Brééééjking: Készül a Gobliiins 5. Ha ezen mondat után még van itt valaki, akkor gyorsan összefoglalnánk a lényeget a ’90-es évek egyik legfurcsább klasszikusának a folytatásáról.
Pierre Gilhodes, az eredeti, zseniálisan agyamenten elmebeteg trilógia és a The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble mögött álló minden bizonyára zseniálisan agyamenten elmebeteg elme tavaly ősszel úgy döntött, hogy elkészíti azt a folytatást, amire a rajongók ha nem is nagyon gondolták volna, de minden bizonnyal nagyon vártak már (itt jegyezném meg, hogy nincs olyan, hogy Goblins 4).
Az első Gobliiins után játszódó, teljesen kézzel rajzolt, AGS motorban futó, egészen 640*480-ban pompázó új kalandban megint három manólényt fogunk irányítani, akik mind különböző képességekkel lesznek felruházva. OUPS az, aki zsebrevágja majd a tárgyakat és ledumálja a szereplőket a képernyőről, ASGARD igazi harcosként pépesre zúzza bárki arcberendezését, ha arra van szükség, és végül IGNATIUS barátságos mágusként szeret sűrűn durrogtatni a varázspálcájával, ami nem mindig avártnak megfelelően sül el.
A játék fejlesztése igen korai szakaszban van, de elindult egy közösségi kalapozás egy francia közösségi finanszírozó platformon, ahol egy nap alatt a kívánt összeg közel háromnegyede összejött, így igen nagy az esély rá, hogy hamarosan a hajunkat fogjuk tépni a kész produktumnak hála. Megjelenésről és platformokról még nincsen szó, azonban PC-re biztos, hogy jön, az AGS-n engine ScummVM-es támogatásának hála, pedig mindenen is játszhatunk majd vele, amire létezik a program.