2007. szeptember 17. (17 éve 3 hónapja)
A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.
Megjelenési dátum: 2007. szeptember 17. (17 éve 3 hónapja)
Műfaj: Rejtélyes, Dráma, Sci-fi
Játékmenet: Hagyományos kaland, Lopakodós, Puzzle
Grafikai stílus: 3D
Nézet: 3D külső-nézetes
Irányítás: Point & click
Az Experiment 112 (eXperience112) egy külső-nézetből irányított kalandjáték.
Történet
A játékban nagy hangsúlyt kap a narratíva. A játékos kezdetben nem tudja, hogy ki ő, vagy milyen kapcsolatban áll Leával. A történet foszlányai visszaemlékezések, a játékmenet közbeni jelenetek, valamint dokumentumok, fájlok, e-mailek és videónaplók révén tárulnak fel, amelyeket a hajó belső hálózatán keresztül lehet elérni. Egyes felfedezések másodlagos küldetéseket is megnyitnak, amelyek mélyebb betekintést nyújtanak a történetbe, de teljesítésük opcionális.
Játékmenet
A játék helyszíne egy atlanti-óceáni, partra sodródott hajó. A játékos egy vezérlőteremben találja magát, ahonnan nem tud szabadon mozogni. Ehelyett egy beteg nőnek, Lea Nicholsnak kell segítenie, akit biztonsági kamerák és különféle bonyolult irányítórendszerek segítségével irányít. Lea közvetlen irányítása nem lehetséges; a játékos a point-and-click felületet használja, hogy különböző helyiségeket vizsgáljon meg, és akadályokat hárítson el Lea számára. Ezt ajtók kinyitásával, szelepek elforgatásával, ellenségek elterelésével, kapcsolók átkapcsolásával, valamint a hőmérséklet-, víz- vagy áramellátó rendszerek közvetlen irányításával érheti el.
A fejlett kamerarendszerek lehetővé teszik a 3D környezetek forgatását és nagyítását. Lea és a játékos között nincs verbális kommunikáció; helyette kifinomult eszközök, például hőérzékelők, fényerősítők, hanganalizátorok és hőkamerák segítségével kell feltérképezni a környezetet, hogy biztosítsa Lea biztonságos útját. Lea azonban nem egy engedelmes báb: nem követ vakon minden utasítást. Időbe telik kiérdemelni a bizalmát, amely függ attól, hogy a játékos tiszteletben tartja-e a magánszféráját, és elkerüli-e, hogy Lea sérülést vagy eszméletvesztést szenvedjen.
Magyarítás: A játékhoz létezik magyarítás. Innen tudod letölteni.
Összes értékelése: 79
A koncepció izgalmasnak (hehe) tűnt, ezért nagy várakozással vágtam neki a játéknak. A megvalósítás jól sikerült, tényleg azt érezzük, hogy ott ülünk a központban, mint valami biztonsági őr. Viszont ezt az ötletet nem tudták beleilleszteni a játékmenetbe. Csak néhány szituációban volt igazán kihangsúlyozva ez a játékelem, de legtöbbször csak követtük a főszereplőt. A másik, hogy nem lehetett a feladatokat elhibázni. Ráadásul ezek nem is voltak túl nehezek emlékeim szerint. Így olyan az ember érzése, mintha nem lenne kihívás. Alapjában véve nyugodt játékmenet van végig. Én szeretem az ilyen stílust, főleg kalandjátékokban, de némi pörgés feldobta volna a monotonitást.
Örültem volna, ha jön második rész, vagy valaki átveszi az alapötletet, de eddig sajnos nem találkoztam még hasonló játékkal.
Szia! Nagyon örülünk, amiért úgy döntöttél, hogy értékelni fogod a játékot, mert ezzel is segíted az AG-t és a működését. Mielőtt azonban ezt megtehetnéd, be kell jelentkezned.