JRPG- és túlélőhorror-rajongó vagy? Akkor figyelem! A MIX Fall Showcase-en a spanyol Ground Game Atelier indie stúdió bemutatta legújabb játékuk, a The Time I Have Left harmadik trailerét.

Az izgalmas kaland-RPG inspirációját a 90-es évek klasszikus JRPG-i és túlélőhorrorjai adták. A fejlesztők most egy vadonatúj demóval és Kickstarter kampánnyal keresnek támogatókat a projekt befejezéséhez.

Bár a játék már majdnem 20 000 kívánságlistán szerepel a Steamen, a készítők közösségi támogatásra szorulnak, hogy valóra váltsák az álmaikat. A Kickstarter kampány már él, a játék első fejezete pedig most ingyenesen kipróbálható egy kétórás demóban. Ezt a demót mi is kipróbáltuk, és elsőre egész érdekes koncepciónak tűnik.

A The Time I Have Left demójában (és majd a teljes játékban is) Aline-t, egy fiatal nőt irányítunk, aki egy rejtélyes állapottól szenved, ami miatt biztos, korai halál vár rá. Ezt az állapotot Miasmának nevezik. A demóban mindenféle groteszk ellenségekkel találkozunk, egy főellenséggel küzdünk meg, valamint felfedezhetjük a játék egyedi harcrendszerét.

A játék többfajta csavart is tartogat a játékosok számára. Az egyik legfontosabb, hogy az alapja egy idővezérelt játékmenet. Ez alatt azt kell érteni, hogy összesen 6 óra áll a játékos rendelkezésére, hogy megoldja a rejtélyt és végigjátssza a demót. A hat óra elteltével ugyanis Aline meghal. Azonban az idő dinamikusan változik aszerint, hogy mit csinálunk a játékban. Ráadásul a harcok után pihenni is kell, mert Aline-nek nincs végtelen energiája. Ez a fajta játékmenet egy kicsit az Atlus Persona-sorozatára emlékeztetett.

A harc reaktív körökre osztott harcrendszer, amelyben az ellenfelek mozdulatait kell figyelnünk, és aszerint időzíteni Aline kitéréseit. A kitéréseken kívül persze más lehetőségeink is vannak, mint az új pozíció felvétele, gyógyítás, stb.

A harcokért képességpontokat szerzünk aszerint, hogy mennyire voltunk ügyesek. Ezek felhasználva pedig a karakterünk egyes képességeit fejleszthetjük.

Amikor épp nem harcolunk, akkor pedig a környezetünket fedezzük fel és fejtörőket oldunk meg. A felfedezésre nagy hangsúly van fektetve, ugyanis ha elég ügyesek vagyunk, akkor a begyűjtött adatok segítségével új képességeket szerezhetünk magunknak, amiket majd a harcok során tudunk felhasználni.

Igazából a teljes játék sokkal többet nyújt majd 6 óránál. A különleges, rejtett tárgyakat, illetve a rövidebb történetszálakat csak többszöri végigjátszás után tudunk majd felfedezni.