Egy ihlet nélküli író, egy nyughatatlan unokaöccs és egy köd borította szanatórium.
Annak ellenére, hogy a játék címébe belecsempészték az apátság szót, a történet középpontjában valójában egy szanatórium áll, eldugva a hegyek mélyén, amelyet állandó köd borít. A legenda szerint különös dolgok történnek itt, és titkos társaságokról és kísérteties patrónusokról, valamint egy alkimista visszatérő átkáról és egy szellem újbóli felbukkanásáról szólnak a pletykák.
Itt jön képbe a főszereplőnk, egy Harold nevezetű kalandregényíró, aki ihletet keres következő könyvéhez. És ugye kell-e jobb helyszín ehhez, mint egy ilyen kísérteties szanatórium? Ezért gondol egyet, és felkerekedik, hogy körülnézzen odaát. Kalandjához magával viszi fiatal unokaöccsét, Willie-t is, hogy együtt nyomozzanak és derítsenek fényt a különös mendemondákra. Amit találnak, az viszont sokkal több és nagyobb, mint amire számítottak. Az álmok és a valóság ugyanis összefonódnak, a múlt és a jelen közötti határ eltűnik és szinte minden sarkon rejtélyek és titkok leselkednek rájuk. Hamarosan a nagybácsi és az unokaöcs is belesodródik a megmagyarázhatatlan jelenségek és titkos összeesküvések történetébe.
A játékot a kínai YiTi Games készíti, melynek tagjai a 2019-es Tales of the Neon Sea kalandért voltak felelősek, de időközben nevet váltottak. A Neon Sea-vel egyébként elég sok közös vonást mutat a Mercury Abbey, mégpedig leginkább a látványvilág szintjén, ahol ezúttal is neonszerű megvilágítással tarkított, oldalnézetes pixel-art grafika várja a játékosokat. Maga a világ azonban már különbözik. Egyrészt az Abbey karakterei antropomorf állatok (rókák, oroszlánok, tigrisek, medvék, és még sok más…), másrészt pedig ez a világ már nem örökölte a Neon Sea-ből megismert film-noir hangulatot. A készítők szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy a nyomozós történet ne lenne izgalmas, ráadásul rengeteg kulturális elemet is megpróbáltak belecsempészni.
A játék két főszereplője közül Harold egy magas, büszke szürkefarkas. Élénk és nyughatatlan unokaöccse, Willie pedig egy farkas és corgi keveréke. A játékosok felváltva majd mindkét karaktert irányítani fogják, akiknek néha együtt kell majd dolgozniuk, hogy kooperatívan megoldják a rájuk váró rejtvényeket. Lesznek majd persze olyan részek is, amikor külön-külön kell majd elboldogulniuk. Mindkettőjüknek megvannak a saját képességei, hiszen Harold erősebb, míg Willie mesterien tud mászni, és kis termetének köszönhetően olyan helyekre is bejuthat, ahová Harold nem.
Kalandozásaik során különböző karakterekkel hozza őket össze a sors, és a velük való beszélgetés során a tetteik befolyásolják a párbeszédet. Emellett számos tárgyat és dokumentumot kell majd összegyűjteni, rejtvényeket megoldani, és minijátékokat teljesíteni.
A játék sikeres befejezése érdekében a négyfős kínai fejlesztőstúdió Kickstarter-kampányt indított, hogy március 4-ig valamivel kevesebb, mint 10 000 amerikai dollárt gyűjtsenek össze. Ha sikerrel járnak, akkor valamikor még idén megjelenhet a játék, de egyelőre csak a Steam verzió van tervben.