Ahhoz képest, hogy mekkora a felhozatal a sci-fis indie kalandjátékokból, igazán jót csak nagyítóval lehet találni köztük. Az 1000xResist nem csak a játékmenete miatt tűnik érdekesnek, de egész komoly történetet is kanyarítottak köré.
Röviden valahogy úgy lehetne jellemezni a történetet, hogy át kell élnünk egy isten emlékeit, ellen kell álljunk egy ezeréves hazugságnak, és ehhez jönnek még az idegenek, a klónok és egy nagy árulás.
Az 1000xRESIST a távoli jövőben játszódik, ahol az emberiséget szinte teljesen kiirtotta egy titokzatos betegség, amelyet a „Foglalók” néven ismert idegenek terjesztenek. Egyetlen túlélő van, egy Iris nevű tinédzser lány, aki valahogy immunis erre a betegségre. 1000 évvel később Iris nemcsak immunis, de halhatatlan is, és egy új, kizárólag saját klónjaiból álló „Nővérek” társadalmát hozta létre. Mindannyian őt imádják, MINDENHATÓ ANYAKÉNT, és kötelességtudóan teljesítik a rájuk bízott feladatot, állandóan rettegésben élve a felszínen lévő megszálló fenyegetés miatt.
Az alkotók szerint a játék egy olyan mély sci-fi történetet mesél el, ami ritka egy független csapatnál. A szó szoros és átvitt értelemében is perspektívaváltásokkal jellemezhető, mivel a játék a külső-nézetes kalandjáték, a vizuális regény és a belső-nézetes sétaszimulátor stílusai között keveredik, miközben addig dobálja a játékosra a történetbeli fordulatokat és meglepetéseket, amíg az meg nem kérdőjelez mindent, amit eddig tudni és hinni vélt.
Az 1000xRESIST az első játéka a kanadai indie stúdió, a Sunset Visitor 斜陽過客-nak. A stúdió egyébként egy többnyire ázsiai-kanadai alkotókból álló csapat, amely egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik a tánc, színház, zene, film, vizuális művészetek és új médiaművészetek terén.
Mi játékosok egy Figyelő (Watcher) szerepébe bújunk, tehát egy Nővér történetét követjük majd végig. Ennek a Nővérnek az a nagy kiváltsága, hogy újraélje és értelmezze a MINDENHATÓ ANYA emlékeit az Érintkezés néven ismert folyamaton keresztül. Ahogy belevág az első Érintkezésébe, a kötelessége iránti elkötelezettsége határozott és szilárd... egészen addig, amíg a legközelebbi testvére, Fixer, egy veszélyes hírt visz neki. Hazudtak neki. A MINDENHATÓ ANYA nem az, akinek mondja magát.
A fejlesztők több mint 10 órányi játékidőt ígérnek, amelyet több mint 15 000 sornyi, teljesen szinkronizált párbeszéd tesz még izgalmasabbá.
Az 1000xRESIST 2024 első negyedévében jelenik meg Windows számítógépkre és Nintendo Switch-re. Ha érdekel a játék, akkor már most a kívánságlistátokra tehetitek a Steamen, a GOG-on és az Epic-en.