogatnak minket, sőt, azt mondták, hogy imádták az általunk készített demó minden percét, ami nagyon sokat jelent számunkra. Reméljük, hogy más játékosok is így éreznek majd!”
A City of Voices azért nem pontos másolata lesz a megihlető játékoknak, játékmechanikájában van egy kulcsfontosságú különbség: ahelyett, hogy szavakat illesztenénk a rubrikákba, hogy kiegészítsük a mondatokat, a játékosoknak közvetlen kérdésekre kell felelniük egy képválaszték segítségével, amelyek mindegyike egy lehetséges válasznak felel meg. Az ötlet lényege, hogy a játékosok ne tudjanak rájönni a megoldásra nyelvtani jelek segítségével, emellett könnyebben fordíthatóvá is válik a program.
Ennek ellenére egyelőre kizárólag az angol nyelvre fókuszálnak, és csak annyi biztos, hogy a játék PC-re és Linuxra érkezik valamikor jövőre, de tervben van további platformok és nyelvek megcélzása is. A City of Voices AGS-motorral készül, 320x180 pixeles grafikával, a zenei anyagért pedig Philip Aldous felel.