Nehéz nap lesz a mai, s már eleve rosszul indul… Zack meglehetősen dühös a tegnap este miatt (bárhogy is választottunk), no de kit érdekel egy ilyen senki? Irány a metró, és menjünk a dzsungel kellős közepébe, a Hope Streetre. Az utca végén találjuk a katedrálist, nézzünk be. Jobbra indulva belefutunk Raul atyába. Beszéljünk vele! A mi Warrenünk a Hope Street 87-ben lakik, menjünk tehát oda. Nem nehéz megtalálni a házat. Bent egy kissráccal találkozunk, beszéljünk vele. Ő az, akit keresünk! Segít nekünk, de cserébe egy meglehetősen bonyolult szívességet kér: lopózzunk be a rendőrség archívumába és tudjuk meg, hogy melyik bolygóra küldték telepesnek (rabszolgának) a családját. Futás a metróhoz, és irány az új helyszín. Menjünk egyenesen tovább az utcán. Hoppá, a híradó közvetítésébe csöppentünk! April kicsit tetszeleg a kamerának, majd a jelenet végén (miután eltűnik a tévés boszorkány) menjünk fel a lépcsőn a bejárathoz és beszéljünk az őrrel. Lehetetlenség bejutni, csak a szemeteskocsi jár ki-be az épületbe… Nem is rossz gondolat! Vissza a metróhoz, de ne menjünk le! Nézegessük meg az úttorlaszt, majd az utcanév táblát (Calavera kereszteződés… egy kis utalás a Grim Fandango-ra). Mindkét táblát vizsgáljuk meg, majd állítsuk át az úttorlaszt. Ugrás a kukába, és seperc alatt be is jutunk a rendőrségre (amennyiben az 1999-es, 4 cd-s verzióval rendelkezünk, ennél a résznél – nálam – szinte mindig kifagy a játék, ezért telepítsük előtte a police station patchet. A 2 CD-s és a DVD-s verzióval nincs gond, kivágták a problémás snittet). Beszéljünk a recepciós rendőrnővel. Civilként vajmi kevés esélyünk van megvizsgálni a rendőrség titkos anyagait, tehát megint trükköznünk kell. Jobbra az ajtó melletti szerszámosládában egy okmányt találunk. A terem szélében, jobb felé a ládához tartozó két melós múlatja az időt semmittevéssel, faggassuk ki őket, hogy ezt mégis hogy képzelik. Nem hajlandók munkához látni, tehát hivatalos felszólítást kell nekik adnunk. Adjuk oda nekik az imént szerzett okmányt, de persze nem fogadják el, mert nekik 09402-es papír kell. Irány a recepciós, kérjünk egy ilyen lapot. Ezt vigyük a munkásokhoz (előtte természetesen April meghamisítja az okmányt). Ez sem jó a kövérnek, egy 09402-A nyomtatvány fog kelleni. Kérjünk egy ilyet is a recepcióstól, erre végre feltápászkodnak, és hozzálátnak a munkához. A közelebbi telefont használva April felhívja az édesanyját (nem kötelező). Olvassuk el a monitoron a telefonszámot, majd a másik telefonról hívjuk fel a szemközti telefont. Gyorsan menjünk a kövér melóshoz, és szóljunk, hogy telefonja van, majd miután elment, a másik manusznak is mondjuk ugyanezt. Kattintsunk az ajtóra. Aprilnek természetesen gyerekjáték megjavítani az ajtót, csakhogy a recepciós elzavar. Nézzük meg a pultnál a polcokat, és válasszuk ki a legnehezebben elérhető okmányt, majd kérjük ezt a rendőrnőtől. Míg ő ezt keresi, mi gyorsan menjünk át az ajtón.
Már látjuk is az archívumot, de sajnos retinaszkennerrel őrzik. Jó, ha van nálunk egy doboz kóla, vegyünk hát az automatából (használjuk a bankkártyát). Balra a WC-t találjuk, nézzünk is be. Hátul valaki épp serényen dolgozik. Előbb nézzük meg az összes szekrényt, majd beszéljünk az úriemberrel a WC-n. Ő az a detektív, akinek mi okoztunk enyhe hasmenést a felturbózott édességgel! Mikor rákérdez, feleljük neki azt, hogy Hernandez vagyunk. Megkér minket, hogy hozzuk a gyógyszerét, ami a szekrényében van. Fogjuk a kulcsát és nyissuk a Minellihez tartozó szekrényt. Fogjuk a gyógyszert, nézegessük meg a műszemtartót (hmm…), és a tükör sarkát figyeljük meg alaposabban. Tehát Minelli felhasználóneve fminelli, a jelszó pedig a neje születésnapja. Vigyük a gyógyszert a gyomorbajos kollégának, és próbáljuk meg kifaggatni a feleségéről. Kiderül, hogy pont másnap van a születésnapja. Meg kéne szereznünk a detektív műszemét a retinaszkennerhez. Kapcsoljuk le a lámpát, majd amint Minelli elejti a szemét, gyorsan cseréljük ki az inventárunkban lévő játékmajom-szemmel (na, ezért volt fontos, hogy kivegyük korábban!). Most aztán villámgyorsan el innen, és használjuk a szemet a szkenneren. Bejutottunk!
A bejelentkezés után keressünk rá Warren nevére, majd az adatlapon kattintsunk Erika Hughes-ra. Szegény Warrennek meghaltak a szülei, a húgát pedig örökbe fogadta egy házaspár. Szerkesszük át Warren aktáját, és dolgunk végeztével nyírjuk ki a srácot, azaz kattintsunk a törlés gombra. Warren immáron hivatalosan halott, nyomtassuk ki az oldalt. Most keressünk rá Erikára, és kattintsunk a kolonizációs (col) kódjára. Nyomtassuk ki Erika lapját is. Keressünk rá a kódra, és kattintsunk Jacob McAllen nevére. Ő a Voltec Egyház Führere! Most keressünk rá a Voltecre, és utána McAllen nevére. Hmm, nem volt a legjobb ötlet, tilos a Voltec után kutatni. Minden esetre kapunk egy négyjegyű kódot, amit raktározzunk el az elménkbe. Hagyjuk ott a számítógépet kicsit, vegyük fel a kinyomtatott papírokat és nézzük meg a gépet a másik oldalon. Ide kell bepötyögnünk a kódokat (11, 16, 1, 8). Kaptunk egy adatkockát, már kezdhetünk is gondolkodni, hogy fogjuk ezt feltörni. Itt az idő lelépni innen, hagyjuk el az archívumot, majd menjünk vissza a váróteremhez. Vegyük fel a földről a csavarhúzót. Menjünk el innen. Vizsgáljuk csak meg jobban az utcán a roncsot! Egy antigravitációs műszer lóg ki az oldalából… Beszéljünk a rendőrrel. Irány a Remény Utca 87, és beszéljünk Warennel. Égő Csúszóláb (Burns Flipper) lesz a mi emberünk! Ő egy hacker, pont rá lesz most szükségünk! A metróval menjünk a kikötőbe, ott menjünk fel a lépcsőn, majd fussunk jobb felé. Jó messzire megtaláljuk Burns garázsát. Kopogjunk háromszor a kapun, és próbáljuk meggyőzni a hülyéjét a kilétünkről. Nagy nehezen beenged a tuskófalvi. Odabent menjünk az aknához, itt találjuk Csúszólábat. Beszéljünk vele, majd adjuk oda az adatkockát, és nézzük meg a képernyőn a tartalmát. Egy új figura kerül a képbe, egy bizonyos Gordon Holloway. Jó lesz ezt a nevet is megjegyezni. A Voltec templomot (azaz az Élgárdát) a városban találjuk, de sajnos eljutni oda nem lesz egyszerű. A város legmagasabb szintjén foglal helyet az intézmény, ahova mi, aljanépek nem juthatunk el. A Metro Körnél található a lift, amire egy zsaru vigyáz. Szükségünk van tehát egy új azonosító kártyára. Csúszóláb meg tudná csinálni nekünk párezer dollárért… Momentán nincs annyi nálunk, így kérdezzük meg, hátha valami más úton-módon is lehetne-e neki fizetni (nem rosszra gondolni! Bár Csúszóláb azért kedvesen célozgat…). Burns antigravitációs „tolókocsija” rosszalkodik, így egy légpárnáért cserébe hajlandó hamisítani nekünk egy kártyát. Menjünk ki a garázsból, ám még távozás előtt tegyük a rendőrségről hozott kólát a garázs mellett lévő gépbe, ami szépen felrázza azt. Menjünk vissza a rendőrség elé, a roncshoz. Beszéljünk a zsaruval, akiről kiderül, hogy jól jönne neki egy pár korty üdítő. Kínáljuk meg a felrázott kólával, ami szépen bele is robban a képébe. Amíg ő elrohan átöltözni, trükközzünk a Minelli szekrényéből elhozott tükördarabbal a lézerkordonon. Siker! A csavarhúzóval szereljük le a kilógó alkatrészt, és vigyük vissza hacker cimboránknak (te jó ég, de rohadt messze van a rejtekhelye!). Ezek után megígéri, hogy elkészíti nekünk a kártyát, azonban arra még legalább egy napot várnunk kell. Későre jár, ideje összefutni Cortezzel. A metróval irány a Hope Street, és onnan szaladjunk a katedrálisba. Épp egy beszélgetésbe csöppenünk Cortez és Raul atya közt, hallgassuk hát ki. Nem bíznak bennünk! De hát miért is bíznának, hisz mi sem bízunk saját magunkban. Eztán beszéljünk Cortezzel. Ha minden igaz, ez a mai nap még csak a kezdet, holnap indul a nagy akció itt a Starkban (na hiszen, azt majd még meglátjuk…). Menjünk haza. Az emeleten Zacket találjuk, de mivel meg van sértődve, ezért nem beszél velünk. Charlie-t és Emmát találjuk a szobánkban, beszéljünk velük, majd pihenjünk le. April végre nyugodtan aludna, ha már megint nem álmodna valami szörnyűséget, ezúttal épp arról, hogy a Voltec szekta elfogja Cortez barátunkat. Ugye ez csak álom?
Kapaszkodjunk meg, az utazás még el sem kezdődött!